Ce trebuie să faci ca să ajungi antreprenor
S-ar putea să vă gândiți la un antreprenor ca la cineva care începe sau conduce o afacere mică, dar este mai mult decât atât. La nivel fundamental, antreprenoriatul înseamnă identificarea oportunităților și asumarea riscurilor. Deci, știi ce trebuie să faci ca să ajungi antreprenor? Ai mai jos câteva hint-uri.
Întreprinzătorii de clasă tind mai degrabă să fie entuziasmați, decât să se teamă de provocările care vin odată cu rezolvarea problemelor ce nu au fost până atunci soluționate.
Nu aveți neapărat nevoie de o diplomă în afaceri și nici de atât de mulți bani pe cât ați crede pentru a deveni un antreprenor. Mulți antreprenori aspiranți își încep o afacere pur și simplu, oferind o nouă soluție pentru o problemă larg răspândită.
Resurse pe care să le folosești, dacă îți dorești să ajungi antreprenor
Nu există o cale încercată și sută la sută sigură pentru a ajunge antreprenor, dar există o mulțime de resurse care vă pot ajuta în această direcție.
De exemplu, participarea la evenimente de business – și sunt destul de multe, nu doar în București, ci și în multe orașe din țară – este de un real folos. Veți aveti ocazia să cunoașteți alți antreprenori și să stați de vorbă cu ei, să le aflați povestea, cum au început și ce i-a ajutat atunci când au apucat calea antreprenoriatului. Este o bună ocazie să faceți rost de contacte importante ale oamenilor care deja au reușit în industria în care vă doriți să activați sau a unor potențiali investitori. Poate aveți deja acea idee “câștigătoare”, știți cum să o puneți în practică, însă aveți nevoie de finanțare.
De asemenea, incubatoarele sau acceleratoarele vă pot ajuta cu elementele de bază ale dezvoltării unui produs, precum un plan de afaceri și o strategie de marketing, atât de necesare în orice afacere.
Ce spun cei care deja au reușit să ajungă antreprenori
Andreea Arnăutu, manager de peste 14 ani al firmei Ricon Consulting (companie specializată în consultanță în sisteme de management – calitate, mediu, sănătate și securitate în munca, anti-mită, securitatea informației) este de părere că pentru a fi antreprenor nu e de ajuns să îți faci o firmă, un SRL. “Acesta e un pas pe care-l poate face oricine, dar deținerea unui SRL nu te face cu adevărat antreprenor. Nu este garanția reușitei și nici nu o să te ajute strict acest lucru să te menții în piață”, spune antreprenorul.
“Cel mai important aspect la care trebuie să te gândești, dacă îți dorești să ajungi antreprenor este să-ți placă ceea ce vei face. Iar ca să știi cu adevărat dacă-ți place, asta presupune să cunoști bine domeniul respectiv. Să ai pregătire în acea direcție, dar și să iei în calcul că pregătirea este un proces care nu se încheie niciodată. Lucrurile sunt într-o continuă evoluție și trebuie să te up-datezi perment”, adaugă Andreea Arnăutu.
Ea lucreză în consultanță. “În cazul meu, pregătirea înseamnă studiu individual, dar și participarea la cursuri și conferințe anuale, din domeniu. Pregătirea are doua valențe: te ține proaspăt în informații, dar îți și deschide noi orizonturi, cunoști oameni, alte domenii… Și acest lucru cred că este valabil în orice afacere ai avea. În consultanță, ca investiție presupune mai mult creier decât bani. Investiția financiară e minima: un laptop, o imprimantă, o mașină. Și sunt destul de multe alte afaceri în care nu sunt necesari foarte mulți bani la început”, adaugă ea.
Andreea Arnăutu mai spune însă că o afacere presupune și sacrificii. “Ceea ce te costă în consultanță este timpul. Nu mai ai timp pentru tine sau familie. Și, în general, e bine de știut că un antreprenor muncește mult și cumva e nevoit să sacrifice din timpul alocat vieții personale. Un alt lucru pe care trebuie să-l știi este că nu ai voie să spui <nu știu> când te apelează un client. Poți spune <studiez problema și voi veni cu soluții>. În afaceri nu te ajută acest <nu știu>. Trebuie să te informezi până afli cum poți să rezolvi”, conchide antreprenorul.
