Otilia Flonta, un brand de succes la export
Japonia, Hong-Kong, Italia, Spania, Belgia, Rusia, SUA, Ucraina, Franța, UK, Germania (gențile sale aflându-se chiar și în Galeriile Lafayette din Berlin) sunt doar câteva dintre exemplele concrete de piețe unde ajung să fie comercializate faimoasele genți. Antreprenorul român a ajuns să „cucerească“ piețele externe prin participarea la târgurile de specialitate de la Paris, Milano și Berlin, aceste evenimente aducându-i și numeroși clienți.
Prima participare la târg, 22 de contracte
Succesul la export, în cazul ei, nu s-a lăsat deloc așteptat. La prima participare la un târg extern – la Milano, Otilia a încheiat 22 de contracte. „Nu m-a întrebat nimeni de unde sunt și toată lumea m-a felicitat pentru colecție, pentru felul în care arăta standul meu, inclusiv expozanții. Greu a fost să fac colecția și să construiesc acest brand. Am lucrat cu mulți profesioniști începând de la graficieni designeri, stiliști, până la fotografi. Recunosc că am muncit mai mult decât mi- am imaginat, că acest proiect mi-a mâncat tot timpul în ultimii doi ani, însă lucrurile merg spre bine. Azi tocmai m-am întors dintr-o vacanță de windsurf de o săptămână“, spune fericită Otilia.
Şi-a riscat toate investiţiile
Încă din 1998, Otilia este general managerul companiei de marochinărie Anna Rinaldi, iar în 2011 a dat naștere brandului de genți premium care îi poartă numele, creat special pentru piața externă. În plus, din pasiunea pentru marochinărie, designerul de genți a înființat, tot în 1998, Asociația Producătorilor de Încălțăminte și Marochinărie din România.
Povestea genților create de către Otilia a început cu 15 ani în urmă. O bună prietenă a creatoarei de accesorii avea la acea vreme un magazin de genți și pantofi, dar îi era extrem de dificil să găsească un loc de unde să achiziționeze constant produse de calitate, pe care mai apoi să le comercializeze. Tot întâmpinând această problemă, i-a propus Otiliei să producă chiar ele aceste produse. Otilia nu a stat prea mult pe gânduri, așa că a închiriat un spațiu și a achiziționat utilajele necesare. Însă, după ce acești pași au fost făcuți, prietena ei s-a răzgândit. Ținând cont că toți banii pe care îi avea strânși–20.000 de euro, echivalentul la acea vreme a unui apartament cu trei camere, i-a investit în acest business, designerul a decis să meargă mai departe. Deși nu-și permitea un eșec, Otilia nu s-a lăsat intimidată. Această presiune, dar și simțul estetic bine dezvoltat, o nativă cultură cromatică, creativitatea, cunoștințele tehnice, atenția la detalii, mintea aplecată către formă și multă muncă, au făcut din numele Otilia Flonta unul de referință în lumea designerilor de genți.
Un drum atipic
Designerul de genți s-a născut în comuna Diosig, în apropiere de Oradea și, deși în copilărie își dorea cu ardoare să se facă astronaut – vis pe care nu l-a abandonat în totalitate, a absolvit Facultatea de Drept, cu toate acestea a ajuns să aibă propria companie de poșete. Deși nu a urmat un drum clasic, ea a reușit să ajungă un om împlinit.
Prima întâlnire cu piața muncii a avut-o imediat după '89. A început să lucreze în domeniul vânzărilor. La doar 25 de ani, era deja directorul comercial al companiei Argan, din Oradea. În această perioadă a reușit să strângă cei 20.000 de dolari, bani care au și ajutat-o să pună bazele propriei companii. Un factor determinat în succesul său a fost și faptul că încă de la început a confecționat produse pentru segmentul de lux și asta i-a adus destul de repede o colaborare fructuoasă, la capitolul accesorii, cu creatorii români.
Dacă-ţi doreşti cu adevărat, le poţi face pe toate!
Ani de zile s-a trezit la ora șase de dimineață, dar nu vede acest lucru ca pe un sacrificiu. Toată această perioadă fiind una foarte frumoasă pentru ea. De altfel, Otilia a făcut întotdeauna doar lucruri care au atras-o. „Așa s-a întâmplat și atunci când am decis să rămân însărcinată. Nu am privit acest lucru ca pe un sacrificiu și niciun moment nu m-am gândit că pentru a deveni mamă trebuie să renunț la statutul de femeie de business sau la stilul meu de viață. Am considerat doar că este timpul să fiu și mamă. Cred că dacă-ți dorești cu adevărat, le poți face pe toate. Pentru că atunci când știi ce vrei, îți cunoști și limitele. Nu trebuie să renunți la nimic. Iar ca să reușești, atât în afaceri, cât și în viață trebuie să îți estimezi corect limitele“, este de părere designerul de accesorii, care crede că succesul său se datorează și culoriilor vii pe care a avut curajul să le folosească în designul poșetelor.
Familistă convinsă!
Otilia nu și-a propus să aibă o carieră, neinteresând-o niciodată acest aspect. În schimb, familiei i-a acordat mereu o importanță deosebită. Anii au trecut, iar designerul are și o carieră frumoasă și familia mult dorită. „Am reușit să găsesc un echilibru între cele două. Singură m-am ocupat de construirea a două branduri și mi-am crescut copilul fără bone, nu am avut nici menajeră ori bucătăreasă și totuși, în tot acest timp, am avut manechiura făcută, nu m-am neglijat niciun moment și am avut grijă să arăt impecabil. Mi-am permis – exceptând ultimii doi ani, să fiu plecată în vacanțe trei luni pe an și să am banii necesari pentru a face aceste lucruri fără eforturi“, mai spune antreprenorul.
Bucură-te de prezent!
Întrebată despre succes, Otilia mi-a mărturisit că ea nu crede că acesta se măsoară în bani, ci în timpul pe care îl ai pentru tine și plăcerile tale. Iar cel mai mare lux îl reprezintă pentru designer „să poți beneficia de timp așa cum vrei“. „Bani trebuie să câștigi doar atâția câți ai nevoie pentru a trăi așa cum îți place“. Otilia ne oferă și un sfat: „Nu trăi pentru trecut, nici pentru viitor. Trăiește pentru prezent și bucură-te de el!“.
Articol preluat din Revista Cariere de iunie. Pentru detalii legate de abonare, click aici