Recrutarea viitorului: Brandurile adoptă metode creative în procesele de angajare

De la CV-uri livrate pe cutii de pizza la recrutare prin jocuri video și evaluări bazate pe AI, angajatorii își regândesc abordarea pentru găsirea de noi talente. Și nici nu ar avea cum să nu facă asta, din moment ce criza globală a forței de muncă se adâncește.
Populația activă ar putea scădea cu 25% în următorii 20 de ani, iar managerii de angajare se confruntă cu un val de CV-uri de calitate scăzută generate de inteligența artificială, potrivit ultimului raport VML „The future 100”.
„Pizza Hut a lansat inițiativa ResZAmes, care imprimă CV-urile candidaților direct pe o cutie de pizza special concepută și le livrează personal, împreună cu o pizza caldă cu brânză, la sediul corporativ ales de aplicanți în New York, gratuit. Unele companii apelează la metode neconvenționale, precum recrutarea prin jocuri, pentru a atrage candidații potriviți. În iunie 2024, Ikea a lansat jocul The Co-Worker în Roblox, oferind jucătorilor oportunitatea de a «experimenta munca în universul virtual Ikea». Ikea a recrutat o echipă de 10 angajați în magazinul său virtual, care să își demonstreze abilitățile, să ajute clienții și să fie promovați pentru a avansa în alte departamente, exact ca în lumea reală”, se exemplifică în raport.
Social media ia avânt
Rețelele sociale capătă, și ele, o tot mai mare importanță.
„Uitați-vă la creșterea numărului de CEO care se adresează direct pe LinkedIn. Ei vorbesc acolo direct cu bazinul de talente”, spune Isabel Berwick, gazda podcastului Working It al Financial Time, citat în raport.
Metodele tradiționale de recrutare par, așadar, să nu mai fie suficiente. Brandurile care reușesc să combine tehnologia, inovația și autenticitatea în procesul de angajare încep să aibă un tot mai mare avantaj în atragerea talentelor potrivite.
CITEȘTE ȘI: Modestia în publicitate: Ce e conceptul de Humble Branding și cum arată o strategie de marketing
Foto: ID 344508364 © Dzmitry Auramchik | Dreamstime.com