6 sfaturi care îţi cresc businessul
1. Exersează, exersează, exersează
Ca antreprenori, suntem nevoiţi să facem regulat prezentări. Nu vorbi dacă nu ai experienţă. Referindu-se la Steve Jobs, Guy Kawasaki povesteşte cum cum el obişnuia să petreacă ore întregi perfecţionându-şi prezentările. “Exersează continuu dacă vrei să fii la fel de prosper ca Steve Jobs”, spune fostul angajat Apple.
2. Tinereţea şi lipsa de experienţă pot fi un punct forte
Vârsta nu contează. Poţi să invingi într-o competiţie cu oameni care au mult mai multă experienţă decât tine. Este mult mai probabil ca tinerii de 25 de ani care realizează programe pentru cei din Generaţia Y (cercetătorii spun că aceştia sunt născuţi între anii 1980 şi 2000) să reuşească în carieră mai bine decât cei de 60 de ani, să zicem.
Kawasaki recomandă acest tip de gândire: „Am vrut să folosesc un produs de acest fel, nu exista nici unul pe piaţă, aşa că am decis să creez unul.”
3. Spune povestea produsului tău
Poveştile ajută consumatorii să înţeleagă de ce produsul tău e cel mai tare: Cum ai descoperit că există o nevoie în piaţă? De ce ai creat acest produs?
„Povestea produsului tău”, spune Kawasaki, „ar putea fi: Fac parte din Generaţia Y şi vreau să folosesc acest produs. Ştiu că şi alţii din generaţia mea au nevoie de el.”
4. Poziţionaţi-vă în contrast cu liderul de piaţă
Când intri în competiţie cu un lider de piaţă precum Google, de exemplu, trebuie să conştientizezi că el există. De asemenea, trebuie să explici cu ce se diferenţiază produsul sau serviciile tale faţă de altele de acelaşi tip.
Imaginează-ţi cum ar fi dacă Toyota ar spune: “Vă prezentăm noul Lexus. Este cea mai bună maşină din gama de lux de pe piaţă”. Iar lumea ar reacţiona: “Ok, dar ai auzit de BMW sau Mercedes? Vrei să spui că, în prezent, nu există nici o maşină performantă din clasa de lux pe piaţă ?”
“De aceea Lexus se poziţionează astfel: Suntem la fel de buni ca Mercedes şi BMW, doar că la jumătate de preţ”, spune Kawasaki.
5. “De ce?”
“De ce-ul” startup-ului tău te menţine motivat. Kawasaki, al cărui scop este să motiveze lumea, spune că “de ce-ul” lui este simplu: “Am patru copii. Am de plătit multe taxe pentru educaţia lor.”
Aşa că, găseşte-ţi acel “de ce” pentru a te mobiliza să reuşeşti în businessul tău.
6. Feedback-ul pozitiv începe produs genial
Pentru a primi feedback pozitiv, antreprenorul are nevoie, evident, de un produs foarte bun. Cărţile lui Kawasaki, de exemplu, sunt apreciate de cei mai influenţi lideri precum Richard Branson sau Arianna Huffington. Dar e nevoie de timp pentru a creea un produs care să primească acest tip de aprecieri.
Aşa că nu subestima puterea pe care persoanele influente din jurul tău o au asupra produselor tale. De asemenea, nu subestima nici review-urile consumatorilor care folosesc deja produsul tău.