Cariera in industria ceasurilor de lux
Cariere: Cum este sa ai o cariera in segmentul ceasurilor de lux?
Sebastian Marten: Am fost de mic fascinat de ceasuri. Acestea au fost foarte importante in familia mea, aveau un rol special, dincolo de cel strict de instrumente de masura a timpului. Astfel ca din copilarie am stiut ca vreau sa lucrez in industria ceasurilor. La Carl F. Bucherer am inceput sa lucrez in urma unui anunt de angajare, la care am aplicat. Jobul meu este unul cu activitati internationale, fiind vorba despre un brand aflat in mai multe tari. Am ocazia sa cunosc oameni cu mentalitati diferite, cu un altfel de mod de a vedea lumea, ceea ce ma imbogateste permanent.
Ce presupune concret activitatea ta?
Responsabilitatile mele acopera Statele Unite, inclusive Insulele Caraibe, Canada si Mexic, Europa si Rusia si constau in lansarea brandului pe piete noi, construirea unei distributii si promovarea acestuia. Organizam traininguri cu forta de vanzari si cu magazinele, intalniri cu clientii si potentialii clienti. Le prezentam oamenilor ceea ce facem, ii introducem in lumea noastra, le povestim despre lucrurile care ne plac. Dupa parerea noastra obiectele de lux nu trebuie sa fie scumpe, ci sa fie in editie limitata. De aceea producem anual nu mai mult de 15 000 de ceasuri. Este o relatie pe care vrem sa o construim incet, astfel incat sa fie una pe termen lung. Comunicam chiar si pe mediile mai putin conventionale, precum FaceBook si Twitter, pentru ca acolo se afla tinerii, viitorii nostri clienti si ambasadori ai brandului.
Cum este sa lucrezi cu oameni din atat de multe tari?
Imi place acest job atat de mult datorita oamenilor, pentru ca intri in contact cu diverse culturi. Sunt elvetian la origine. Cand mergi in diverse locuri, iti largesti orizontul, vezi locuri pentru prima oara. Daca ajungi sa vorbesti cu oamenii, intelegi de ce ei fac diferit lucrurile. Iti deschide mintea si iti deschide orizontul.
Care sunt urmatoarele provocari profesionale pentru tine?
In 2001 compania a inceput sa isi construiasca o distributie internationala. Este inca o provocare sa ne dezvoltam, intrucat nu am ajuns inca acolo unde vrem sa fim, ca si prezenta.