Profită de pasiunea românilor pentru extrem!
Traseele suspendate şi tiroliană, urcat pe scări de sfoară și multe alte atracții care să îți testeze limitele, dar să te și relaxeze, acestea sunt câteva dintre atracțiile care îi fac pe români să ia cu asalt parcurile de aventură din România. Apărute inițial la mijlocul anilor 2000, parcurile de aventură au căpătat o popularitate crescândă și în prezent există 14 astfel de complexe și încă alte câteva sunt în fază de proiect.
Cât costă să deschizi un astfel de parc?
Costurile necesare pentru un astfel de proiect pot varia foarte mult în funcție de numărul de trasee și suprafața parcului. Inaugurat în 2008, parcul Aventura din Brașov a necesitat o investiție inițială de 280.000 de euro, „dar această sumă a crescut pe parcursul anilor odată cu extinderea continuă a complexului”, afirmă Stéphane Combremont, fondatorul parcului. În prezent, în cadrul complexului există 14 trasee unde se pot desfășura 186 jocuri.
Pe de altă parte, cel mai nou parc de aventură, lansat la finalul lunii iunie și localizat pe Transfăgărășan, a necesitat o investiție de doar 50.000 de lei și numără două trasee de aventuri prin copaci (ropes courses, canopy tour), un poligon de pregătire militară și unul pentru tir cu arcul și o tiroliană peste râu.
Care au fost principalele dificultăți întâmpinate de Stéphane Combremont la deschiderea parcului? „În 2007, conceptul de parc de aventură nu era cunoscut pe piața din România. În primul rând a fost necesar să explic conceptul de parc de aventură la fiecare autoritate administrativă. Fiind străin, nu am avut nicio relație care m-a ajutat. Am pierdut patru luni de zile la București să mă plimb de un birou la altul, până când m-am săturat și am plecat să văd dacă găsesc mai multă deschidere în altă parte, lucru pe care l-am găsit la Brașov”. Totuși, aceste dificultăți par să fie mai degrabă de domeniul trecutului.
Originalitatea – principala provocare
Originalitatea este una dintre cele mai mari provocări pe care o poate întâmpina un antreprenor care vrea să pornească un astfel de business. Stéphane Combremont se declară dezamăgit că ideea, conceptul și metoda de construire a parcului pe care îl deține „au fost deja copiate prea mult”.
Pasiunea joacă un rol important într-un astfel de business. „Să te ocupi de un parc de aventură nu este o activitate accesorie. Trebuie să fii pregătit fizic și mental să lucrezi 12 ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Ca orice afacere, cuvântul-cheie este munca. Dacă nu ești pasionat și dacă ai în gând să lucrezi liniștit 40 de ore pe săptămână, deschiderea unui parc de aventură nu este o idee bună”, afirmă Stéphane Combremont.
Parcurile de aventură oferă o multitudine de variante pentru amplasament. „Un parc de aventură poate să fie amenajat și indoor sau subteran, dar nimic nu se compară cu un parc outdoor, unde mângâierea vântului, mirosul de pădure, soarele contribuie la o stare generală de bunăstare”, conchide Stéphane Combremont.
Cei care vor să achiziţioneze un complex deja amenajat şi deţin o sumă considerabilă în conturi pot înainta o ofertă pentru cumpărarea parcului de distracţii Aventura Parc, din comuna Butimanu de lângă Bucureşti, scos la vânzare de proprietarii francezi şi care poate fi achiziţionat la un preţ cuprins între 200.000 şi 250.000 de euro. Fie că optezi pentru un parc indoor sau unul outdoor, unul deja construit sau unul construit de tine de la zero, lasă-ți originalitatea să preia controlul și profită de pasiunea românilor pentru extrem!
Articol preluat din Revista Cariere de iulie. Pentru detalii legate de abonare, click aici