Femeile preiau puterea în companii. Devin tot mai încrezătoare
53% dintre ele cred că una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunităţile de avansare în carieră pe care le oferă. Acest lucru le face să fie mai încrezătoare în cariera lor şi mai ambiţioase decât toate generaţiile precedente.
Cele mai încrezătoare femei ale Generaţiei Y sunt în Brazilia (76%), India (76%) şi Portugalia (68%), în timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) şi Germania (19%) se află la polul opus
86% dintre femeile care au o relaţie fac parte dintr-un cuplu în care ambii parteneri au o carieră, iar 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) câştigă mai mult decât ei.
Diversitatea, o problemă relativă
Aproape 9 din 10 femei ale Generaţiei Y (86%) caută angajatori cu referinţe pozitive dovedite în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea.
Și chiar dacă recunosc că aceşti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu consideră că există cu adevărat egalitate de şanse pentru toţi.
Mai mult, 43% dintre femeile Generaţiei Y cred că angajatorii sunt prea părtinitori cu bărbaţii când vine vorba de promovarea angajaţilor– în creştere cu 14% faţă de nivelul din 2011.
Reprezentantele acestei generații din Spania (60%), Franţa (58%) şi Irlanda (56%) consideră că angajatorii din ţările lor sunt cei mai părtinitori cu bărbaţii , în comparaţie cu Malaezia (16%) şi Filipine (11%) unde femeile sunt mai optimiste.
“Atunci când vorbim de femeile Generaţiei Y, vorbim, de fapt, de o noua eră a managementului talentelor. Ele sunt mult mai educate şi pătrund pe piaţa muncii în numere mult mai mari decât orice generaţie anterioară. Însă, acesta nu este singurul lucru care s-a schimbat – ele vin şi cu o mentalitate nouă asupra carierei”, a declarat Dennis Nally, preşedinte al PwC International.
Vârsta contează
Dat fiind că experienţa unei femei în vârstă de 34 de ani aparţinând Generaţiei Y, cu 12 ani de carieră în spate, este diferită faţă de aceea a unei tinere de 22 de ani aflată abia la începutul carierei, raportul analizează dorinţele femeilor acestei generaţii în funcţie de stadiul în care se află cariera lor: cele la început (0-3 ani de experienţă profesională), cele aflate în plină dezvoltare (4-8 ani de experienţă profesională) şi cele cu carieră stabilă (9 sau mai mulţi ani de experienţă profesională).
“ Când vine vorba de veniturile salariale şi de traiectoriile de carieră, femeile Generaţiei Y sunt pionieri, 66% dintre ele aflându-se în relaţii în care ambii parteneri au cariere şi au venituri egale sau mai mari decât partenerii lor. Cu cât au mai multă experienţă profesională, cu atât este mai probabil ca femeile acestei generaţii să fie principalul salariat al acelui cuplu. Studiul nostru a arătat că 31% dintre femeile acestei generaţii cu 9 ani sau mai mult de experienţă profesională sunt principalul salariat al cuplului, în comparaţie cu 18% dintre cele care se află la început de carieră şi 24% dintre cele care au o carieră în curs de dezvoltare”, a precizat Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC.