Studiu FPP: Antreprenorii investesc în educaţia antreprenorială pentru a-şi consolida afacerea
Managerii şi antreprenorii din România preferă să urmeze cursuri de specializare susţinute de mentori de pe plan internaţional care folosesc tehnici de predare răspândite la nivel global. Renunţarea la cursurile de tip teoretic şi realizarea unor activităţi cât mai practice, dar şi oportunităţi de networking sunt beneficiile pe care acestia le asteapta.
Programe educaţionale
Atitudinea antreprenorilor faţă de programele educaţionale este predominant pozitivă: 27% dintre manageri sunt interesaţi să urmeze cursuri de specializare indiferent de resursele necesare, în timp ce 29% dintre aceştia îşi manifestă interesul pentru un astfel de curs numai dacă nu necesită foarte mult timp. Doar 8% dintre respondenţi s-au arătat complet dezinteresaţi faţă de programele de educaţie antreprenorială.
Companiile noi
Rata de înfiinţare a companiilor noi a scăzut simţitor în decursul ultimilor ani, 21% dintre managerii intervievaţi fac parte din companii fondate cu 6 sau 7 ani în urmă, în vreme ce doar 12% activează în firme ce s-au înfiinţat cu mai puţin de 5 ani în urmă.
Managementul afacerilor s-a schimbat odată cu criza economică. 89% dintre antreprenorii intervievaţi au recurs la planificarea riguroasă a cheltuielilor sau reducerea acestora. Numai 31% din totalul respondenţilor au redus numărul de angajaţi pentru a face faţă situaţiei, iar 15% dintre aceştia au apelat la reducerea salariilor.
Unul dintre cele mai importante motoare de stabilire a colaborării cu noi clienţi este networking-ul, metodă menţionată de către 75% dintre respondenţi. Pentru manageri, participarea la evenimente, la cursuri de pregătire şi la conferinţe reprezintă modalitatea principală prin care îşi măresc portofoliul de clienţi. De asemenea, aceştia au menţionat şi metode clasice precum recomandările făcute de clienţii deja existenţi în portofoliu (89%).
Pregătirea angajaţilor prin traininguri sau recompense salariale
Managerii sunt dispuşi să investească în pregătirea angajaţilor. Rezultatele sondajului indică faptul că 83% dintre antreprenorii români consideră că una dintre cele mai eficiente metode de motivare a angajaţilor este trimiterea acestora la traininguri şi cursuri de pregătire. Alte metode de acest tip utilizate sunt: recompensele salariale (89%) şi creearea unui mediu de lucru placut (97%).