De la recrutare la retenție: Cum își schimbă companiile strategiile HR în 2025 | STUDIU

Recrutarea și retenția talentelor au fost principalele provocări pentru departamentele de resurse umane în 2024, într-o piață a muncii în care numărul locurilor de muncă disponibile a depășit numărul persoanelor aflate în căutare activă. Pe măsură ce organizațiile se confruntă cu dificultăți în atragerea și menținerea angajaților, prioritățile HR pentru 2025 încep să se mute de la recrutare către dezvoltarea și implicarea angajaților, potrivit unui studiu SHRM.
Pentru majoritatea companiilor, găsirea celor mai potriviți candidați a fost o provocare majoră pe tot parcursul anului 2024. Cu mai multe posturi deschise decât angajați disponibili, multe organizații au resimțit un deficit semnificativ de talente.
Această situație a dus la creșterea volumului de muncă pentru angajații existenți, ceea ce a provocat niveluri ridicate de epuizare profesională. În ciuda eforturilor depuse, doar o parte dintre profesioniștii HR și angajați au considerat că strategiile de recrutare ale organizațiilor lor au fost eficiente.
CITEȘTE ȘI: Cât îi costă pe angajatori burnoutul angajaților și ce recomandă psihologii în cazul epuizării profesionale
Experiența angajaților, o prioritate în 2024
Cercetările arată că angajații care se simt apreciați și integrați într-un mediu de lucru echitabil și colaborativ sunt mai motivați și mai loiali. Totuși, mulți angajați nu au simțit că organizațiile lor excelează în aceste aspecte.
Recunoașterea meritelor și încurajarea colaborării între echipe au fost identificate drept principalele oportunități pentru îmbunătățirea experienței angajaților și creșterea retenției, mai ales în contextul deficitului de forță de muncă.
Dezvoltarea liderilor și managerilor
Acest aspect a fost considerat foarte important atât pentru creșterea individuală, cât și pentru impactul pe termen lung asupra retenției și experienței angajaților. Cu toate acestea, doar o parte dintre angajați și specialiștii HR au considerat că organizațiile lor performează bine în această direcție.
Un procent semnificativ de angajați a semnalat probleme legate de calitatea managementului și de ineficiența liderilor de top.
Puncte forte
Unul dintre cele mai eficiente domenii ale HR-ului în 2024 a fost gestionarea relațiilor de muncă și strategiile funcționale ale departamentelor de resurse umane. Aceste aspecte au fost evaluate pozitiv atât de către profesioniștii HR, cât și de către angajați, consolidându-se ca elemente de bază pentru funcționarea eficientă a organizațiilor.
Schimbarea priorităților în 2025
Dacă 2024 a fost dominat de recrutare, anul 2025 se anunță diferit. Atât angajații, cât și profesioniștii HR consideră că dezvoltarea competențelor, îmbunătățirea experienței angajaților și creșterea implicării acestora sunt aspectele care trebuie prioritizate.
În plus, pe fondul inflației și incertitudinilor economice, angajații își doresc mai mult sprijin prin pachete de beneficii și recompense totale mai echitabile, ceea ce adaugă o nouă provocare pentru departamentele de HR.
Totodată, tehnologia dedicată resurselor umane devine un factor cheie pentru atingerea obiectivelor de retenție și dezvoltare. Studiile arată că atunci când tehnologia HR este bine implementată, angajații percep departamentul de resurse umane ca fiind mai eficient.
CITEȘTE ȘI: Fenomenul „Career Cushioning”: De ce angajații caută mereu alternative la jobul actual
Foto: ID 345259807 © Volodymyr Scherbak | Dreamstime.com