Vrei să ajungi antreprenor? Iată ce trebuie să faci ca să ajungi antreprenor
Iată câteva lucruri importante de care trebuie să ții cont pe parcursul călătoriei tale antreprenoriale:
Ca să ajungi antreprenor, trebuie să găsești un scop. Notează trei lucruri care te enervează. Alege unul și analizează cu adevărat ce ai putea face pentru ca acel lucru să fie mai puțin o problemă în viața ta de zi cu zi. Apoi, scrie un plan de acțiune pentru rezolvarea problemei respective. S-ar putea ca acest scop să fie de ajuns pentru începerea unei afaceri.
Identificați o problemă pe care o puteți rezolva. Poate că nu aveți cea mai mare experiență într-o industrie, dar gândiți-vă la asta: sunteți o persoană care vă cunoaște bine nișa? Este posibil ca oamenii care crează produse în industria dorită să nu aibă cunoștințele dumneavoastră despre acele produse? S-ar putea să știți mai multe despre ceea ce vreți să faceți decât toți oamenii care fac deja produse asemănătoare. Faceți cercetări de piață pentru a determina cererea potențială pentru produsul dvs.
Faceți primul dvs. prototip. Crearea de prototipuri este un proces în două direcții: în primul rând, duce ideea dvs. în lume pentru a vedea dacă poate fi realizată. Apoi, examinați punctele forte și punctele slabe ale produsului dvs. comparându-l cu ce altceva există. Încearcați primele prototipuri chiar pe dvs. Dacă nu l-ați cumpăra și a fost ideea dvs, cine ar face-o? Dacă trece de „l-aș cumpăra?” testează-l și pe alții. Dă-l unor prieteni de încredere și membrilor familiei pentru a-l încerca.
Ce mai trebuie să aveți în vedere ca să ajungeți antreprenor
Ca să ajungeți antreprenor mai trebuie să știți că problema este cea care vinde, nu produsul. Puteți crede că atunci când vindeți, vă vindeți produsul, dar nu este chiar așa. Veți vinde problema pe care o rezolvă produsul dvs. Prima parte a propunerii dvs. ar trebui să vă convingă clientul/cumpărătorul că există o problemă urgentă care trebuie rezolvată. Apelați la emoțiile lor și faceți-i fie să se identifice, fie să empatizeze cu problema. Întrebați: „Vi s-a întâmplat vreodată asta?” Dacă nu s-a întâmplat, fă-i să simtă pentru oamenii cărora li se întâmplă: „Acesta este o problemă căreia prietenul meu a trebuit să-i facă față toată viața”. Partea a doua a prezentării dumneavoastră arată cum produsul creat de dvs. este soluția la această problemă urgentă.
Dezvoltați povestea mărcii dvs. Povestea mărcii dvs. este ceea ce veți dori să le spuneți oamenilor atunci când vă comercializați produsul. Despre asta vor jurnaliştii să scrie, despre asta vor să vorbească gazdele de radio. Ați făcut eforturi pentru a începe această afacere? Din ce s-a născut această idee? Cu cât sunteți mai deschis despre cine sunteți și ce reprezintă produsul/serviciul dvs., cu atât este mai probabil ca oamenii să relaționeze cu dvs. și, prin urmare, cu produsul dvs.
Rămâneți conectat la „de ce”. Trebuie să rămâneți concentrat pe ceva care vă va împinge înainte, altfel cunoscut sub numele de „de ce”. De ce faceți asta? De ce este important? Transformați „de ce” în declarația de misiune a afacerii dvs. Acest lucru este atât pentru dvs., cât și pentru oamenii care vor lucra pentru dvs. și cu dvs. – indiferent de ce fel de afacere încercați să începeți, este esențial să te aliniezi pe tine și echipa ta la motivul din spatele acestui ”de ce”, scriu cei de la masterclass.com.
Sperăm să vă ajute acest articol să ajungeți antreprenor și să nu uitați să împărtășiți experiența cu noi!
Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash