Alice BOTNARENCO: Viața nu este despre rutină, ci despre descoperire, învățare, frumusețe și creativitate
„Life is about creating yourself” sunt cuvintele care au ghidat‑o în viață pe Alice Botnarenco, cunoscută în lumea business‑ului ca fondatoarea comunității FEMEI ÎN AFACERI, dar și cea care în 2014 a dat naștere brandului ALISIA ENCO, locul unde găsești cămăși brodate cu motive tradiționale românești.
O femeie puternică, veselă, încrezătoare, extrem de creativă, cu instincte bune pe care are curajul să le asculte. Printre provocări, Alice se simte ca peștele în apă, nu e de mirare că a reușit până acum tot ce și‑a propus.
A trecut dintr‑o afacere într‑alta, în domenii atât de diferite în care avea zero experiență, încât poate să spună că, în ciuda vârstei este deja un antreprenor matur. A început la 23 de ani, când a pus pe picioare un business de rent‑a‑car, apoi în 2009 a fondat asociația FEMEI ÎN AFACERI. Cinci ani mai târziu, în 2014, a intrat în lumea beauty și a comerțului cu brandul ALISIA ENCO. Acest avânt creativ și liber s‑a născut în ea de când era adolescentă, pentru că și‑a dorit mereu să fie pe cont propriu și să nu depindă de nimeni.
A avut de mică o forță interioară nebună
Când era mică, Alice Botnarenco se visa educatoare. Cu timpul, dorințele ei s‑au schimbat și își aduce aminte de o perioadă din copilărie când voia să devină artistă, dar în același timp se juca cu băieții cu mașinuțe sau fotbal. Îi plăcea și să cânte, să danseze (a făcut dansuri, gimnastică și teatru), dar, într‑un final, când a descoperit lumea televiziunii, și‑a dorit să devină jurnalistă. În toată această perioadă, își aduce aminte, îi plăcea să viseze cu ochii deschiși. Petrecea ore în șir stând pe balcon și privind cerul. Își dorea să călătorească și să descopere lumea!
„Am avut de mică o forță interioară nebună care nu a ascultat de nimeni! Nici acum nu ascultă! Simt că pot face multe și viața nu este despre rutină, ci despre descoperire, învățare, frumusețe și creativitate”, mărturisește Alice Botnarenco.
I‑a plăcut să învețe! A citit ‑ și încă o face ‑ multe cărți, a făcut numeroase cursuri, a absolvit facultatea. „Ador provocările, îmi place să pornesc lucruri de la zero și atunci mă pun pe treabă, învățând o dată cu afacerea”, adaugă antreprenorul, care a dat dovadă de un curaj nebun de fiecare dată când a pus pe picioare o nouă afacere.
Cămăși brodate cu motive tradiționale românești
Povestea brandului ALISIA ENCO a început acum nouă ani, în 2014, și a venit dintr‑o nevoie, nevoia lui Alice de a avea cămăși deosebite, cu atenție la detalii, de calitate și cu un element creativ pentru ținuta sa de business. A considerat mereu ținuta ca fiind o carte de vizită care spune multe despre cea care o poartă.
„Cămășile ALISIA ENCO demonstrează că nu avem nevoie de haine extravagante pentru a ieși din anonimat, ci doar de câteva detalii elegante, alese cu grijă și care spun o poveste. Acestea se identifică prin splendoarea detaliilor surprinse pe guler și manșete, prin broderia motivelor tradiționale românești sau grecești, dar și prin finețea materialelor alese. Sunt susținătoare a mediului de afaceri românesc și produsele mele sunt realizate cu drag și măiestrie în România. Din afara țării, provine doar materialul din care sunt realizate”, explică fondatoarea brandului ALISIA ENCO.
„Portretul robot” al clienților ALISIA ENCO
Alice Botnarenco se adresează femeilor care sunt mândre să poarte o cămașă românească, care vor să emane excelență și atitudine în business și care apreciază calitatea. „Mă bucur că pot aduce valoare în ținutele de afaceri ale femeii antreprenoare ca mine, dar și femeilor care lucrează în companii sau instituții de stat”, afirmă aceasta.
