Cum îți poți crește valoarea pe piață ca antreprenor, angajat, profesionist?
Pentru mine, momentul-declic a fost când m-am mutat din Târgoviște în București să studiez, cu zero conexiuni și în afara zonei de confort! Am ajuns de la zero conexiuni într-un oraș necunoscut, să construiesc o carieră, un business, o rețea de oameni, o comunitate a femeilor-antreprenor și un concept de networking inedit, networking organizat și antreprenoriat.
Networking-ul este un proces, nu un eveniment!
Cum? Cunoscându-i pe oameni, fiind curioasă să aflu poveștile lor de viață și păstrând o relație apropiată cu ei – toate aceasta însemnând pentru mine networking.
De la „eu” la „noi”
Cred că ne apropiem de o perioadă în care începem tranziția de la o mentalitate de tip „eu” la una de tip „noi”. Începem să găsim puțin timp, acum la începutul schimbării de paradigmă, pentru a gândi – pentru a fi un pic mai atenți la cei din jurul nostru. Începem să ne manifestăm în plan personal și profesional cu ceva mai mult angajament și pasiune. Începem să descoperim ce înseamnă, de fapt, networking-ul și să înțelegem că acesta este un proces și nu un eveniment.
Network, network, network
Conversațiile pe care le am cu clienții, cu furnizorii, dar și cu prietenii sau colaboratorii apropiați se poartă, repetitiv, chiar obsesiv în jurul aceleiași întrebări: cum îți poți crește valoarea pe piață ca angajat, antreprenor, profesionist. Până la urmă, valoarea companiei tale este dată de valoarea ta ca antreprenor!
Nu întâmplător am făcut această afirmație: cred că momentul-declic, a fost când m-am mutat din Târgoviște în București să studiez, având zero conexiuni și aflându-mă în afara zonei de confort!” Ajunsă la studii în București, m-am văzut nevoită să fac ceva, pentru că îmi doream mai mult decât un job „călduț” într-o multinațională. Da, am ajuns să lucrez într-o multinațională la doar 19 ani, sunt profund recunoscătoare managerei care m-a recrutat și a crezut în mine (Anne-Marie). Mai târziu la 22, am devenit membru și, ulterior, Director de Dezvoltare Personală și Training, în Junior Chamber International București.
De ce? Din dorința de a cunoaște oameni și de a mă conecta cu profesioniști care au aceleași obiective și care împreună pot să crească și să se dezvolte, personal și profesional. Am promis să sintetizez experiența mea și să vin cu trei pași eficienți pentru un network și networking de calitate. Da, se poate!
Trei pași pentru un networking eficient
1. Creează o relație personală cu oamenii, cunoaște-le povestea. Participă la evenimentele de business.
Conferințele, evenimentele de networking sunt ocazii excelente de a cunoaște noi oameni. Toate contactele obținute sau reconfirmate în cadrul acestor evenimente sunt notate într-o bază de date. Da? 🙂
Cum fac eu networking la evenimente?
Îmi pregătesc participarea la eveniment prin a stabili obiectivele participării și a afla cine vine. Întotdeauna ajung mai devreme, chiar și în București, unde te poți bloca în trafic! Doi, îmi programez o stare de spirit entuziastă și pozitivă (nimeni nu vrea să discute cu o persoană posomorâtă și pesimistă. Trei, stabilesc o legătură cu persoanele întâlnite în baza unor afinități sau contacte comune și confirm o întâlnire ulterioară în cadrul căreia pot prezenta serviciile companiei mele.
O recomandare călduroasă sunt evenimentele de business, Elite Business Club, pentru partea practică pe care o oferă – model de pitching, de networking organizat, o adevărată pastilă antreprenorială – elitewomen.org/elite-business-club.
2. LinkedIn
O să sune incredibil și sunt pregătită pentru asta! Prezența mea pe LinkedIN, profesionalismul cu care folosesc această rețea socială și activitatea targetată mi-au adus ultimele două mari proiecte în care am fost implicată și care m-au ajutat enorm să cresc!
L-am întâlnit pe partenerul proiectului Female Leadership Organisation, Le Roi Bear, din Africa de Sud, pe LinkedIn. Da, ne-am conectat, am făcut schimb de idei, viziuni și valori, am descoperit că avem în comun pasiunea pentru #leadership feminin și am creat împreună #Female Leadership Organisation, floleaders.org. Proiect care a fost redefinit în 2015 în Elite Business Women.
Mai mult, am ajuns să lucrez cu prima organizație de Coaching din Europa, Noble Manhattan Coaching Ltd., în calitate de Director Regional pentru divizia The Alpha Group International, dedicată creșterii afacerilor din sectorul IMM. Cum m-am conectat cu Gerard O’Donovan, CEO Noble Manhattan? În cadrul platformei LinkedIn, și de aici rezultatul v-a fost dezvăluit deja.
Ați făcut legătura, nu-i așa? The Alpha Group, dedicat creșterii afacerilor din sectorul IMM, Female Leadership Organisation m-au adus la Elite Business Women, un business nou, în antreprenoriat social, îmbinând două mari pasiuni: antreprenoriatul și leadershipul feminin.
Concluzie?!
Calitatea contactelor, a grupurilor în care persoana căutată este membră, tipul de comentarii pe care le postează în camerele de discuții ale grupurilor, toate acestea sunt o sursă foarte bună de informații și un factor important în creionarea profilului profesional.
Majoritatea acțiunilor Elite, dar și ale mele, Bianca Tudor – www.biancatudor.ro, sunt programate și promovate pe Facebook. Eu văd Facebook-ul precum biroul de la serviciu.
Atunci când trec pe lângă biroul cuiva, privirea îmi este atrasă întotdeauna de fotografii și de felul în care persoana respectivă și-a personalizat spațiul de lucru. Astfel, într-o clipă, pot să îmi fac un punct de vedere despre viața acelei persoane. Fotografiile și video-urile postate, link-urile, aplicațiile, prietenii îmi oferă o imagine rezonabil de bună asupra preferințelor și a zonelor de interes ale persoanei în cauză.
Concluzia? Facebook-ul este biroul tău de la serviciu, personalizează-l astfel încât să te ajute să îți promovezi brandul personal.
Cum îți poți crește valoarea pe piață ca angajat, antreprenor, profesionist? Sper ca acest articol să te îndrume! To our success!
Bianca Tudor, este Fondator Elite Business Women şi Managing Partner, More Solutions
Acest material a fost publicat în numărul 229 al Revisrei CARIERE, din iulie 2016.