ARAMT: Modificarea Codului muncii va duce la o mai mare flexibilizare a relatiilor de munca
Noul Cod al Muncii se alineaza prevederilor Directivei 2008/104/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008, au declarat reprezentantii ARAMT pentru CariereOnline.ro, referindu-se la institutia agentului de munca temporara, mentionand ca tarile membre ale UE aveau obligatia de a armoniza pana cel tarziu in 2011 legislatia nationala, in conformitate cu aceste prevederi.
Articolului 87 din proiectul de modificare a Codul muncii defineste munca prin agent de munca temporara ca fiind „munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia Utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma”.
Potrivit aliniatului 2, „salariatul temporar” este persoana care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara, in vederea punerii sale la dispozitia unui Utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
„Salutam aceasta initiativa legislativa ce aduce clarificarile necesare in definirea relatiei triunghiulare de munca, elimina restrictiile privind utilizarea muncii temporare, extinde durata misiunilor de munca temporara si protejeaza salariatii temporari prin noul articol ce specifica neperceperea niciunei taxe de catre angajator la incheierea unui contract de munca temporara sau la preluarea directa a acestuia de catre utilizator”, afirma Cristina Radulescu, presedintele Consiliului Director al ARAMT.
Radulescu declara ca preluarea in Codul muncii a acestor prevederi va conduce automat la flexibilizarea relatiilor de munca si la accesul nerestrictionat la aceasta institutie, in conditii de securitate a muncii.
Potrivit ARAMT, utilizatorul are deplina libertate de a alege intre a angaja salariati pe durata determinata, in nume propriu si prin forte proprii ori a face apel la agentul de munca temporara, neexistand prevazuta nici o obligativitate in acest sens.
„Datorita acestei alegeri, ramane de vazut daca noile prevederi vor conduce la un impact pozitiv in activitatea desfasurata de catre agentii de munca temporara, utilizatorul fiind singurul care va estima avantajele folosirii serviciilor agentului de munca temporara. Este totusi adevarat ca aceasta institutie este folosita din ce in ce mai mult, datorita avantajelor sale certe si garantiilor asociate serviciilor prestate, aspecte inexistente in cazul contractului de munca pe durata determinata”, au declarat reprezentantii asociatiei.
„Agentul de munca temporara” este societatea comerciala, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Solidaritatii Sociale care incheie contracte de munca temporara cu salariati temporari, pentru a-i pune la dispozitia Utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilita de contractul de punere la dispozitie sub supravegherea si conducerea acestuia.
„Utilizatorul” este angajatorul pentru care si sub supravegherea si conducerea caruia munceste temporar un salariat temporar pus la dispozitie de agentul de munca temporara.
Articolul 89 precizeaza ca misiunea de munca temporara se stabileste pentru un termen care nu poate fi mai mare de 24 luni.