Călătoriți des în interes de afaceri? Informații pe care ar trebui să le știți
Atunci când vă faceți rezervările pentru biletele de avion țineți cont de faptul că în Polonia procentul zborurilor cu incidente a fost triplu în cazul companiilor tradiționale față de cele low cost, iar în Marea Britanie, companiile tradiționale față de cele low cost au înregistrat un procent dublu de incidente la fel ca și în România. Franța este singura piață analizată unde companiile tradiționale au înregistrat performanțe mai bune decât liniile de zbor low cost.
Datele analizate acoperă peste 2,67 milioane de zboruri din 6 țări europene – România, Franța, Marea Britanie, Germania, Ungaria și Polonia. Din acestea, 23.600 au avut înregistrat incidente de zbor: întârzieri mai mari de 3 ore sau anulări ale zborurilor. Analiza a luat în calcul aproape 90 de mii de zboruri de pe aeroporturile din București și Cluj-Napoca, care reprezintă circa 75% din traficul aerian din țara noastră.
Indiferent de numărul curselor sau incidentelor, trebuie să știți că potrivit Regulamentului European 261/2004 sunteți îndreptățiți să primiți din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani dacă v-ați aflat într-una dintre situații:
- zborul are o întârziere mai mare de trei ore;
- zborul a fost anulat;
- vi s-a refuzat îmbarcarea.
Mai grav este că, procentul celor din Europa Centrală și de Est, care știu că pot apela la firme specializate pentru a-și recupera banii într-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce înseamnă că drepturile persoanelor îndreptățite la despăgubiri totalizează circa 22 milioane de euro, potrivit companiei specializate în returnarea despăgubirilor.