De la 0 la 750.000 de euro în doi ani de criză
„Ideea Hello s-a cristalizat simplu, la o cafea – ne-am întâlnit toate trei la cafeneaua noastră preferată și ne-am gândit cum putem armoniza biografia fiecăreia într-o viziune comună de business”, rememorează Cristina Diaconescu (foto stânga), Creative Partner Hello Communication. Având o experiență de peste 10 ani în agenții de comunicare și în departamente de marketing, cele trei fondatoare au luat ca pe provocare ideea de a construi de la zero un grup de agenții cu servicii complementare „și de a intra în parteneriat cu clienți care împărtășesc aceleași valori ca și noi: leadership, pasiune și performanță în domeniile în care activează”, adaugă Cristina Diaconescu.
Criza economică, un factor stimulant
Demararea business-ului într-o perioadă de criză nu a reprezentat o problemă. „Calea antreprenoriatului reprezintă o mișcare riscantă în orice fază s-ar afla economia. Chiar dacă reușești să găsești un loc pe piața neexploatat, nu ai în niciun moment singuranța că afacerea ta va fi un success”, afirmă Marilena Istrătescu (foto centru), Managing Partner Hello Group. Cele trei fondatoare ale grupului Hello au ales să vadă în criza economică un factor stimulant, nu o amenințare. „Ne-a ajutat să venim cu idei creative, neconvenționale, care au avut rezultate foarte bune”, precizează Marilena Istrătescu.
Printre problemele întampinate la începutul afacerii s-au numărat lipsa unui număr suficient de oameni și concurența de pe piața de comunicare, care nu prea lasă mult spațiu de manevră companiilor nou înființate. „Începuturile sunt mereu cele mai dificile și la fel a fost și la noi. În prima lună eram doar 4 oameni și niciuna dintre noi nu excela în rezolvarea/abordarea aspectelor administrative. În plus, din dorința de a asigura servicii complete și de a acoperi cât mai multe atribuții, fiecare dintre noi avea o mulțime de sarcini – din zone diferite și cu așteptări diferite”, rememorează Andreea Celescu (foto dreapta), Managing Partner Hello Consumer Interaction.
Piața de comunicare din România este destul de stabilă, iar companiile cu tradiție au reușit să-și împartă o bună parte din piață. De aceea, uneori este destul de greu să convingi jucătorii de top că o firmă cu mai puțină istorie pe piață poate oferi servicii la același nivel de profesionalism. „Cu toate acestea, noi am crezut mereu în business-ul și oamenii noștri, iar aceasta atitudine ne-a ajutat să dovedim că este posibil să oferi servicii competitive chiar dacă ești abia la început de drum”, adaugă Andreea Celescu.
Printre clienții cu care grupul a lucrat de-a lungul timpului se numără Dr. Oetker, Nestle, Strauss, Heidi Chocolate, Alexandrion Group, GlaxoSmithKline, Beiersdorf sau Piraeus Bank. Cum a reușit o companie destul de nouă pe piață să atragă astfel de nume? „Noi avem o experiență de peste 10 ani tradusă într-un număr substanțial de proiecte reușite. Background-ul nostru și proiectele în care am fost implicați ne-au recomandat pentru alte proiecte, fiind invitați inclusiv în pitch-urile clienților mari/companii multinaționale” afirmă Marilena Istrătescu.
„Știm că pentru a pune bazele unui parteneriat pe termen lung este esențial să livrezi proiectele cu seriozitate și implicare maximă. Ne ghidăm zilnic pe aceste principii, știind că munca noastră este cea mai bună recomandare pentru proiecte viitoare. În plus, mereu am crezut că cea mai sănătoasă și prolifică atitudine față de client este empatia. De fiecare dată când începem un proiect nou ne punem în locul clientului și încercăm să venim cu cele mai bune propuneri pentru business-ul lui. Cu cât înțelegi mai bine clientul și afacerea lui, cu atât ai șanse mai mari în atingerea obiectivelor”, completează Cristina Diaconescu.
Important este să-ți cunoști foarte bine business-ul
Ce sfaturi oferă fondatoarele Hello Group persoanelor care vor să pornească un astfel de business? „Esențial pentru orice om de afaceri este să aibă cunoștințe aprofundate despre piața în care activează. Asta presupune să urmărească constant evoluția pieței, să analizeze tendințele și să urmărească previziunile”, afirmă Andreea Celescu. „Important este să-ți cunoști foarte bine business-ul, să știi cum să te poziționezi și să investești în dezvoltarea unor parteneriate pe termen lung”, completează Marilena Istrătescu.
De asemenea, pentru a avea succes pe un astfel de segment este nevoie de pasiune și tenacitate. „De aceea, este foarte important să-ți placă ceea ce faci și să ai alături de tine oameni care îți împărtășesc viziunea”, conchide Cristina Diaconescu.
Grupul de comunicare Hello a fost înființat în 2010, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 755.000 de euro. Pentru 2012, compania estimează o creștere a afacerilor de 30% și atragerea unor categorii noi de clienți din industria auto, pharma și telecom.