Fenomen social: Câteva păreri, tips&tricks
Catharsis-ul emoțional, îndeplinirea unor visuri, consolidarea imaginii de sine, a eului social…Analiștii leagă un “anumit fenomen social” de cele menționate, inclusiv de multe altele.
Acest anumit fenomen social este bârfa. “Bârfa nu este doar ceva ce face parte din cultura de la birou”, spune Kathleen Reardon. Care este profesor de management la Marshall School of Business – University of Southern California. Și autoare a cărţii Comebacks at Work: Using Conversation to Master Confrontation.
Aceasta, potrivit autoarei tocmai menționată, și nu numai ei, deoarece suntem social beings. Vrem să ne conectăm cu ceilalţi oameni. Iar a vorbi despre ceilalţi reprezintă unul dintre modurile în care o facem. „Bârfa are loc tot timpul, aşa că o să o auzim oricum”, spune și Linda Hill, profesor de Business Administration la Harvard Business School. Și coautoare a cărţii Being the Boss: The 3 Imperatives for Becoming a Great Leader.
„ Schimbul informal de informaţii construieşte o legătură între oameni. Fiindcă ei cred că ai suficientă încredere în ei ca să le dai nişte informaţii <delicate>”. Aceasta e părerea lui Joe LaBianca, profesor de management la LINKS Center for Research on Social Networks in Business – University of Kentucky.
Tips&tricks: „Bârfa îţi creşte influenţa în rândul colegilor tăi, dar, în acelaşi timp, îţi poate atrage nişte evaluări negative ale performanţelor tale din partea managerilor. Dacă te vor vedea ca pe o persoană care reprezintă o ameninţare. Fă-o <în spatele uşilor închise> şi, în mod categoric, nu folosi e-mailul. Ar trebui să presupui că toate e-mailurile ar putea să fie făcute publice”, spune Linda Hill.