Până la urmă, ce are el de oferit României și ea nu are? A fost admis la cinci universități din UK, dar vrea să revină în ţară
Andrei Atanasiu a fost admis la cinci universități de top din Marea Britanie și a obținut punctaj maxim la toate cele patru examene susținute la matematică (A+), matematici speciale (A+), fizică (A+) și economie (A). Ceea ce în sistemul de învățământ românesc ar înseamna „zece pe linie” la examenul de bacalaureat.
Concret, tânărul a fost admis la London School of Economics and Political Science (LSE), University College London (UCL), King’s College London, University of Warwick și University of Edinburgh. La finalul studiilor, Andrei susține că, cel mai probabil, se va întoarce în România. De ce?
Faptul că a fost admis la cinci universități din UK, cu rezultate remarcabile la examenele finale, sună un pic science fiction. Și chiar îi spun acest lucru pe un ton un pic amuzat, însă Andrei răspunde foarte serios.
„Poate părea de domeniul fantasticului, dar e un lucru real și sunt extrem de mândru de această realizare! Am plecat cu o bază solidă de cunoștințe de la British School of Bucharest, așa că nu aveam cum să nu fac o figură frumoasă în Marea Britanie. Și iată că am fost acceptat nu la una sau la două, ci la cinci universități de top. M-am bucurat de reușită, rezultatele acestea mi-au dat și mai multă încredere în mine și în cunoștințele pe care le-am dobândit și m-au făcut să cred că orice instituție academică aș alege dintre acestea cinci, aș fi, din start, extrem de câștigat.”
Vrea să fie parte din schimbarea României
Printre altele, Andrei spune că a ales London School of Economics and Political Science (LSE) pentru că oferă una dintre cele mai bune pregătiri în management, domeniu în care își dorește o carieră. Dar ce înseamnă să faci carieră într-un asemenea domeniu? Și care este cea mai mare provocare, în afară de alegerea unei asemenea cariere? Andrei își dorește mult să aibă o carieră pe zona de management.
„Cel mai probabil, mă întorc în România după finalizarea studiilor! Și vreau să aplic aici tot ce am învățat la London School of Economics and Political Science.
Asta pentru că eu chiar cred în schimbare și în mai bine și vreau să mă implic direct în acest proces de transformare. Management înseamnă și o altfel de viziune, o bază de informații clădită pe lucruri clare, pe analize, pe studii de concept, branding, poziționare, analiză client, pe procese economice și pe idei concrete, palpabile, care pot funcționa la noi. Înseamnă un întreg proces de factori interdependenți, care să funcționeze ca un ceas, ceea ce cred că în România nu se întâmplă în acest moment. E drept că sunt inițiative și se mișcă lucruri, pentru că sunt oameni care știu pe ce linie să le direcționeze. Și unul dintre aceștia vreau să fiu și eu. Cred cu tărie că merităm ce e mai bun și asta-și doresc și părinții noștri pentru noi, dar și pentru ei”, spune Andrei.
Cea mai mare provocare pentru el este să îi reușească cele spuse mai sus. Să fie parte din schimbare, să nu aibă într-atât de multe obstacole încât să fie depășit de situație. Vrea să fie optimist până la capăt.
De ce dorește să se întoarcă în România
Constituie România o provocare pentru el? „Vreau să mă întorc în România pentru că e țara mea, e acasă, aici e familia mea. Și vreau să schimb lucrurile aici, la noi, nu în altă parte. E o provocare, da. Poate fi și una în sens rău, dar mă consider un optimist, deci nu aș vrea să mă gândesc la lucrurile negative. Cred că datorită backgroundului pe care îl am, începând cu educația dată de părinți și continuând cu toate cunoștințele dobândite în anii de studiu la British School of Bucharest și, mai apoi, la LSE, în Marea Britanie, voi reuși să fac în țară schimbările în zona de management pe care mi le doresc. Așadar, vreau ca România să fie o provocare frumoasă, care să mă ambiționeze să am idei solide, de viitor, și prin care să mă testez și eu, să-mi descopăr toate abilitățile”.
