Omul care și-ar păstra jobul și dacă ar câștiga la Loto
„Cum am ajuns aici? Nu am făcut ceva neapărat. Lucrurile s-au întâmplat firesc. Dar nu căutarea unui loc de muncă a constribuit esențial la acest drum, mai degrabă aș spune că determinant în acest proces a fost faptul că mi-am urmat pasiunea”, spune Cristina Sava. Trecând peste perioada copilăriei când s-a văzut – ca orice copil, profesor sau medic, începând cu școala generală și-a dat seama că e pasionată de comunicare. „O pasiune pe care o vedeam legată de evenimente, publicitate, promovare, dar nu știam să-i dau o denumire. În acei ani, în România, marketingul și comunicarea nu erau niște domenii avansate, mai ales într-un oraș de provincie (este din Focșani n.r.). Chiar și fără un nume, știam că acela este drumul pe care vreau să merg, că asta îmi doresc să fac. Și mi s-a și potrivit”.
Cristina a încercat dintotdeauna să îmbine utilul cu plăcutul, urmându-și pasiunile și aplicându-le și în viața de zi cu zi, dar și în activitatea profesională. „Până la urmă petreci o grămadă de timp muncind și atunci măcar să-ti placă ceea ce faci. În cazul meu, asta chiar se întâmplă, afirmă specialistul.
Pasiunea, și în viața de zi cu zi, dar și în activitatea profesională
Cristina este convinsă că în viață se întâmplă acele lucruri care ar trebui să se întâmple. Este absolventă a Facultății de Litere – Română- Engleză, din cadrul Universității București și a urmat și un un master în Publicitate și Comunicare (cursurile Academiei de Studii Economice). Primul job l-a obținut la finele studiilor superioare, în relații-publice, în cadrul unei agenții de publicitate micuță.
„Am stat acolo un an și ceva. Am învățat tot ce se putea și pentru că îmi doream să mă dezvolt am început să mă gândesc care ar fi următorul pas. Mi-am dat seama că o agenție mare de publicitate, cu renume pe piață și experiență era ceea ce aveam nevoie, adaugă ea. Și așa s-a și întâmplat, lucrând pentru o vreme în Grafitti BBDO. „Uitându-mă în urmă pot să spun că agenția reprezintă o școală în publicitate. Înveți cam tot ce trebuie să știi – să lucrezi cu oamenii, ce înseamnă o strategie, un brief de creație…”. După aceea, a mers la Avenir Telecom unde a coordonat departamentul de marketing și de acolo a plecat la UPC”. În iulie 2011 spunea „Da” propunerii venite din partea Kanal D.
Cât de pasionată este Cristina de ceea ce face o arată și faptul că dacă ar „pune mâna” pe potul cel mare la Loterie, nu ar renunța la actualul job. „Dacă aș câștiga atâția bani, mi-ar aduce o oarecare relaxare, dar aș face exact același lucru”.
Site-ul postului de televiziune avea la finele lui ianuarie două milioane de utilizatori
Cristina își dorește ca stația să avanseze în topul televiziunilor din România. Momentan, ocupă locul trei în topul posturilor de televiziune. „Kanal D se adresează întregii familii. Vrem să oferim o diversitate de programe, orcine vrea să se uite la Kanal D găsește o opțiune. Ne-am dat seama că, în general, televiziunile fie se axează pe subiecte puternice, tragice, politice, fără să contina neapărat ceva pozitiv, fie cuprind tot felul de subiecte care îți reamintesc zilnic cât de greu este în viață. Noi ne dorim ca atunci când vine omul acasă de la muncă să se relaxeze, să petreacă un timp plăcut cu familia în fața televizorului. Nouă ne plac oamenii, așa cum sunt ei, cu bune și cu rele, îi apreciem, nu-i judecăm. Nu le spunem noi ceea ce trebuie să facă. Am înțeles că le plac și subiectele mondene și cele sociale, dar și serialele turcești.
Cristina a preluat încă de la venirea în Kanal D și partea de online, știind că e o componentă de viitor importantă. Așa că s-a concentrat pe consolidarea site-ului Kanal D. L-a dus dintr-o zonă de marketing informativă, focusată strict pe programele postului, într-o direcție de publishing. „Am ajuns cu un site pe care l-am relansat anul trecut într-o poziție foarte bună, închizând luna ianuarie cu două milioane de vizitatori. În plus, suntem pe locul doi în topul site-urilor de televiziune. Am investit și în social media, creând cinci pagini de Facebook ce au peste 2,5 milioane de fani. Iar site-ul wowbiz.ro este, la doar un an de la lansare, în topul site-urilor tabloid, pe locul trei, cu peste 2.200.000 de vizitatori unici”.
Kanal D, în primii trei jucători importanți de pe piața de televiziune din România
În perioada 2009 – 2011, cei de la Kanal D au făcut numeroase cercetări de piață pentru a veni în întâmpinarea cerințelor publicului telespectator cu emisiuni care să îi satisfacă apetitul pentru producțiile TV. Astfel în ultimii doi-trei ani, strategiile de promovare/ comunicare, cât și cele de dezvoltare a unor producții proprii care să răspundă cerințelor publicului au dat rezultate extraordinare, dovedite de creșterea cifrelor de audiență, de la an la an, pe întreaga stație. Numai anul trecut creșterea de audiență înregistrată pe întreaga zi a fost de 13%, iar în Prime Time a fost de 19%. „Dacă ne raportăm numai la 2013, ne-am lărgit spectrul publicului-țintă activ, dinamic, cu vârste cuprinse din intervalul 18-49 din mediul urban, ajungând la un Market Share de 7.0, plasând astfel stația între primii trei jucători importanți de pe piața de televiziune din România, devansând TVR 1 și Prima TV, posturi care activează de mult mai mulți ani pe această piață”, conchide Cristina Sava.
Campanie pentru „Deschide Camera Comorilor”
„Deschide Camera Comorilor” , prezentată de Liviu Vârciu, este cea mai nouă emisiune Kanal D, care a debutat miercuri, pe 12 martie, de la ora 20.00. Pentru promovarea ei, postul de televiziune a organizat o activare-teaser în redacţiile mai multor publicaţii media. Teasing-ul şi-a propus să scoată în evidenţă câteva dintre elementele în jurul cărora se centrează emisiunea: presiunea timpului, răbdarea, suspansul, surpriza.
Astfel, redactorii din publicaţiile selectate au primit, pe rând, o cutie de Tic-Tac, apoi un ceas deşteptător şi, în final, un stick în formă de cheie care conţine un clip în care Liviu Vârciu explică legătura dintre cele trei etape şi anunţă lansarea emisiunii. „Am desfăşurat campania pe tot spectrul media: de la tabloide la media glossy, de la presa tradiţională la cea online. Având în vedere atât profilul telespectatorului Kanal D, cât şi pe cel al staţiei, nu am făcut delimitări cu privire la specificul publicaţiilor pe care le-am abordat. Noi ne adresăm tuturor categoriilor de vârstă şi categoriilor sociale, ca atare, şi în ceea ce priveşte canalele de comunicare avem aceeaşi abordare”, spune Cristina Sava.
Lansarea emisiunii a fost promovată şi prin platforma online de casting adresată publicului, emisiunea fiind un show-concurs care testează, contra-cronometru, abilităţile fizice şi mentale, şi premiază cunoştinţele de cultură generală ale oamenilor obişnuiţi, dornici să participe.