Sfatul specialistului: Cum sa scrii o prezentare de succes
De ce este important modul in care structurezi informatia într-o prezentare
Modul pe care il alegi pentru a structura informatia va defini daca publicul este atent la ceea ce prezinti sau nu.Cel mai simplu mod pentru a te gandi la structura unui mesaj este analogia “Ceainic si ceasca de ceai”. Gandeste-te la informatie ca si cum ar fi lichidul din ceainic. Structura pe care o alegi este ceasca de ceai in care se toarna ceaiul. Daca alegi ceasca potrivita te va ajuta sa :
Captezi atentia publicului : Oamenii nu sunt atenti doar pentru ca este o informatie interesanta. Ei au nevoie sa vada cum acea informatie se aplica in cazul lor.
Mentii atentia publicului : Vei reusi sa mentii atentia publicului sau persoanei careia ii prezinti pentru ca exista un fir rosu usor de urmarit
Devii mult mai convingator : Prin simplul fapt ca reusesti sa legi informatiile, transmiti un sentiment de incredere persoanei din fata.
Cum este important sa structurezi informatia
Exista multe modalitati de a structura o informatie, dintre care merita enumerate :
1. Trecut – Prezent – Viitor
2. Cauza – efect
3. Caracteristici – Avantaje – Beneficii
Totusi modalitatea pe care eu o recomand este Problema – Solutie. Este aceasi modalitate pe care Steve Jobs o folosea foarte des in prezentarile sale:
Majoritatea telefoanelor mobile sunt greu de folosit si neperformante. Noi am facut un telefon care este super usor de folosit si ultra-performant. Ii spunem Iphone. (Lansare Iphone in 2007)
In acest moment nu exista un dispozitiv intre telefon si laptop. Multi spun ca exista notebook insa notebook-urile nu sunt mai bune la nimic decat un telefon sau un laptop. Noi am facut un dispozitiv care sa fie mult mai bun in domeniul sau si ii spunem Ipad. (lansare Ipad in 2010)
Cei care platesc cu card au mari provocari privind securitatea si durata. Dureaza atat de mult sa platesti cu card-ul. Noi am vrut sa facem acest proces sa fie super rapid si foarte sigur. Am creat Apple Pay. (lansare Apple pay in 2014)
Aceasta metoda pentru a structura informatia este utila pentru ca inainte de a turna lichidul (mesajul cheie pe care doresti sa il transmiti) ii oferi persoanei din fata ta cana astfel incat lichidul sa ia forma dorita.
Aceasta metoda functioneaza pentru ca atunci cand spui problema, oamenii se identifica cu ea.
Poti sa folosesti aceasta metoda de a structura informatia la : urmatoarea prezentare de vanzare, urmatoarea prezentare in fata unui public sau urmatoarea conferinta de presa.
Si totodata este important sa ne amintim ca : „Jumatate din solutia la orice problema, sta in a defini cat mai corect problema” – Dr. Phill