Cum ne mobilizăm în jurul angajaţilor cu potenţial ridicat
Dezvoltarea, managementul şi reţinerea în companie a acelor indivizi, ca acţiuni cheie într-o strategie specifică şi coerentă, sunt de asemenea procese importante, la fel ca şi adoptarea unor sisteme care măsoară ROI-ul.
Dar cum „arată” un talent management eficient? Ar trebui să includă o mulţime de procese, programe şi tehnologii, astfel că atunci când spunem „talent management” nu trebuie să ne raportăm doar la un singur proces sau doar la o singură tehnologie…sunt de fapt trei componente. Managementul talentelor presupune o combinaţie între procese eficiente, instrumente ştiinţifice de măsurare şi o strategie de joc câştigătoare:
1. Administrarea talentelor– utilizarea tehnologiilor de comunicare şi a automatizării pot îmbunătăţi semnificativ eficienţa proceselor de „talent management”. De exemplu, utilizarea instrumentelor de recrutare online te pot ajuta să „atingi” o audienţă mai mare şi în acelaşi timp specifică şi pot accelera totodată procesele de aplicare şi evaluare.
2. Măsurarea talentelor– instrumentele ştiinţifice de evaluare (assesment) pot fi folosite pentru a măsura competenţele şi abilităţile candidaţilor ori angajaţilor astfel că ne ajută să obţinem informaţii obiective, credibile şi relevante pentru procesul decizional. De exemplu, testele de abilităţi, chestionarele de personalitate, interviurile orientate spre competenţe, exerciţiile de simulare, instrumentele de dezvoltare pot conduce la obţinerea unor informaţii viabile cu privire la pregătirea candidaţilor şi potenţialul lor de reuşită în anumite roluri sau organizaţii. Instrumentele de evaluare pot fi folosite însă nu doar în recrutare şi promovare, ci şi în dezvoltarea angajaţilor prin evidenţierea competenţelor cheie sau a ariilor cu potenţial ori prin evaluarea periodică a competenţelor, a cunoştinţelor şi chiar a standardelor profesionale.
3. „Talent Strategy”– pentru a avea succes pe termen lung şi pentru ca organizaţia să supravieţuiască în orice tip de mediu, procesele de talent management ar trebui aliniate şi integrate în strategia de business. Provocările specifice întâmpinate de organizaţii – legate de serviciile prestate, de poziţia pe piaţă, de competitori şi clienţi – dau naştere anumitor nevoi în ceea ce priveşte resursa umană. Pentru a răspunde acestor nevoi şi provocări, trebuie să combinăm o analiză atentă a forţei de muncă cu o cunoaşterea profundă a strategiei de business şi a domeniului de activitate pentru a putea corela managementul talentelor cu schimbările ce intervin efectiv în business. O strategie a talentului susţinută de o analiză a forţei de muncă poate genera schimbări în procesele de recrutare şi facilita deciziile legate de relocare atunci când ne confruntăm cu reorganizări.
Atunci când combini procese eficiente de talent management, bazate pe tehnologie (recrutare, management al performanţei, administrare de personal), cu sisteme …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro