Cum se transformă companiile în era cloudului
„Pentru că vorbim despre «soluții de business», trebuie să ne asigurăm că știm ce vrea clientul, că am analizat cu atenție cerințele de business ale acestuia, dar, în același timp, să ne asigurăm că partenerul nostru (clientul) știe ce vrea”, spune Robert Iordache, Business Solutions Director Brinel România.
De obicei, această etapă de analiză a cerințelor clientului este privită superficial, atât de către client, cât și de către furnizor, motiv pentru care implementarea unei soluții informatice se poate transforma de multe ori în eșec.
Suportul tehnologic IT se schimbă rapid, iar soluțiile software trebuie să țină pasul cu aceste schimbări. Dacă acum câțiva ani, companiile-client investeau foarte mult în achiziția de echipamente, acum totul este la îndemână, după cum spune Robert Iordache. El crede că următorii ani vor fi dominați de ideea de „cloud” în piața soluțiilor IT de business. În acest context, problema devine și oportunitate în același timp, pentru clienți și furnizori, o schimbare majoră în modul în care privim acest business.
DE LA TEHNIC LA VÂNZĂRI
Business Solutions Directorul Brinel România a absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare (licențiat în Știința Calculatoarelor) în anul 1996 și, timp de aproape 20 de ani, principala „activitate” personală a fost construirea echipelor performante, care știu și pot să livreze proiecte software de calitate.
În cadrul Brinel, echipa s-a format având ca bază departamentul de soluții de business din Cluj, o echipă cu experiență și cu multe proiecte de referință pe tehnologiile Microsoft sau Oracle. La mijlocul acestui an, echipei din Cluj i s-au alăturat alți colegi la București, cu calificări în presales, sales, product management și business development, iar din luna august au fost angajați oameni din zona tehnică, responsabili cu livrarea proiectelor software.
În acest moment, echipele consolidate din Cluj și București numără aproximativ 50 de angajați, dar există în plan angajarea de resurse suplimentare, în funcție de planurile de vânzări. „Anul acesta am dublat numărul angajaților din echipa de la București, acest lucru fiind o urmare firească a ascensiunii pe care Brinel o are în piața din Capitală. Astfel, am atras atât oameni cu experiență, cât și angajați tineri, atât în echipele de livrare, cât și în echipele de vânzări”, mai spune Robert Iordache. Astfel, au completat portofoliul de soluții oferite de Brinel cu soluții de tip control acces, soluții de control al produselor, management al resurselor umane, gestionare a vânzărilor sau a activității de suport, soluții de gestiune integrată a fluxurilor de afaceri și instrumente de raportare de tip business intelligence.
În plus, compania a investit într-un nou sediu în București, o clădire de birouri cu noi spații de lucru în care să își poată desfășura activitatea până la 80 de angajați.
PROBLEMELE RECRUTĂRII
Recrutarea unor oameni de calitate însă este considerată de Robert Iordache cea mai mare provocare în zilele noastre pentru afacerile bazate pe prestarea de servicii. „Avem nevoie de oameni care pot susține o relație constructivă, de durată, cu clienții din piața privată, care știu să comunice eficient, de oameni cu experiență care pot începe să livreze din momentul 0, dar și de oameni la început de carieră care vor crește frumos în următorii ani”, spune Iordache. De ce este o provocare? Pentru că trăim într-o piață liberă a forței de muncă, oamenii de calitate se pot angaja ușor în întreaga Europă și nu numai. Orice companie românească sau internațională este în căutarea unor resurse umane de calitate, iar, în acest context, câștigurile salariale trebuie să fie și în România la un nivel asemănător celor de afară. În plus, managementul unei companii trebuie să fie mereu atent la sănătatea echipei, la motivarea acesteia pentru un drum cât mai lung împreună.
Trăim într-o lume în care oamenii sunt conectați prin Facebook, LinkedIn și site-uri de specialitate etc, așadar în Brinel posturile disponibile sunt promovate în special prin mediile online. „Dar, cel mai important, este promovată ideea de echipă Brinel – echipa în care fiecare angajat «se simte bine» și este motivat să facă lucruri de calitate –, iar cei care se alătură echipei sunt cei care știu/află de la angajații din Brinel sau de la clienții noștri că respectăm calitatea oamenilor și o recompensăm”, mai spune Robert Iordache.
“Nu dorim să reinventăm ceea ce este deja cunoscut la nivel mondial de mulţi ani. Vrem să fim inovatori în domeniul nostru, dar să învăţăm din experienţa celorlalţi (partenerii noştri internaţionali) şi să aducem în faţa clienţilor noştri această experienţă.
Anul acesta, echipa Business Solutions din Brinel a evoluat foarte mult din punctul de vedere al competenţelor tehnice, al aplicaţiilor promovate în piaţă. Acum putem acoperi mai bine nevoile clienţilor noştri, cu resurse tehnice calificate, atât din Cluj, cât şi din Bucureşti. Credem că ceea ce ne diferenţiază de concurenţă este experienţa echipei de management, ne place să spunem că «ştim cum se procedează» în domeniul în care ne desfăşurăm activitatea, cel al soluţiilor informatice de business pentru piaţa private” – ROBERT IORDACHE, BUSINESS SOLUTION DIRECTOR BRINEL ROMÂNIA (foto)
(acest articol a fost publicat în ediția pe luna decembrie a Revistei CARIERE)