Livrez diete la domiciliu sau la birou
Ideea afacerii s-a născut ca soluţie la problema cu care se confruntau destul de des: aceea de a ţine o cură strictă de slăbire sau o dietă sănătoasă, fără a fi nevoiţi să gătim dimineaţa înainte de a merge la birou şi de a ne lua mâncarea pentru ziua respectivă la noi în caserole. Vă sună cunoscut?
Raluca şi Andreea au lansat businessul Diettogo în luna iunie a acestui an. Au investit 3 000 de euro, deşi ideea le-a venit la începutul recesiunii, acum trei ani. „De nenumărate ori ne-am trezit luni dimineaţa spunându-ne: de azi mănânc sănătos sau de azi mă apuc de o cură de slăbire ca la ora prânzului să constatăm faptul că la cantina de la birou puteam alege doar între cartofi prăjiţi sau spaghete. Şi astfel mai iroseam o săptămână până la următoarea zi de luni pentru a începe o cură de slăbire şi a ajunge la kilogramele dorite“, spun cele două partenere.
Astfel le-a venit ideea de a pune la dispoziţie şi de a livra oriunde, acasă sau la birou, într-un anumit interval orar, meniuri inspirate din diete faimoase pe care le începuseră de multe ori, fără să le ducă însă până la capăt. În prezent, ele oferă meniuri bazate pe principiile dietelor de schimbare a metabolismului, Scarsdale sau Montignac.
„În momentul în care ne-am hotărât să punem pe picioare acest business, am observat că nu există pe piaţa românească un astfel de serviciu şi atunci am folosit ca surse de inspiraţie mai multe site-uri de livrări diete din Europa de Vest şi SUA.
Pregătirea pentru un astfel de business neconvenţional a durat aproape un an şi aici ne referim la înfiinţarea societăţii, dezvoltarea site-ului, conceperea şi dezvoltarea meniurilor şi identificarea partenerului furnizor, crearea contractelor, înregistrarea la OSIM şi multe altele.
Când toate acestea au fost îndeplinite, cele două antreprenoare au trecut la promovarea afacerii prin oferte trimise prin e-mail prietenilor şi cunoştinţelor, iar mai apoi cu ajutorul reţelei de socializare Facebook. Acest lucru a atras primii clienţi, care au apărut chiar din prima săptămână şi au fost din rândul prietenilor. După două săptămâni au apelat la serviciile lor şi oamenii care au aflat de business datorită muncii de promovare.
Furnizorii
Evident că în pregătirea afacerii nu au lipsit surprizele. Lucrul cel mai dificil, spun antreprenoarele, a fost să găsească un furnizor suficient de bine plasat şi echipat încât să facă livrări zilnice, de două ori pe zi, care să nu facă rabat de la calitate şi care să ofere hrană sănătoasă preparată cu ingrediente naturale. „Iniţial am încercat să găsim un furnizor relativ mic şi la început de drum, aşa cum suntem noi, ca să-l putem coopta uşor într-un parteneriat, dar pe parcurs am realizat că aveam nevoie de un furnizor cu experienţă şi cu o structură de bucătărie şi livrare bine dezvoltate. Căutarea a fost anevoioasă, dar timpul investit în căutare a meritat, deoarece până la urmă am găsit un furnizor foarte experimentat, cu care lucrăm foarte bine”, mai spun ele.
Deocamdată, afacerea nu are angajaţi, managementul şi marketingul firmei sunt realizate de către cele două partenere. În plus, toate serviciile de care afacerea are nevoie sunt externalizate. Ele lucrează prin contracte de colaborare cu echipa formată din webdesigner, contabil, avocat, furnizor pentru preparea mâncării şi livrare, PR şi fotograf.
Clienţi din multinaţionale
Casa Kraus este furnizorul de mâncare şi livrare cu care Diettogo colaborează. Partenerele spun că au dezvoltat meniurile pe baza principiilor unor diete foarte cunoscute, iar furnizorul le pregăteşte conform principiilor stabilite. În plus, tot el se ocupă de livrarea dietelor respectând faptul că mâncarea trebuie să ajungă proaspătă şi la temperatura potrivită la client.
Raluca şi Andreea nu-şi amintesc să fi avut vreun incident neplăcut cu clienţii. Aceştia chiar le informează că dieta a început să dea roade. Au avut şi persoane care au dorit să prelungească cura de slăbire şi au comandat în continuare o dietă, după ce încheiaseră o săptămână sau două de livrări. Dar cine sunt aceşti clienţi? Cei care apelează la diete sunt în egală măsură bărbaţi şi femei, chiar dacă la început cele două partenere se aşteptau să aibă numai clientelă feminină. Aşadar, majoritatea clienţilor provin din multinaţionale, companii private, bănci. În principiu sunt cei care duc o viaţă sedentară de birou şi îşi doresc să urmeze o cură de slăbire sau o dietă sănătoasă, dar nu au timp să pregătească masa acasă sau nu găsesc mâncare sănătoasă şi dietetică la cantinele de lângă locul de muncă.
„De regulă, cumpărătorii sunt foarte hotărâţi să ducă la bun sfârşit cura, iar faptul că dieta este plătită în avans credem că îi ajută şi îi motivează“, mai spun antreprenoarele.
În general, oamenii vor livrarea meniurilor la o anumită oră sau livrarea prânzului şi a cinei împreună după-amiaza, în cazul în care clientul are program seara sau înlocuirea anumitor ingrediente din meniu cu altele asemănătoare din cauza unor alergii.
Planuri de extindere
În urma mai multor cereri şi sugestii primite de la clienţi, antreprenoarele pregătesc o nouă dietă – ovo-lacto-vegetariană. „În continuare vrem să facem cunoscut serviciul Diet to prin pornirea unei campanii de publicitate în clădirile de birouri şi a unei campanii online de bannere“, spun ele. Pe termen lung, cele două partenere vor să înceapă o colaborare cu un nutriţionist pentru a oferi meniuri personalizate şi sfaturi pe site, iar după „cucerirea“ Bucureştiului intenţionează să se extindă şi în alte oraşe din ţară.