Prima impresie contează! Prin ce am putea să lăsăm o impresie puternică asupra noilor veniți?
Pentru că am simțit atunci pe pielea mea ce importanță a avut primirea aceea și am văzut aceeași impresie puternică și asupra colegilor noi veniți, de-a lungul timpului, am sugerat de fiecare dată, ca fiecare manager să facă, într-o măsură sau alta, un astfel de gest, și chiar mai mult decât atât.
Prin ce am putea să lasăm o impresie puternică asupra noilor veniți?
- Salutarea personală a acestora, chiar și printr-un email, dacă nu este posibil prin viu grai;
- Să le oferim suport angajaților noi să înțeleagă istoria și cultura organizației, precum și experiența personală legată de acestea;
- Povestindu-le cât de importante sunt misiunea și valorile companiei, precum și cum ar putea noul venit să și le integreze;
- Să le sugerăm să își găsească mentori în companie și să le oferim suport să se integreze în echipe de lucru cu angajați mai experimentați;
- Să îi întrebăm ce obiective au în legatură cu job-ul lor în companie și la ce se uită în general sau ce admiră la ceilalți;
- Arătându-le „la prima mână” produsele și serviciile companiei. Acest lucru nu este la fel de simplu pentru toate companiile, însă putem fi creativi! E ușor să guști o băutură, dar mult mai greu să îți dai seama ce „gust” au asigurările, de exemplu! Însă poți face în așa fel încât noul venit să poată observa ce înseamnă o asigurare pentru studii ajunsă la maturitate pentru un tânăr care chiar are nevoie de ea!
- Să le arătăm prin propriul exemplu ce mult ne pasă de companie, de job-ul nostru, de echipă! Să le fim un exemplu foarte bun în mod constant celorlalți;
- Investind în fiecare nou venit la fel de mult! Dacă îl întâmpinăm pe fiecare cu gândul că vă petrece mulți ani alături de noi, că îi va plăcea și că se va implica, cu siguranță, sunt mult mai multe șanse ca acest lucru chiar să se întâmple, față de atunci când îl tratăm ca și cum „n-ar face mulți purici” în companie și doar ne-am pierde timpul fiindu-i alături.
Un studiu arată că 82% dintre companiile cu peste 100 de angajați oferă „new employee orientation training”, dar cred că acesta este de zeci de ori mai valoros atunci când propriul manager se implică și setează exemplele personale ca standard, evident atunci când aceste exemple personale sunt de „prima mână”!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different