Mesajul Orange catre parteneri: Francizati-va!
EFECTELE CRIZEI
Domeniul telecomunicatiilor nu este imun la criza economica. Ritmurile de crestere a veniturilor si numarul de clienti din ultimul an la nivelul industriei au scazut semnificativ. Incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, criza economica a accelerat si mai mult aceasta tendinta. Pentru atragerea de noi clienti, companiile trebuie sa-si revizuiasca strategiile.
Cei de la Orange Romania spun ca au construit mai multe variante: "Lucram cu mai multe scenarii si avem puse la punct planuri de actiune care vor sustine performanta si eficienta businessului, precum si calitatea serviciilor oferite clientilor, pe parcursul acestei perioade economice nefavorabile", a declarat CEO-ul companiei.
Piata matura si competitiva i-a determinat sa initieze un program de franciza. Sistemul este deschis atat partenerilor existenti, in numar de 60, cat si altor antreprenori cu experienta in domeniu. Prin aceasta masura se urmareste ca micii antreprenori sa castige eficienta si sa continue sa obtina performante. Operatorul de telefonie mobila vrea sa-si optimizeze prezenta comerciala locala, sa creasca eficienta retelei de distributie la nivel de magazin si sa ofere clientilor o experienta de cumparare unitara.
PROCES
"Analiza retelelor partenerilor din retailul GSM se va realiza la nivel de magazin, astfel incat unele dintre magazinele unei retele vor intra in franciza, altele pot continua sa opereze in acelasi regim, in special cele din mediul rural unde investitia intr-o franciza deocamdata nu se justifica. Altele, redundante pentru reteaua de distributie, pot fi inchise", declara, din partea companiei, Florin Popa, Sales&Distribution Director.
Doar magazinele performante ale partenerilor care vor avea ocazia sa valorifice noi oportunitati de dezvoltare si sa se concentreze mai bine asupra oferirii celei mai bune experiente clientilor vor ramane in program. Numarul de magazine francizate va evolua in functie de oportunitatile de pe piata locala.
"Propunem cel mai evoluat standard de retail telecom de pe piata romaneasca. La randul lor, antreprenorii trebuie sa aiba dorinta si abilitatea de a-si conduce afacerea in conformitate cu standardele de calitate, indicatorii de performanta si procedurile de executie impuse prin relatia francizor-francizat", spune Florin Popa.
KNOW-HOW
Investitia companiei in programul de franciza este semnificativa si cumuleaza transferul de know-how, managementul afacerii si al clientilor, pe langa conceptul nou de magazin livrat antreprenorilor, precum si actiunile de marketing.
La randul lor, partenerii urmeaza sa sustina investitiile in lucrarile de reamenajare care se vor desfasura in magazine odata cu implementarea noului concept. De asemenea, intrarea in sistemul de franciza presupune achitarea de catre antreprenor a unei taxe fixe de aderare si a unei taxe lunare de redeventa.
In cazul marilor retaileri – Euro GSM, Say si Fonomat – operatorul a anticipat deja schimbarile antrenate de cresterea concurentei si maturizarea pietei de telecomunicatii, iar cu acestia au incheiat parteneriate pe termen lung inca din 2007. In prezent, marii retaileri detin retele adaptate la specificul pietei mature si dispun de resurse mai mari pentru dezvoltarea afacerii.
Principalii competitori ai companiei, Vodafone Romania si Cosmote, nu au dorit sa precizeze daca vor intentiona sa recurga anul acesta la o strategie de acest gen. In prezent, Vodafone Romania are 226 magazine in intreaga tara, la care se adauga magazinele dealerilor prin care comercializeaza produsele si serviciile sale, si alte puncte de distributie pentru cartelele prepaid.
Cosmote opereaza in prezent 17 magazine sub brand propriu si 6 concept store-uri deschise impreuna cu Romtelecom. Unul dintre principalii sai parteneri este Germanos, cel mai mare lant de retail de telefonie mobila din regiune, care este detinul de Grupul Cosmote. La nivel national, partenerii comerciali ai companiei opereaza in jur de 840 de magazine.