Succes de marketing? Povestea hotelului de pe malul Mării Negre, care a făcut istorie
Spunem memorabilă, deoarece reprezintă, desigur, o performanță în domeniu. Hotelul Europa a fost construit în anul 1965, după planurile celebrului arhitect Cezar Lăzărescu, într-o perioadă în care litoralul românesc începea să strălucească pe harta turismului internațional. Cu statura sa impunătoare și orientarea inspirată către mare, cu grădina emblematică și piscinele sale cu apă sărată din Lacul Techirghiol, hotelul a avut încă de la început toate atu-urile pentru a face istorie. A fost renovat complet în anul 2003, când a fost preluat de ANA Hotels.
Despre…secretul menținerii unor asemenea atuuri, implicit a unor asemenea standarde, am discutat cu Iuliana Tasie (foto) – Director General Ana Hotels Europa.
Cum mențineți această îndelungată strălucire a Hotelului Europa și ce intenționați să adăugați strălucirii ca planuri de viitor?
Locaţia are o serie de atu-uri unice care îi permit ofertarea unui produs de maximă calitate către oaspeţii săi.
În primul rând, este vorba despre poziţionare şi despre structura locaţiei. Hotelul beneficiază de trei avantaje: orientarea frontală către mare, foarte aproape de plajă, grădina de peste 30.000 mp, unică pe litoralul românesc, şi apropierea de Lacul Techirghiol, ale cărui resurse naturale le folosim în cadrul SPA-ului. Investiţia pe care Ana Hotels a făcut-o la începutul anilor 2000 în renovarea hotelului, în amenajarea centrului de conferinţe şi apoi în extinderea şi modernizarea centrului spa, chiar şi după 14 ani de operare, menţine produsul extrem de actual şi de atractiv pentru diverse segmente de oaspeţi.
În al doilea rând, este vorba despre standardul Ana Hotels care oferă garanţia calităţii serviciului onorat în această locaţie. Am beneficiat şi continuăm să beneficiem de training-uri în locaţiile de lux ale lanţului din Bucureşti,Athenee Palace Hilton şi Crowne Plaza, lucru apreciat de oaspeţii noştri dar şi de membrii echipei.
CITEŞTE ŞI: De la tânăr fără direcţie la lider recunoscut
În al treilea rând, este vorba de flexibilitatea de care dăm dovadă în relaţia cu toţi clienţii noştri direcţi şi cu partenerii noştrii, agenţii de turism interni sau externi, de customizarea pachetelor şi a ofertelor noastre pentru a corespunde nevoilor sau dorinţelor speciale ale tuturor celor care aleg Ana Hotels Europa pentru un sejur de tratament, o mini-vacanţă sau un eveniment corporate.
Şi nu în ultimul rând, aş menţiona echipa extraordinară a acestui hotel şi centru spa, o echipa entuziastă, pasionată de ospitalitate şi de excelenţă. Faptul că ne ascultăm mereu clienţii şi le cerem feed-back-ul pentru a ne îmbunătăţi permanent serviciile, cred eu că ne diferenţiază de concurenţă directă de pe litoralul românesc.
Ce înseamnă mai exact pachetele POWER UP MEETINGS şi cât de mult vin în sprijinul sau scot în evidenţă un eveniment corporate?
Pachetul “Power up Meetings” este un pachet de evenimente “all inclusive”, oferind toate serviciile şi logistică necesare unui eveniment corporate: cazare în regim de dublu sau single, sala de conferinţe/seminarii cu servicii conexe (echipamente, pauze de cafea) şi servicii complete de masă (mic dejun, prânz şi cină). Ele sunt personalizate apoi în funcţie de cerinţele organizatorilor cu elemente de entertainment (open bar, DJ, karaoke) sau de teambuilding / relaxare (activităţi pe plajă, în grădina, la piscină, servicii spa la Ana Aslan Health Spa).
Practic, participanţii la evenimentele de tip corporate sau la conferinţe, congrese, se pot bucură şi de o mică vacanţă “la pachet” cu deplasarea în interes de serviciu.
Întotdeauna au fost “căutate” teambuildingurile la mare. În ceea ce priveşte hotelul dumneavoastră aţi observat, în ultima vreme, o creştere a unor asemenea activităţi?
