Bureţii de vase, secretul unui start-up de succes
Cum ţi-a venit ideea unei afaceri cu … bureţi de vase?
Dezvoltarea gamei Pure a fost o extindere naturala a portofoliului, dar a fost solicitată şi de clienţii de retail: Cora, Auchan, Kaufland, clienţi cu care aveam deja contracte în derulare pe produsele distribuite de la producătorii mai sus menţionaţi. În România, se produc bureţi industriali în câteva fabrici, dar în principal pentru industria auto şi de mobilă, astfel că producatorii români nu a fost interesati de piaţa bureţilor şi lavetelor de uz casnic, drept pentru care nu existau capacităţi de producţie dedicate acestei game de produse.
Nu te-ai temut de competiţie?
Pe piață erau deja prezenți de mult timp companii internaţionale precum 3M, cu brandul Scotch Brite şi Vileda, dar şi companii româneşti mai mici. Reţeta succesului Pure a fost aceeaşi calitate internaţionala la un preţ mai bun decât competiţia şi flexibilitatea dată de un management de tip antreprenorial. Am beneficiat astfel de avantajele oferite de viteza deciziilor pe care le luam punctual de la client la client, de la zi la zi, care au adus în timp o poziţie mai bună la raft a produselor Pure, oferte mai agresive şi, în final, o creştere a vânzărilor.
3. Să înţeleg că ai fost primul producător autohton de bureţi şi lavete din România? Nu te-a intimidat asta? Sau poate că tocmai asta te-a motivat?
Pure a fost primul brand din piaţa produselor de uz casnic, creat, gândit, desenat şi inventat de un antreprenor roman. La momentul respectiv, în afara companiilor internaţionale, toată lumea importa direct din China sau din alte părţi şi le vindea sub brandul producătorilor respectivi. Am simtit ca e o nişă insuficient exploatată şi atunci am luat decizia să creez Pure ca brand autohton.
4. Dacă producătorii români nu au fost interesaţi să facă bureţi şi lavete, unde te-ai dus şi cum ai selectat locul?
Producătorii din România de bureţi industriali sunt deţinuti de companii straine şi se concentrează pe fabricarea produselor pentru industria auto şi a mobilei. Nici unul la acel moment nu acorda atenţiei nişei de bureţi şi lavete de uz casnic. În urma unui studiu de piaţă făcut de mine la targul international de profil din Frankfurt, Turcia a aparut ca cea mai fezabilă soluţie, datorită capacităţilor de producţie dedicate unor astfel de produse, preţului, profesionalismului producătorilor turci, dar şi a apropierii geografice de Romania, spre deosebire de piaţa chinezească.
5. De ce ai ales să vinzi afacerea?
Vânzarea afacerii a apărut ca o oportunitate de dezvoltare a brandului, de trecere la nivelul următor, deoarece Plastic Provider România va dezvolta distribuţia nu numai pe piata romanească, dar va intra şi pe piaţa din Bulgaria, la care are acces prin intermediul partenerului sau care este nr. 1 în Bulgaria pe piaţa de produse de uz casnic din plastic. În acest fel, ambele companii au de câştigat unindu-şi capacităţile de vanzare&distribuţie de pe doua pieţe pentru dezvoltarea brandului. Putem spune astfel ca brandul creat de mine va avea o carieră internaţională de acum încolo.
6. Ce alte businessuri pregăteşti în continuare?
În acest moment am o colaborare cu o companie pentru dezvoltarea unui brand românesc din industria Horeca, prezent doar în Bucuresti deocamdată, dar pe care ne dorim să îl ducem la nivel naţional. Este un proiect la care lucrez cu dragoste şi cu care doresc să demonstrez încă o data capabilităţile mele de a dezvolta branduri de success. Dar am şi câteva idei de business pe care doresc să le dezvolt în viitor. Cea mai conturata este în domeniul aplicaţiilor pentru smartphones. Va fi înca o ocazie să dezvolt un concept la nivel local, dar care să fie dedicat în final consumatorilor la nivel internaţional.