Randamentul Social Media în recrutare
În acest articol vom explica ce înseamnă Social Media Recruiting în termeni de return on investment (ROI) apelând la o prezentare realizata de Intel Europe în cadrul evenimentului Social Recruiting Conference, organizat la Londra.
Intel Europa a pornit în călătoria Social Recruiting prin unirea eforturilor a două departamente: cel de HR si cel de marketing. Pentru companie implicarea retelelor sociale în campaniile de recrutare făcea deja parte din strategia de Internet Sourcing (folosirea Internetului ca şi sursă de candidaţi eligibili), care presupunea totodată şi acţiuni de informare pe site-urile de job-uri specializate, târguri virtuale de job-uri, activitate pe LinkedIn, implicarea în discuţii pe forum-uri de profil, realizarea de campanii online si optimizarea poziţionării la căutare (SEO) pentru site-ul de job-uri.
Prin această strategie, Intel Europe căuta:
- O abordare nişată;
- Umanizarea companiei;
- Cosmetizarea conceptului de Customer Orientation (candidatul ca şi client);
- Să împărtăşească şi să asculte (să înveţe) – altfel spus, să construiască relaţii;
- Să înlăture lacunele de percepţie;
- Să ofere audienţei acele informaţii de care aceasta ştie că are nevoie sau de care nu ştie care are nevoie.
Pentru Intel Europe, Social Media a reprezentat oportunitatea de a realiza exact lucrurile menţionate mai sus, respectiv să influenţeze calitatea brand-ului de angajator, să elimine lacunele de percepţie cu privire la cultura companiei, să sporească vizibilitatea oportunităţilor de carieră, să identifice şi să angajeze candidaţii prin construirea unei relaţii bidirecţionale.
Călătoria celor de la Intel nu a fost lipsită de riscuri. Ei avut de înfruntat o lume nouă şi necunoscută, care a presupus schimbarea viziunii (Intel a înţeles că nu poate controla ceea ce se spune, unde şi cum), alocarea de resurse, sesiuni de training pentru oamenii din echipă, vorbirea unei noi limbi (o limbă non-Intel).
Incursiunea Intel EMEA în zona Social Media a antrenat atât reţelele sociale globale, celebre la nivel mondial (Facebook, Twitter, LinkedIn), cât şi cele locale, specifice fiecărei ţări (Vkontakte, în Rusia, sau Goldenline în Polonia). De asemenea, Intel EMEA a lansat o pagină de Facebook pentru Staffing, pagină care nu a fost catalogată ca fiind exclusiv una de job-uri sau cariere. Pagina oferea comunităţii lor oportunitatea de a relaţiona cu potenţiali candidaţi şi de a umaniza în acelaşi timp brand-ul Intel.
Pe pagina de Facebook compania monitoriza discuţiile şi răspundea la întrebări în cel mult 24 de ore, postând totodată anunţuri de job-uri şi ştiri relevante. La un moment dat, ei au integrat pagina într-o aplicaţie Facebook, denumită Work4 Us, un instrument menit să atragă aplicaţii din partea utilizatorilor Facebook interesaţi.
Mai mult, Intel Europe a extins strategia de recrutare prin Facebook prin introducerea unei categorii de job-uri pe paginile naţionale ale companiei, în ţări ca Marea Britanie, Polonia, Germania şi Israel.
Citiţi articolul integral în revista HR Manager, nr. 21.