Cum să te apropii mai mult de oamenii din echipa ta
A venit vremea în care managerul ar trebui să caute ocazii în care să genereze stări de bine și entuziasm în echipă. A venit vremea în care este necesar să își dea jos masca de șef și să își recapete fața umană, iar modalitatea de conducere să treacă de la stilul vechi de a conduce la coaching. De ce spun asta? Pentru că, din ce în ce mai mult, oamenii se conectează la oameni, reacționând mult mai bine la o strângere de mână sau chiar la o îmbrățișare, decât la un email. Am trăit atât de mult online, încat ne este dor de offline și de frumusetea omului autentic.
Cum ar putea face un manager să se apropie mai mult de echipa lui?
1. Să își lase ego-ul deoparte. Da, fiecare dintre noi are momentele în care ego-ul are nevoie să fie hrănit, să iasă în față ș.a.m.d. Dar, parcă din ce în ce mai mult, asta se întâmplă în cazul managerilor. Va avea de câștigat înmiit cel care știe să își pună ego-ul într-o cutie și să îl uite acolo. Poate că a venit vremea să le hrăniți și voi ego-urile celorlalți, celor din echipa voastră, ce spuneți?
2. Să aibă mereu în minte că toți ceilalți sunt oameni, ca și el. Da, sunt oameni! Cu sentimente, nevoi, frustrări, temeri, probleme, întrebări, iubiri, copiii, părinți etc. Să aibă în minte că serviciul este o părticică din viața lor și că apropierea se face prin emoție. Îi vrei lângă tine către rezultate? Fii cât mai uman, chiar îmbrățișează-l pe celălalt dacă simți că are nevoie.
3. Să coboare de pe piedestal. Chiar dacă exact echipa ta te-a pus acolo, coboară și revino printre „muritorii de rând”. La fel ești și tu, din același aluat construit, doar că trăiești, pentru o perioadă de timp, iluzia unui privilegiat.
4. Să fie corect. Ești dintre cei care umblă cu „șmecherii”? Află ca ești departe de a fi un lider. Dacă vrei să mă contrazici și să îmi arăți prin fapte și cifre, eu voi reveni la oameni și la ideea de conexiune cu ei. Da, probabil că ești un manager foarte bun care livrează, dar cât mai e până când vei obosi? Corectitudinea față de echipa ta îți asigură loialitatea lor și, într-un final, și rezultatele. Cele reale!
5. Să renunțe la ideea de „angajat” și să aibă în minte că ceilalți îi sunt parteneri. Am început să experimentez această idee, de parteneriat, în echipele de sport cu care am colaborat, iar lucrurile se schimbau „peste noapte”. Aveau mai multă încredere unii în ceilalți, se ascultau mai mult, aveau mai mult curaj să își spună nemulțumirile și nevoile, au avut rezultate mai bune pe teren. Ideea de șef – angajat naște frustrare, distanță, comunicare defectuoasă…
6. Să îi trateze pe ceilalți exact așa cum vrea să fie el tratat de către superiorii lui. Mai este necesar să explic despre ce-i vorba? Doar gândește-te, prima oară când te vei purta deplasat cu un coleg de-al tău, cum ar fi să îți facă și managerul tău la fel? Exact la fel? Cu aceeași înverșunare, supărare, poate chiar ură? Cum ar fi?
7. Să recunoască atunci când greșește. Da, este greu, dar încercați o dată! Verificați-i efectele și luați o hotărâre în cunoștință de cauză.
8. Să le arate celorlalți încredere, respect și apreciere. Doar citind propoziția dinainte s-ar putea să îți pară un slogan, însă iată o idee: gândește-te la fiecare persoană cu care lucrezi și verifică cum îți arăți tu încrederea, respectul și aprecierea către fiecare. Dacă a trecut mult timp de când ai făcut aceste lucruri, cu siguranță este cazul să reîncepi astăzi. Arată-i fiecăruia, măcar săptămânal, prin gesturi, cuvinte, fapte fiecare dintre cele de mai sus: încredere, respect, apreciere. Vei avea o echipă de fantastici, îți garantez!
9. Să asculte. Începând de la răspunsul la „buna ziua” și până la provocarile lor personale. Ascultă, fii prezent pentru că ai ceva de învățat din orice situație. Chiar și un „așa nu!”.
10. Să vorbească cu toți, deopotrivă, la fel. Fiecare este la fel de important și, mai mult decât atât, este un OM!
Noul manager, care permite celorlalți să se transforme frumos în aceste vremuri pline de schimbări, este cel care încurajează, învață și îi învață, caută talentul din oameni, crește alături de ei și are rezultate pentru că lucrează într-un parteneriat bazat pe respect și încredere. Cum ar fi să încercați chiar acum o sedință cu echipa voastră în care să mulțumiți și să le arătați, în felul vostru unic și sincer, că îi apreciați, respectați și aveți încredere în ei? Eu zic că se poate, mai ales că e luni!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different