Să sun sau să nu sun jurnaliștii?
Știu că sunt unii oameni din branșă care nu sunt de acord cu ceea ce afirm și consideră că jurnaliștii trebuie atenționați în continuare atunci când este trimis un comunicat de presă. Au și ei motivele lor întemeiate – colegii din presă sunt din ce în ce mai ocupați și nu au timp să citească toate mesajele. Prin urmare, un telefon în care le spui rapid despre ce este vorba ar putea salva situația. Pot să vă spun însă din experiență că un comunicat de presă care conține informații de interes pentru public și care necesită puțină adaptare va fi preluat fără a fi nevoie de acel “follow up”. Situația se complică, într-adevăr, atunci când ceea ce transmiți nu are relevanță. Dar oare are rost să comunici dacă uiți de publicului tău? Are rost să comunici doar de dragul de a comunica? Cu siguranță pot fi găsite tactici mult mai eficiente și mai creative.
“Media relations” nu înseamnă să scrii comunicate, să le trimiți către o listă de presă cât mai lungă după care să începi să-i suni pe jurnaliști. “Media relations” înseamnă să creezi relații pe termen lung, în care respectul reciproc și profesionalismul sunt foarte importante. Înseamnă, de asemenea, să generezi conținut valoros atât pentru presă, cât și pentru publicul tău, în mod constant. În momentul în care devii sursă de informații pentru jurnaliști, cu siguranță te vor căuta ei atunci când au nevoie. Mai mult, vor deschide mesajele primite de la tine pentru că vor ști că pot face o știre rapid. Și da, atunci îi poți și suna. Dar nu pentru a semnala un comunicat, ci pentru a oferi detalii sau o opinie despre un anumit subiect.
Sursa foto: freedigitalphotos.net
George Carpov
Consultant