Cum îl ajută sportul în afaceri pe şeful de la Kludi România
Florin Barabaş preferă să-şi petreacă timpul împreună cu familia sa, dar este şi un fan împătimit al expediţiilor montane. A practicat mai mulţi ani karate şi merge cu plăcere la concertele de muzică pop, rock şi electronică.
CariereOnline: Când vă uitaţi în oglindă ce vedeţi?
Florin Barabaş: Există două laturi care se completează reciproc. Omul dedicat carierei, cu satisfacţiile de pe urma realizărilor obţinute din provocările acceptate, cât şi cu neîmplinirile datorate unor obiective încă neatinse, precum şi omul de familie, un soţ împlinit şi un tată a doi copii de care mă simt tare mândru.
Aţi avut un traseu variat în cariera dumneavoastră. De unde provine această energie şi putere de adaptabilitate?
Pornind de la o carieră frumoasă de sportiv de performanţă şi apoi antrenor de arte marţiale, am reuşit să îmi formez o reţetă pe care o folosesc în lupta pentru obţinerea succesului. Ea presupune cultivarea următoarele trăsături în acelaşi timp: voinţă, determinare, sacrificiu şi încredere în forţele proprii.
Ce aţi învăţat mai important de la fiecare loc de muncă?
Sunt trei elemente-cheie care au evoluat diferit la fiecare job avut:
- Competenţele profesionale, abilităţile personale în raporturile interumane la 360˚ (coleg, şef, subordonat, furnizor-client) şi satisfacţia obtinută pe baza prestaţiei personale;
- Dezvoltarea personală este strâns legată de felul în care eşti apreciat, evaluat şi motivat pe baza prestaţiei personale;
- Expunerea la mediul internaţional, şansa de a lucra în companii cu diferite culturi organizaţionale, interacţiunea cu oameni remarcabili atât pe plan profesional, cât şi uman, mi-au dat ocazia să mă dezvolt personal însă am dobândit şi un cerc de apropiaţi, care pentru mine reprezinta un ˝asset˝ la fel de valoros ca nivelul de compeţente.
Numiţi couch-ul dumneavoastră.
În ultima vreme nu a apărut un couch, însă în trecut a existat o singură persoană care s-a apropiat de acest statut, chiar unul dintre foştii mei şefi.
La ce vă ajută legătura cu natura?
Atunci când am ocazia să petrec timp în natură reuşesc să mă purific, să-mi eliberez sufletul şi mintea şi să pornesc din nou mai energic şi mai plin de vitalitate. Este esenţial să pastrez un contact cât mai des cu muntele, căci aici mă simt cel mai bine.
Să vorbim puţin şi despre afacerea Kludi pe care o conduceţi la nivel local. În ce constă strategia de extindere în ţară?
Dezvoltăm în permanenţă reţeaua de puncte de vânzare, ponderea ultimilor clienţi noi fiind cei cu acoperire regională sau locală. Ne interesează revânzătorii locali/regionali prin prisma expertizei şi a relaţiilor comerciale consacrate în mediile de afaceri locale/regionale.
Cu câte puncte de vânzare vă veţi extinde în marile oraşe? Veţi deschide depozite în Bucureşti şi în provincie?
În 2010 am crescut distribuţia cu 80 de noi puncte de vânzare, faţă de 271 avute anterior în portofoliu. In semestrul I din 2011 am activat 24 de noi puncte de vânzare. Politica Kludi este de a vinde produsele din portofoliu exclusiv prin intermediul partenerilor noştri. La momentul actual nu se impune deschiderea de depozite logistice în România, deoarece depozitul logistic prin care aprovizionăm clienţii din România este în Diosd, Budapesta, iar termenele uzuale de livrare sunt de 3-5 zile lucrătoare.
Spuneţi-ne câteva lucruri despre concurenţă şi cota de piaţă.
Piaţa de baterii sanitare este în valoare de aproximativ 16 milioane de euro. Kludi are o cotă de piaţă valorică de aproximativ 14%. Piaţa de duşuri şi sisteme de duş se cifrează la aproximativ 2 milioane de euro unde Kludi este lider de piaţă cu o cotă valorică de aproximativ 19%.
Cum vă diferenţiaţi faţă de concurenţă?
Sunt o serie de argumente, cum ar fi:
- Servicii mai bune: livrare operativă a comenzilor, rezolvarea cu promptitudine a solicitărilor în cadrul programului de “after sales service”;
- Cel mai bun raport preţ/calitate. Gama “smart luxury” de la Kludi oferă clientului final un design pretenţios la nivel de top la un preţ mai mic cu 10-30%;
- Conceptul unitar pentru baie “Esprit”. Pe baza unui sistem modular se echipează o baie cu: mobilier, ceramică (cadă/lavoar/WC/bideu), baterii, duş & sistem de duş, cabină de duş şi accesorii complete;
- Avantaje tehnologice unice (Invenţii Kludi): bateria E-GO (prima baterie hibrid din lume), microcartuşul, sistemul “S-pointer” (perlator cu jet direcţionabil), bateria baionetă etc.
Domnule Barabaş, cum vă motivaţi angajaţii într-un an de criză?
Colegii mei au obiective de performanţă SMART şi beneficiază de training-uri pentru dezvoltarea personală.
CARTE DE VIZITĂ
- Florin Barabaş a deţinut funcţii- cheie în cadrul mai multor companii multinaţionale, lucrând pentru branduri renumite precum: Wrigley’s, Parmalat, GILLETTE, L’Oreal, Fruttis, Ruf, Ülker, Panda, Tuna, Hochland, Meggle, Campina etc;
- Între anii 2005 şi 2007 a ocupat postul de National Sales Manager în cadrul companiei HEIDI CHOCOLATS SUISSE SA, iar din 2007 şi până în 2009 a fost Head of the Representative Office pentru România şi Moldova, în cadrul companiei GROHE AG.;
- În cadrul Open University din Marea Britanie a obţinut Professional Certificate în Management şi Professional Diploma în Management.