Între a fi influencer și “oameni ca noi”
Motivele pentru care oamenii urmăresc un influencer, ori un blogger sunt pentru inspiraţie, pentru a găsi răspunsuri şi sfaturi sau pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în jurul lor.
Cel puțin aceasta este părerea specialiștilor în marketing și nu numai. Studiile efectuate pe piața de advertising arată care este principalul avantaj al campaniilor desfășurate cu ajutorul influencerilor. Și anume, faptul că aceștia sunt capabili să “deruleze”, să desfășoare, să…spună o poveste autentică în jurul brandului. Există o tendinţă generală în ziua de azi de a fi primul care descoperă un lucru. Un blog sau un brand. Sau de a veni cu o informaţie nouă, neştiută de nimeni sau de prea multă lume. Despre ce este vorba? Cum de sunt pe val atâția influenceri, ori bloggeri? E vreun secret?
De tip aspirațional
“Secretul este să găseşti acele subiecte, teme, despre care se vorbeşte mai puţin în online. Sau să ai perspectivă unică, individuală asupra unor teme generice cum sunt chiar cele enumerate de tine: fashion, cultură, personalităţi”, spune Andreea Grigoroiu – Senior Consumer Strategist, Starcom.
Se spune “pe piață” că, practic, celebrităţile – de obicei persoane cu background în showbiz (actori, cântăreţi, prezentatori TV) – „rad tot” în ceea ce privește influența pe online. Prin urmare, ce șanse mai au “oamenii ca noi” să mai…influențeze ceva? “Oamenii urmăresc celebrităţi din motive de entertainment. Ori, spre exemplu, ca să afle despre anumite produse noi încercate de acestea, nu neapărat pentru informaţiile pe care le oferă. Influenţa lor este mai degrabă de tip aspirațional. În timp ce oamenii ca noi dobândesc influenţa online datorită furnizării constante de informaţii despre viaţă, din experienţa lor personală. Principalul lor punct forte este că au acelaşi statut social asemenea celor care îi urmăresc în online, sunt oameni obişnuiţi. Ei câştigă influenţa, pentru că sunt corecţi, originali, încearcă mereu lucruri noi şi sunt bine informaţi”, mai adaugă Andreea Grigoroiu.
Se conturează ca o nouă profesie
Oricum ar fi, influencer se conturează ca o nouă profesie şi acest lucru poate fi observat şi pe plan local: România nu rămâne în spatele tendinţelor globale. Conceptul de Influencer Marketing a devenit extrem de popular în ultimii ani, iar brandurile dedică timp și resurse mai mult ca niciodată acestei tactici pentru a… influența, într-o ultimă instanță, decizia de cumpărare a consumatorilor. De ce brandurile își doresc să ajungă cunoscute mai repede prin influencer marketing? Și, în acest caz, ce e mai bine să fii: copywriter sau contentwriter?
Influencer Marketing-ul este o altă modalitate, dintre multe altele, prin care brandurile pot ajunge la consumatori, iar, în funcţie de obiectivele pe care le au, şi influenţa în direcţia dorită. Obiectivele campaniei de marketing pot varia de la creşterea în notorietate până la educarea consumatorilor, iar brandurile pot ajunge la rezultate bune într-un timp scurt, atunci când campania este şi adaptată la specificul grupului de consumatori.