- Echipele colaborative produc mai multă creştere şi profitabilitate;
- Concentrarea pe oameni în mod genuin cultivă fericirea la locul de muncă.
- Stilul de viaţă – modul în care o persoană va prefera să îşi organizeze viaţa
- Credinţe – idealuri, credinţa cu privire la scopul personal al vieţii
- Preferinţe în raport cu activităţile ocupaţionale – tipul de activitate preferată
- Aversiuni – atitudini şi comportamente care sunt dezagreate
- Preferinţe relaţionale – ce oameni vor fi preferaţi ca prieteni şi colegi
Dacă traducem altruismul pe cele 5 dimensiuni, acesta ar dobândi urmatoarele semnificţii la nivel personal al unui lider ghidat de această valoare:
- Stilul de viaţă – implicarea frecventă în acţiuni informale sau formale de a îi ajuta pe cei din jur, de a îmbunătăţi cooperarea şi munca în echipă, de a creşte oameni; plăcerea de a îi servi pe ceilalţi, de a oferi servicii de calitate
- Credinţe – ajutorul oferit celorlalţi este important în viaţă, dorinţa de a contribui la un scop social mai amplu reprezintă un obiectiv important de viaţă
- Preferinţe în raport cu activităţile ocupaţionale – credinţa în comportamente colaborative, stimularea la nivel de organizaţie a proiectelor de tip CSR
- Aversiuni – neaprecierea faţă de cei care nu ajută şi sunt nepăsători faţă de nevoile şi sentimentele celor din jur, neaprecierea faţă de comportamentele individualiste
- Preferinţe relaţionale – cei motivaţi de altruism vor alege să fie în preajma altor oameni care pun preţ pe lucrul în echipă şi pentru care orientarea pe clientul intern sau extern reprezintă ceva important şi natural
Mădălina Bălan este Managing Partner HART Consulting. Mai multe detalii şi studii de caz despre acest subiect puteţi afla participând la Conferinţa HART HR Strategic, organizată de HART Consulting și susținută de revista Cariere, ce are ca temă: „CEOs and organizational culture: what makes it or breaks it?”, din 22 mai 2013.