Steve Jobs și cele șapte reguli ale succesului
1. Făceți ceea ce vă place. Jobs a spus odată, “Oamenii pasionați pot face lumea mai bună.” Întrebat ce sfaturi are pentru antreprenori, el le-a spus că, “Mi-aș luat un job de picolo sau orice altceva până când mi-aș da seama ce-mi place cu adevărat să fac.” Conform filosofiei lui Jobs, pasiunea este totul.
2. Lasați o urmă în univers. Jobs a crezut în puterea viziunii. Odată l-a întrebat pe președintele companiei Pepsi, John Sculley, “Vrei să-ți petrecei restul vieții vânzând apă îndulcită sau vrei să schimbi lumea?” Nu scăpați din vedere viziunea.
3. Faceți conexiuni. Creativitatea înseamnă să conectezi anumite lucruri cu altele, credea Jobs. Era convins că oamenii cu experiențe diferite pot vedea lucruri pe care alții nu le văd. Jobs a luat lecții de caligrafie, deși la prima vedere acestea nu aveau un scop practic în viața lui – până când a construit primul Macintosh. Jobs a călătorit în India și în alte țări din Asia, a studiat designul și ospitalitatea. Oricum, nu a trăit într-o bulă. A conectat idei din domenii diferite.
4. Spuneți nu la 1000 de lucruri. Jobs a fost la fel de mândru de ceea ce Apple nu a făcut, pe cât a fost de mândru de lucrurile pe care le-a făcut. Când s-a întors la Apple în 1997, a preluat compania care atunci făcea 350 de produse și le-a redus la numai zece. De ce? Pentru că numai așa putea să aloce fiecărui produs o echipă de primă mână.
5. Creați experiențe cu impact. Jobs nu a pierdut niciodată din vedere serviciul clienți. Când i-a venit prima dată ideea de magazin Apple, l-a conceput nu doar ca pe un punct de vânzare, ci ca un spațiu unde au loc experiențe. Toate experiențele pe care le aveți în magazinele Apple au menirea să vă îmbogățească viață și să aibă un impact emoțional asupra relației dintre dumneavoastră și brand.
6. Fiți originali în mesaj. Puteți avea cea mai măreață idee, însă dacă nu reușiți să o faceți cunoscută, nu contează prea mult. Jobs era cel mai bun povestitor din lumea corporatistă. În loc să facă o simplă prezentare, așa cum fac cei mai mulți, el informa, educa, inspira și își întreținea auditorul, toate într-o singură prezentare.
7. Vindeți vise, nu produse. Jobs ne capta imaginația pentru că înțelegea cu adevărat clientul. Știa că tabletele nu ne pot capta imaginația dacă sunt prea complicate. Și care este rezultatul? Un singur buton pe care îl poate acționa oricine. Clienților nu le pasă de produsele dumneavoastră, le pasă de ei înșiși, de speranțele și ambițiile lor. Jobs ne-a învățat că dacă reușim să ne ajutăm clienții să-și împlinească visele, îi câștigăm de partea noastră.