Da, începând cu anul trecut volumul activităţii de banqueting a crescut semnificativ pe capetele de sezon (mai-iunie şi septembrie-octombrie), chiar peste nivelul celor realizate înainte de perioada de “criză” din 2008-2009. Faptul că în perioadele respective locaţia noastră poate acomoda grupuri de peste 400-500 de persoane, cu servicii de calitate la 4 stele, a crescut cererea din această zona a congreselor medicale şi a evenimentelor ce necesită capacităţi mari. Dar ţinând cont că în cadrul centrului nostru de conferinţe avem 7 săli modulare cu lumina naturală şi echipamente performate, putem acomoda şi 2-3 evenimente în acelaşi timp. Petrecerile care solicită exclusivitate în ballroom sau la piscină sunt foarte apreciate de oaspeţii noştri corporate.
Aţi reuşit să atrageţi, de-a lungul timpului, turişti din Franţa, Olanda, Rusia sau Qatar. Care este secretul menţinerii unei “clientele” de asemenea calibru, în condiţiile unui mediu hotelier în permanentă schimbare în România şi nu numai?
Hotel Europa şi-a construit un renume pe piaţă europeană de mai bine de 40 de ani. Avem colaboratori printre marii turoperatori din Europa şi clienţi fideli din diverse ţări nord sau vest-europene care ne vizitează an de an. În perioadele de început şi sfârşit de sezon suntem gazdele persoanelor vârstnice ce vin pentru tratamente balneare, cu nămol şi apă sărată, iar în perioada vârfului de sezon suntem foarte căutaţi de familiile cu copii, care consideră locaţia noastră o oază cu tot ce le trebuie pentru un concediu liniştit. Respectiv mare şi plajă privată în imediată proximitate, piscină exterioară pentru adulţi şi copii, bufete variate cu produse proaspete şi calitate, program artistic cu seri speciale, servicii de relaxare la spa, loc de joacă şi activităţi pentru copii în aer liber, într-o grădina superbă, dar şi în interior.
Ana Aslan Health Spa, renumitul centru de terapii balneare, wellness şi anti-aging din cadrul hotelului Europa începe încă din aprilie să-şi primească oaspeţii din toate colţurile lumii, care vin aici să scape de povara stress-ului, a oboselii sau a diverselor afecţiuni legate de înaintarea în vârstă. Se poate spune că, într-un anumit fel, continuaţi tradiţia tehnicilor Anei Aslan, cea care i-a avut că şi clienţi pe Salvador Dali, J. K. Kennedy sau Charlie Chaplin?
Sunt sigură că în continuare turismul de sănătate va fi domeniul care se va dezvolta cel mai mult în România pe termen mediu şi lung, conceptele de terapii anti-aging şi îmbătrânire „sănătoasă” sau „activă” îşi vor face tot mai mult prezenţa în viaţa de zi cu zi, ceea ce ne va îndemna şi pe noi, generaţia mai tânără să ne gândim la prevenţie şi la găsirea de soluţii pentru diminuarea efectelor stresului zilnic. Şi nu trebuie să uităm nici de dorinţa de înfrumuseţare şi de „stare de bine”, care, departe de a fi un capriciu, ne poate conduce către mai multă grijă pentru noi înşine şi, implicit, către mai multă sănătate şi vitalitate.
Pentru noi, brandul ANA ASLAN contează foarte mult. Mulţi dintre octogenarii şi chiar nonagenarii din vestul Europei ne cunosc, ne promovează prin propriul exemplu, copiii sau chiar nepoţii lor interesându-se şi ei de noi. Avem oaspeţi fideli care vin anual, unii chiar de 2 ori pe an, pentru terapiile anti-aging: produsele Gerovital completate de un program individualizat de fizioterapie.
Din păcate, pe plan intern, turistul român nu este încă foarte conştient de această „comoară” naţională şi nu apelează prea mult la tratamentele revoluţionare ale doctoriţei Ana Aslan, preferând sejururi de recuperare medicală sau de relaxare.
Revenind şi la planuri de viitor – sezonul următor îi vom aştepta pe oaspeţii noştri interesaţi de zona de tratamente cu o noutate, şi anume o zonă de tratament balnear şi în grădina, în aer liber, unde vom amenaja o piscină cu apă sărată şi nămol direct din Lacul Techirghiol!