Rezistenta brandurilor cu traditie
Brand romanesc recunoscut international
Bibiana Stanciulov si fiica ei, Diana, au cumparat sectia de magiun si legume-fructe deshidratate a fabricii de conserve de la Topoloveni, cand se afla intr-o stare dezastruoasa. Prin eforturi mari au reusit sa modernizeze tot ceea ce inseamna aparatura si tehnica.
Conform arhivelor nationale, fabrica a pastrat reteta magiunului de prune fara zahar adaugat, inca din 1914. Istoria spune ca Maximilian Popovici este cel care a preluat reteta de la taranii din zona si a reusit sa realizeze produsul la nivel industrial. Primul magiun s-a facut printr-un proces tehnologic simplificat, in niste cazane cu pereti dubli prin care circula abur. Reteta a fost transmisa din generatie in generatie, iar cele doua femei au pus bazele Sonimpex, firma prin care au reusit sa preia brandul „Magiunul de Topoloveni“.
„Am reusit sa modernizam cazanele, iar in prezent avem un control superior al temperaturii si al intregului proces de obtinere a magiunului. In acelasi timp, am demonstrat calitatile produsului reusind sa il definim ca aliment functional“, spune Bibiana Stanciulov, directorul general. In plus, sunt printre putinii producatori romani care au reusit sa impuna un produs romanesc ca brand la nivel european, datorita calitatii sale. Potrivit Comisiei Europene, la inceputul lunii aprilie, magiunul de Topoloveni se alatura celor peste 1000 de produse agricole si alimentare protejate de sistemul european de calitate.
Este un produs cu traditie care a rezistat pana si crizei economice pe care am traversat-o. „Nu am fost afectati de criza deoarece produsul are un pret foarte mic fata de calitatile nutritionale. Criza noastra este creata de dobanzile bancare. Am fost obligati sa apelam la banci pentru a accesa fonduri europene, accesare pe care acum o consideram o greseala deoarece nu a corespuns cu bugetul pe care il planificaseram prin bani luati de la Fondul Fermierul“, ne povesteste directorul general.
Cum a rezistat brandul pe piata atata timp? Prin calitatea produsului, care poate fi consumat de o paleta larga de persoane, de la copiii in varsta de sase luni pana la persoanele bolnave de diabet. Este bogat in fibre alimentare si antioxidanti, are o prezenta constanta la targurile nationale si internationale si este prezent in magazine cu traditie in comercializarea produselor naturale.
„Sfat pentru antreprenorii care preiau produse romanesti cu traditie: niciodata, pentru absolut nimic sa nu modifice nimic in reteta pe care vor sa o preia.“ Bibiana Stanciulov, director general, Sonimpex
Beraria Bucurestiului de altadata
Deschis pentru prima data in 1879 in vechiul han Zlatari, Caru’ cu Bere este una dintre cele mai vechi berarii ale Bucurestiului. Dupa 20 de ani si-a schimbat insa locatia, in Strada Stavropoleos, unde il putem intalni si astazi.
Un rol important in istoria locatiei l-a avut Nicolae Mircea, care alaturi de familia lui, a infiintat si recuperat proprietatea Caru’ cu Bere, pe care Dragos Petrescu, proprietarul grupului City Grill o opereaza in prezent.
Pornind de la cladirea veche si pana la interior, decor, meniu si atmosfera, Caru’ cu Bere respecta traditia si originile. „Pe o piata in continua transformare, am pastrat traditia. Nu am schimbat nimic din decorul Carului. Azi, orice vizitator poate regasi picturile murale, vitraliile si balustradele sculptate de la 1899. Acestea sunt completate de un meniu traditional romanesc variat si o atmosfera de petrecere (cu taraf, hora si evenimente in fiecare seara)“, ne povesteste Petrescu. Acesta ii sfatuieste pe antreprenorii care achizitioneaza marci cu vechime „sa pastreze traditia brandului, unicitatea si elementele de diferentiere ale acestuia si sa nu incerce repozitionarea lui, odata cu transformarile suferite de piata.“
Restaurantul se poate mandri prin faptul ca se afla in primele cinci din Europa, ca arhitectura si istorie. Traditia este intregita si de berea casei, realizata dupa o reteta originala. Asa se face ca, potrivit proprietarului, „nici un turist strain nu pleaca din Romania, fara sa treaca mai intai pe la Caru’ cu Bere.“
Sub deviza: clientul nostru, stapanul nostru, brandul a rezistat de-a lungul timpului prin atentia pe care managerii o acorda clientilor. „Trebuie sa fii atent, sa analizezi continuu, sa vezi ce vor oamenii si asta sa le oferi. Am cautat sa acoperim toate categoriile de clienti, de la studenti pana la pensionari.“
Vinuri recunoscute
Cu o traditie de aproape 2000 de ani, Murfatlar Romania detine cea mai intinsa podgorie de 3000 de hectare care apartine unui singur producator. Podgoria a continuat traditia stramosilor sai viticultori, acumuland experienta in cei aproape 100 de ani de activitate in epoca moderna.
Licorile produse aici au fost premiate cu peste 190 de medalii la concursurile nationale si internationale, iar marca se poate mandri cu faptul ca a reusit sa imbine cu succes traditia, experienta si pasiunea, pentru a obtine vinul de Murfatlar. Acesta este apreciat si de Regele Mihai, astfel ca in 2003 marca devine primul furnizor al Casei Regale, calitate pe care o detine si in prezent.
Planurile de dezvoltare de pana acum au presupus extinderea retelei la un numar de 100 de magazine intr-un an, cu acoperire nationala in orasele cu o populatie de peste 50 000 de locuitori.
„A face vin inseamna un mod de viata pe aceste meleaguri. Poate de aceea aceste vinuri sunt atat de speciale, pentru ca pasiunea cu care este facut vinul o poti simti in calitatea vinurilor.“ Laura Musat, PR Manager, Murfatlar Romania SA