Companie românească de software pe teren american: Qualitance, la un an de la extinderea în SUA
“Cultura americană de business se bazează pe valoarea adăugată mai mult decât pe relații, de aceea e frecvent percepută drept nemiloasă și rece. Prezența noastră în SUA, bazată de la bun început pe crearea de valoare adăugată în loc de închirierea de personal, ne-a permis să luăm ce e mai bun din ambele culturi și să construim în funcție de asta un model de interacțiune cu clienții care le aduce mai multă valoare și necesită mai puțin efort din partea lor”, spune Ioan Iacob, Managing Partner Qualitance.
Dacă cifra de afaceri a companiei era în 2013 de 1,9 milioane de euro, din care 15% proveneau din Statele Unite, în 2014 a ajuns la 3 milioane de euro, din care 35% provin din SUA. În 2015, se estimează că vor depăși 5 milioane de euro, din care mai mult de 50% ar urma să provină din piața nord-americană, explică și Radu Constantinescu, Managing Partner Qualitance.
Printre clienții americani ai companiei se numără AdvisorDeck, Fact0ry și LeaderAmp. Pentru cei din urmă, firma a dezvoltat o platformă care facilitează accesul la programele de leadership coaching pe o scară mult mai largă decât era posibil până acum, combinând psihometria, algoritmi de inteligență artificială, tehnologii cloud și mobile. Leadership coaching este în mod tradițional un produs de lux, destinat top managementului, fiind bazat în întregime pe contribuția unui expert. Prin intermediul tehnologiei, această dependență devine parțială, ceea ce permite mai multor persoane să beneficieze de leadership coaching.
Pentru AdvisorDeck, un start-up desprins dintr-o companie de asigurări și fonduri mutuale din Silicon Valley cu o cifră de afaceri de peste un miliard de dolari, firma românească de software dezvoltă platforma gainful.ly. La finalul lui 2015, ea va deservi peste 500.000 de utilizatori din rândul consultanților financiari și potențialilor clienți și va lucra cu companii ale căror capitalizări de piață depășesc 50 de miliarde de dolari.
Împreună cu Fact0ry, Qualitance implementează platforma prin care sunt coordonate și sincronizate activitățile profesionale ale membrilor acestui hibrid (deopotrivă companie și think tank) din zona de inovație. Fact0ry lucrează cu companii din Fortune 500 pentru a implementa proiecte cu accelerația specifică start-up-urilor. Printre clienții Fact0ry se numără deja Nike, Visa, Procter & Gamble, Sony și Cisco.