Până la urmă, ce are el de oferit României și ea nu are? „Un plan de schimbare, bazat pe idei concrete, raționale. Expertiză pe zona de management. Cred că dacă ar fi fost totul perfect în țară, n-ar mai fi optat atât de mulți tineri, printre care, iată, și eu, să plece la studii în străinătate. Asta cred că spune multe despre cât e de lucru. Dar, cu toate acestea, eu vreau să revin în țară pe viitor”, mărturisește tânărul.
„Tinerii au nevoie de inspirație și curaj”
Mă interesează în ce fel ar putea să pună umărul la schimbările de care țara noastră are nevoie. „Îmi doresc ca atunci când voi reveni în țară să reușesc să împărtășesc din experiența acumulată în Marea Britanie. Aş vrea să dau mai departe cât mai multor tineri din cunoștințele și modul de a face lucruri învățate de mine în școală și facultate, prin workshopuri, cursuri, diverse programe. Tinerii au nevoie de inspirație și curaj, iar eu mi-aș dori să le pot insufla o doză suficientă din ambele. Astfel, ei pot realiza tot ceea ce visează și pot pune umărul la schimbare”, precizează Andrei.
„Am și planuri pentru viitorul îndepărtat, am idei de business despre cum să fac să ne fie mai bine nouă, acestei generații, dar și părinților noștri. Încă mi le construiesc în minte astfel încât, la momentul potrivit, să le scot la lumină. Vreau să aibă toate o bază solidă, să cred eu 100% că le pot duce la îndeplinire și mai apoi să spun despre ce e vorba, pentru că n-aș vrea să rămână doar vorbe”, completează tânărul.
Raliurile l-au învățat ce înseamnă munca și dăruirea
Cea mai frumoasă amintire din copilărie a lui Andrei o constituie perioada în care a participat la competiții de raliu. A început cursele la vârsta de cinci ani și a continuat până la 14, moment în care a și obținut cele mai bune rezultate la concursuri de până atunci: ajunsese campion național. „Am încheiat această activitate la 14 ani, pentru a mă concentra în totalitate pe studii. Raliul m-a învățat ce înseamnă munca grea și dăruirea, iar trezitul la șase dimineața și antrenamentul până seara târziu m-au făcut să înțeleg cu adevărat ce înseamnă să fii perseverent, să pui pasiune în ce faci, lecții pe care le aplic și astăzi, zi de zi, în activitățile mele”.
Philip Walters, directorul British School of Bucharest, spune: „După ce a studiat aici de la o vârstă fragedă, Andrei culege roadele abordării noastre holistice și ale modului în care concepem actul educațional”.
Ce înseamnă asta, mai exact, pentru el? „Această școală pune accent atât pe latura educativă, pe dobândirea cunoștințelor, cât și pe implicarea ta, ca elev, în cât mai multe activități extrașcolare, pe cunoașterea de sine, pe socializare, ca atunci când închei studiile să fii nu doar un elev care a acumulat toate informațiile necesare, ci și o persoană care se poate integra perfect în societate. Se implică total în procesul tău de creștere și de dezvoltare și îți dă șansa, în ultimii ani de studiu, să-ți alegi patru materii pe care să le aprofundezi, tocmai pentru a te pregăti foarte bine pentru următoarea etapă, cea universitară. Eu am urmat tot acest ciclu, am crescut în acest spirit, mi-am ales ca materii de aprofundat matematica, matematicile speciale, economia și fizica și am ajuns să studiez pe acest profil, la LSE. Și cred că reușita mea este o mândrie pentru școală, așa cum este și pentru părinții mei. Și, de asemenea, nu pot decât să mă bucur că nu l-am dezamăgit pe directorul școlii!”, încheie Andrei.
Articol preluat din numărul 242/noiembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.