Fondatoarea brandului ALISIA ENCO recunoaște că este extrem de greu să pui o afacere pe picioare când începi cu zero experiență în acea industrie. Însă, felul său de a fi, de a nu renunța și de a crede că orice este posibil au ajutat‑o foarte mult să depășească toate barierele de care s‑a „lovit” în anii de când este antreprenoare.
„A durat un an să mă pregătesc pentru lansarea acestei afaceri, pe care am pornit‑o cu o zi înainte să devin mămică”, își amintește ea.
Nu totul este despre muncă. În timpul liber, lui Alice îi place să călătorească, iar recent, și‑a redescoperit pasiunea pentru pictură.
Cum a supraviețuit pandemiei
A trecut de perioada pandemiei surprinzător de bine, chiar dacă a fost nevoită să facă anumite schimbări în direcția de dezvoltare a brandului său. Cămășile, putând fi purtate doar la evenimente sau serviciu, nu au mai prins atât de bine în acea perioadă, așa că și‑a extins gama de produse și cu tricouri! „Nu m‑aș fi gândit că voi face tricouri și le voi vinde la fel de bine! A fost o lecție din care am învățat multe. În plus, am descoperit materialele din bumbac organic. De când am lansat această afacere mi‑am propus să diversific gama de produse, iar pandemia m‑a ajutat să accelerez această diversificare. Pe lângă tricouri, am mai dezvoltat și linia de încălțăminte brodată cu motive tradiționale românești”, adaugă antreprenoarea.
Are un ritm de viață alert, la fel ca personalitatea ei
Este antreprenoare de succes, dar și o mămică implicată în creșterea și educația fiului său. Cum reușește? Și ea se întreabă acest lucru, dar crede că s‑a obișnuit cu modul acesta de a trece cu ușurință de la un lucru de altul. Este un ritm alert, ca felul ei de a fi!
„Câteodată îmi doresc să fac mai multe lucruri, dar apoi pun în balanță vremurile de altădată când eram workaholică și atât versus statutul de mămică. Nu există comparație. Prefer viața de acum”, spune cu sinceritate Alice Botnarenco.
Crede că optimismul, energia și chiar naivitatea ei au ajutat‑o să reușească în business. Apoi, la succesul profesional au contribuit modele din jurul său, prietenii și familia, cărțile și cursurile.
La începutul primei sale afaceri a avut un mentor. „Dar, de ar fi așa ușor să‑i găsești pe oamenii potriviți care să‑ți ofere timp din viața lor… Apoi, cumva doar am admirat persoane de la distanță. Acum, am o prietenă pe care o admir și o apreciez enorm. Îmi place să mă înconjor de oameni luminoși, energici care fac lucruri pe bune și, mai ales, de la care am ce să învăț. M‑am săturat de povești și oameni falși”, afirmă cea care este și fondatoarea comunității FEMEI ÎN AFACERI ‑ un proiect început în 2009 și pe care, până de curând, l‑a pus în stand by. De anul trecut l‑a reactivat și a început cu primul eveniment dedicat femeilor în afaceri și care se numește Meet the WOMAN!: „Un proiect despre acces la educație, încurajarea independenței financiare și egalitatea de șanse în rândul femeilor”.
Pentru că îi place ca tot timpul să facă lucruri noi și astfel să evolueze, își dorește să aducă noi linii de produse în cadrul brandului ALISIA ENCO. „Dar în vremurile de astăzi este cam greu să‑ți mai faci planuri. Am multe idei, dar mi‑e teamă să le pun în practică acum. Traversăm încă o perioadă de incertitudine, aștept să se mai limpezească apele”, explică antreprenoarea.
„Contează ce știi să faci cu ideea ta și pe cine cunoști”
Alice Botnarenco îi sfătuiește pe cei care vor să aibă un business să se gândească de două ori înainte de a face pasul în această lume, mai ales dacă încep o afacere fără a avea experiență în domeniul respectiv. „Pentru a fi antreprenor este musai să fii încăpățânat și să știi cifrele. Nu cred că dacă ești femeie sau bărbat antreprenor este vreo diferență. Contează ce știi să faci cu ideea ta și pe cine cunoști”, conchide fondatoarea brandului ALISIA ENCO.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 282
Pentru abonare, click aici