Genpact plănuiește să ajungă la 5000 de oameni în România
În 2005, Genpact a deschis centrul din București, pornind cu doi-trei clienți și aproximativ 80 de angajați. Acum, mai bine de zece ani mai târziu, au un portofoliu de peste 50 de clienți în toată Europa și peste 4.500 de angajați, care vorbesc fluent 23 de limbi străine. În Europa, Genpact este prezent în șase țări și are 13 centre operaționale.„În ultimii doi ani am crescut foarte mult: am angajat aproximativ 1.500 de oameni în fiecare an, dintre care 70% au fost recrutați activ, reprezentând și un indicator al prezenței brandului nostru în regiune”, spune COO-ul companiei, Shibu Nambiar. El adaugă că în Europa, cele mai complexe operațiuni sunt livrate din România, unde sunt angajate peste 3.300 de persoane.
Biroul din București este cel mai mare, cu peste 2.100 de angajați, iar planurile companiei sunt să angajeze alți 500 de oameni până la finalul acestui an. „Suntem cel mai mare angajator și dezvoltator de talente din industria serviciilor de business din România. Aceasta este poziționarea noastră în România, atât pentru București, cât și pentru Cluj. Promisiunea pe care o facem angajaților noștri este «Learn. Grow. Succeed»”, adaugă Shibu Nambiar.
Investiții în învățare
Așa cum o companie de producție are un buget de milioane de dolari dedicat segmentului de cercetare și dezvoltare de noi produse, într-un mod similar, Genpact are bugetul dedicat pentru „învățare și dezvoltare”. Motto-ul „Learn. Grow. Succeed” reprezintă propunerea brandului Genpact pentru angajați. Mai exact, există platforme interne și externe de învățare pentru angajații aflați la toate nivelurile de dezvoltare, pentru a-i ajuta nu doar să învețe să managerieze relația cu clienții, ci și pentru a-i pregăti pentru următorul pas în carieră. Sunt, de asemenea, conectați cu instituții precum Harvard, împreună cu care dezvoltă programe specifice de învățare și dezvoltare. Nu în ultimul rând, Europe Learning Center este spațiul dedicat învățării, spațiul care găzduiește evenimente și programe de dezvoltare pentru toți angajații Genpact din Europa.
„Este un value proposition care ne ajută să atragem, să reținem și să dezvoltăm oamenii talentați de care industria și businessul nostru au nevoie. Echipele noastre sunt dinamice și inteligente, iar acestea sunt caracteristicile care ne ajută apoi să aducem valoare adăugată clienților noștri”, spune COO-ul Genpact.
De asemenea, compania este apropiată și de mediul academic și de asociațiile studențești din România. Organizează și participă la workshopuri și prezentări, la târguri de joburi, dar oferă și traininguri sau suport mediului universitar. În această perioadă se finalizează unul dintre proiectele pe care le are Genpact cu Academia de Studii Economice din București, respectiv renovarea completă și mobilarea unei săli de curs, cu o capacitate de aprozimativ 80 de studenți.
Planuri de viitor: 5.000 de angajați în România
Cu toate că, la fel ca orice organizație, Genpact a trecut prin momente mai dificile în timpul crizei economice, anul trecut au sărbătorit zece ani pe piața din România și au semnat un contract pentru o nouă clădire de birouri, pentru următorii zece ani. „Așteptările noastre pe termen mediu sunt să ne extindem echipa la 5.000 de colegi în România.”
Planurile la nivel global includ o creștere de 16-17%. „Am pornit într-o călătorie interesantă odată cu lansarea Lean Digital. Pe măsură ce continuăm să dezvoltăm, transformăm și gestionăm operațiuni inteligente, Lean Digital ne ajută să ajungem la urmatorul nivel de dezvoltare”, mai spune Shibu Nambiar.
Lean Digital combină potențialul maxim al instrumentelor din sfera digitală, principiile Lean și SEP (Smart Enterprise Processes), pentru a regândi procesele de business ale clienților.
INTERVIU
Ați început să lucrați în Genpact în 2004. Care au fost pașii făcuți în carieră?
Am început să lucrez în Genpact în 2001. Uitându-mă în spate, sunt câteva motive pentru care am continuat călătoria alături de Genpact. Primele trei pe lista mea sunt:
„Learn. Grow. Succeed” – propriul meu parcurs profesional în cadrul Genpact este un exemplu grăitor al angajamentului pe care îl avem față de dezvoltarea angajaților noștri. Am început alături de Genpact de pe o poziție de entry level – Process Associate.
Transparența, integritatea și libertatea de a-mi valorifica potențialul. Acestea sunt cele trei lucruri critice pentru mine, pe care le-am regăsit în cadrul Genpact.
Am avut oportunitatea de a locui în India, SUA, Australia și Europa. Dacă mă uit la locurile în care am locuit și la rolurile diferite pe care le-am avut, am trecut prin multe schimbari. Nu a fost nevoie să caut o schimbare în afara organizației.
De câți ani lucrați în România? Ce vi s-a părut cel mai greu? Dar cel mai plăcut?
De opt ani până în acest moment și mulți în continuare. Am avut oportunitatea de a locui în câteva alte țări înainte de a veni în România. O parte dintre cele învățate acolo m-au ajutat să asimilez mai repede cultura locală și mi-au făcut tranzitia mai ușoara. Căldura și ospitalitatea oamenilor nu mă lasă să îmi fie dor de țara mea.
Acest material a apărut în numărul 226 al Revistei CARIERE.