Cum să treci cu brio de interviul de angajare
Interviul de angajare este o experiență pentru care puțini pot spune că sunt cu adevărat pregătiți.
Cuvintele reprezintă cartea noastră de vizită și abilitățile noastre de prezentare trebuie să fie concise, să cuprindă aspecte esențiale despre noi. Ele se formează în timp, necesită experiențe, abilități dobândite în mediul formal, nonformal sau informal, care să confirme ceea ce noi afirmăm că deținem sau putem demonstra practic.
De ce aceste abilități de prezentare sunt importante și necesare și cum se formează ele? Ne răspunde la această întrebare Daniela Anton, psiholog în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău.
Cuvintele reprezintă doar 30% din mesajul pe care dorim să îl transmitem , 70% fiind reprezentat de limbajul nonverbal, aici dintre cele mai importante elemente fiind carisma, contactul vizual, postura, gesturile folosite, fii conștient de rolul acestora și monitorizează-le cu fiecare ocazie.
Iată câteva idei despre cum să te pregătești pentru interviul de angajare:
– Exersează-ți discursul de autoprezentare, și updatează-l cu fiecare nouă experiență semnificativă survenită în viața ta (rezultate obținute, formări, cursuri), dar nu deveni nici mecanic, sau rigid, pentru că se va observa/simți, astfel riscând să te transformi într-un roboțel..
– Păstrează o atitudine flexibilă, încrezătoare care să creeze aspectul de siguranță, inclusiv te poți „folosi” de efectul unui zâmbet inserat în momentul oportun.
– Nu menționa aspecte care nu sunt reale, nu le exagera doar pentru a crea o impresie bună..păstrează congruența dintre discursul verbal și fapte.
– Pentru fiecare abilitate sau zonă de competență pregătește cel puțin o experiență relevantă în care ai avut succes.
– Abilitățile de prezentare devin un test care poate fi trecut cu brio și în cazul interviului de angajare, în cazul în care le stăpânești.
Important!
Chiar dacă ești la începutul carierei tale profesionale, angajatorul își dorește să vadă potențialul din tine, entuziasmul, responsabilitatea, dorința de dezvoltare profesională.
Abilitățile de prezentare pot fi formate și exersate în timpul seminariilor din cadrul facultății, susținerii de proiecte, participări în cadrul workshop-urilor, sau chiar și prin intermediul unei colaborări cu specialiști pe această zonă.
Daniela Anton
Are o experiență de 6 ani în învățământul preuniversitar în calitate de consilier psihopedagog și profesor de psihologie. În ultimii 2 ani și jumătate activează în calitate de psiholog în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, fiind preocupată de dezvoltarea personală și profesională și animată în general de dorința de a reuni oamenii în general.