5G și social media. „Aş investi bugetul în poveşti frumoase”
Toate platformele de social media şi comportamentul consumatorilor se vor schimba atunci când 5G va ajunge la maturitate. În 20 de ani vom vorbi despre de o mie de ori mai multe dispozitive conectate şi o acoperire crescută pentru conceptul maşină-maşină.
Astfel s-a exprimat Andreas Elsner – Chief Commercial Officer Telekom Romania cu privire la ce ne rezervă viitorul digitalizat, în cadrul unui eveniment inedit. Palatul Universul din București – o clădire plină de istorie a găzduit de curând un eveniment interesant. Dedicat nu numai influenţatorilor şi creatorilor de conţinut. Vorbim despre contextul primei ediţii a evenimentului Connections, powered by Telekom. Și ne focalizăm pe speakerii panelului Let’s talk ethics. Tema acestei sesiuni fiind etica în era digitală. Și modul în care influenţatorii pot contribui la crearea unui mediu digital sigur.
Perspectivă nouă
“Va exista un răspuns ultra-rapid în maximum o milisecundă ca latenţă în această comunicare de la maşină la maşină, şi multe altele. Atunci probabil că vom realiza că acum suntem la acelaşi nivel la care era publicația Universul cu 100 de ani în urmă”, a mai spus Andreas Elsner. La rândul său, Ed Gillespie, comunicator și antreprenor britanic a adus o perspectivă nouă. Asupra modului în care se schimbă comunicarea în era tehnologiei. „Brandurile care vor avea succes în social media sunt cele care se vor evidenţia prin sustenabilitatea activităţilor lor”, a subliniat Ed Gillespie.
Etica în social media
Printre cei care au discutat despre etica în social media la acest eveniment s-au numărat Victor Kapra, Petrișor Obae, Alexandru Negrea, Vlad Eftenie, Marian Ionescu ș.a. Spre exemplu, Alexandru Negrea a spus că „influența nu ține de platforma folosită. Ci de autoritatea influențatorului într-un anumit domeniu de activitate. Iar autoritatea aceasta se obține în cadrul unui proces de poziționare pe termen lung. (…) Mai mult de atât, mi se pare greșit să rămâi legat de o anumită platformă”. Victor Kapra a constatat că „s-au înmulțit epidemic agențiile, antreprenorii, organizațiile care cer cu dezinvoltură să le faci promovare. Sută la sută gratis, pe proiecte cu buget. Interesant este că simulează uimirea când le tai entuziasmul și le spui hotărât nu”.
De oriunde din lume
Dacă e vorba de bugete, speakerii au insistat pe crearea de conţinut şi training: „Aş investi bugetul în poveşti frumoase care să implice şi brandul meu, cu focus pe YouTube, Instagram şi Facebook”, a declarat Marian Ionescu. „Aş trimite toţi angajaţii, timp de 3 luni, să îşi facă jobul din locurile care îi atrag cel mai mult, de oriunde din lume, şi i-aş invita să ţină un jurnal cu poveştile lor, pe canalul de social media al companiei”, a menționat Vlad Eftenie. Aş investi o parte în training pentru management și angajați, cu scopul pregătirii pentru autopromovare în social media pe baza unei strategii și a unor proceduri. Aș transforma compania într-un publisher talentat. Pentru că acum majoritatea managerilor își promovează tare prost propriile produse”, a concluzionat Victor Kapra