Înainte să dai feedback, răspunde-ți la aceste întrebări
Feedback-ul cinstit este critic, dar forma în care este transmis acesta este foarte important.
Oferirea unui feedback negativ, chiar și atunci când este cerut, poate fi destul de incomod. Nu știm niciodată cât de bine va fi primită și înțeleasă informația transmisă și nu știm nici cum reacționează persoana care o primește sau ce va face cu informația. Dar oamenii nu pot să se dezvolte dacă nu știu care sunt zonele lor de decalaj, conform spuselor lui Cheryl Hyatt, partener la Hyatt-Fennell Executive Search.
„Este important ca un angajat sau un candidat să înțeleagă de ce nu a fost promovat sau ce trebuie să facă pentru a face următorul pas în carieră”, spune ea. „Feedback-ul cinstit este critic, dar modul în care este transmis feedback-ul este mai important.” Înainte de a vă scufunda în adevăr (așa cum îl vedeți/percepeți dvs.), răspundeți-vă la aceste patru întrebări:
-
Ce vrea o persoană să știe cu adevărat?
Clarificați cu interlocutorul ce dorește să știe, astfel încât să nu confundați o cerere de actualizare a statutului cu solicitarea de feedback.
„Informarea intelocutorului despre toate problemele proiectului nu va fi productive dacă persoana care primește feedback-ul nu este pregătită să audă aceste informații”, spune Hyatt. „Citiți printer rânduri pentr a afla ce caută de fapt. O solicitare de feedback ar putea fi, de fapt, o cerere de ajutor sau o apobare”.
-
Care este cea mai importantă observație a mea?
În loc să oferiți o întreagă listă de critici, decideți care este cea mai important, care este cea care ar aduce cea mai mare valoare celeilalte persoane.
„Indiferent dacă este vorba de critică sau de laudă, mesajul tău va avea mai multă greutate atunci când ești grijuliu și selectiv”, spune Hyatt. „Ați câștigat credibilitatea și vă creșteți șansele de a fi auzit prin editarea listei și distilarea mesajului dvs. până când ajungeți la unul sau două puncte-cheie”.
Începeți prin a vorbi despre pozitiv, sugerează ea. „Ce lucruri pozitive se întâmplă?”, întreabă ea. „Cum se simt oamenii în pielea lor în acel moment și care sunt seturile acestora de abilități? Care sunt domeniile la care se pricepe cel mai bine? Apoi intrați în pâine, descoperind care sunt lucrurile care le lipsesc sau unde au carențe. Asigurați-vă că feedback-ul pe care îl oferiți este ceva din ce se poate învăța sau dobândi ceva.”
Și întotdeauna să oferiți acest feedback verbal, adaugă Hyatt. „Oamenii trebuie să audă feedback-ul”, spune ea. „Știm cu toții ce se întâmplă cu e-mailul; tonul scris al mesajului poate fi adesea interpretat greșit.”
-
Ce mă motivează?
Luați o pauză și gândiți-vă de ce aveți o reacție negativă asupra persoanei. „Încercați să arătați că sunteți cea mai inteligentă persoană din departament sau sunteți motivată cu adevărat de dorința de a îmbunătăți persoana sau proiectul?”, Întreabă Hyatt.
Verificați dacă motivația dvs. de a oferi feedback negativ este de ajutor. „Fii diplomatic și respectuos față de persoana cu care vorbești”, spune ea. „Ajută-l să crească; despre asta e vorba.”
4. Ce se poate întâmpla dacă eu nu ofer feedback?
Ca regulă generală, Hyatt nu oferă voluntar informații atunci când acestea nu i-au fost solicitate. Cu toate acestea, ea intervine dacă vede că cineva se îndreaptă într-o situație dificilă/într-o direcție greșită.
„Salvarea cuiva de la un rezultat jenant poate fi cel mai bun lucru de făcut”, spune ea. „De asemenea, cred că dacă nu oferi feedback, pozitiv sau negativ, oamenii nu avansează. Ei cred că ceea ce fac ei este bine. Pentru a îi ajuta să funcționeze bine și corect conform potențialului lor, este important să le oferiți feedback.”
Feedback-ul este diferit de critică. „Oamenii confundă des feedback-ul cu critica”, spune Hyatt. „Pentru a oferi feedback, spuneți: „Iată câteva zone în care ai câteva carențe. Iată potențialul tău și uite unde este decalajul: „Suntem cu toții niște studenți pe viață, într-o educare și învățare continuă, de la angajați la nivel inferior până la CEO sau membri ai consiliului. Trebuie să continuați să învățați despre abilitățile de care aveți nevoie, care vă vor ajuta să avansați.”
Acest material a apărut în site-ul fastcompany.com și a fost scris de Stephanie Vozza.