Ce impact ai avut azi asupra celorlalți?
Orice ai face, oricum ai fi și oricum te-ai comporta, vei avea oricum un impact asupra celor din jurul tău. Chiar și dacă stai într-un colț și nu spui nimic, ai un impact asupra celorlalți.
Dar întrebarea cu adevărat importantă abia acum vine: este acesta impactul potrivit?
Pentru a avea succes, să faci o bună impresie nu mai este un diferențiator. Cât de influent ești – aceasta este „diferența care face diferența”. Când îți este ușor să intri în contact cu persoane noi, să lași imediat o impresie plăcută și să le câștigi rapid încrederea, ai mari șanse să obții ceea ce îți dorești. Este dificil să definești impactul personal, dar este foarte ușor să-l recunoști când îl vezi. În dicționare, cuvântul „impact” este adesea însoțit de cuvântul „influență”.
Capacitatea ta de a obține în viață ceea ce-ți dorești depinde în mare măsură de impactul pe care îl ai asupra celorlalți. Cu cât conștientizezi asta mai repede, cu atât vei avea mai mult control asupra destinului tău. Un impact personal pozitiv te poate ajuta să-ți atingi obiectivele, să obții job-ul mult visat, să-ți extinzi considerabil cercul de cunoștințe, să vinzi mai mult, să convingi persoanele potrivite să se implice în proiectul tău și, de ce nu, să câștigi mai mulți bani.
Impactul personal se referă la tot ceea ce faci, fie că vorbim de interacțiunile tale față în față, fie de prezența ta online. Iată un exemplu. Într-un articol recent din Forbes se arată că mulți dintre recruiter au început deja ca, pe lângă competențele specifice unui job, să se uite, de exemplu, și la scorul Klout. Pentru cine nu știe încă, Klout este o un tool oferit online gratuity prin care îți poți măsura influenţa pe care o ai în cadrul reţelelor sociale. Este și cazul companiei Salesforce.com, care a postat de curând acest anunț de recrutare, în care se precizează că una dintre cerințe este ca scorul Klout să fie cel puțin 35. Prin urmare, au șanse mai mari, în acest caz, să obțină job-ul candidații mai influenți, care au reușit să aibă un impact.
Ne îndreptăm cu pași repezi de la „knowledge economy”, așa cum ne-a fost descrisă în școală, la ceea ce pare a fi mai degrabă un fel de „social economy”, fapt pentru care și companiile pun acum mai mult accentul pe brandul personal al angajaților și pe puterea acestora de a fi „influencers”, de a crea un impact social. Faptul că acum un angajat poate posta pe rețelele de socializare câte ceva despre activitatea sa, este, implicit, o modalitate de a promova și compania respectivă. Să nu uităm că, în zilele noastre, înainte de a te întâlni cu un prospect, cel mai probabil te-a căutat deja pe Google sau pe LinkedIn. În acest caz, persoana respectivă s-a întâlnit cu imaginea ta înainte să se întâlnească cu tine. Este impactul pe care ți-l dorești?
Impactul personal este, așadar, un nou mod de viață. Tu ce impact ai avut azi asupra celorlalți?
Gabriel Chitu este Owner al TrainingRoom și Senior Trainer cu o experiență de 15 ani, specializat și certificat în Sales, Negotiation, Project Management și Train the Trainers.