People – Planet – Profit, noul standard de excelență în afaceri. Redefinim succesul în CARIERE 292
Schimbările rapide și imprevizibile de pe piața muncii, alături de provocările globale tot mai complexe, transformă constant peisajul mediului de business. Economiile devin tot mai sustenabile și echitabile, iar evaluarea performanței companiilor depășește acum simpla măsurare a profitului financiar.
Îngrijorările legate de schimbările climatice, inegalitățile sociale și resursele limitate, combinate cu cerințele crescânde ale consumatorilor pentru transparență și responsabilitate, au accelerat adoptarea unui nou concept de afaceri. Integrând trei dimensiuni esențiale – People, Planet, Profit – acest concept se concentrează pe construirea de businessuri care nu doar generează profit, ci contribuie și la binele social, și la protejarea planetei.
Practic, People – Planet – Profit ne învață că adevărata valoare a unei companii nu se reflectă doar în venituri, ci și în impactul său asupra oamenilor și mediului, oferind o viziune holistică și sustenabilă asupra succesului.
Astfel, „People – Planet – Profit” poate deveni noul standard de excelență în afaceri, susținând companiile să creeze valoare pe termen lung prin grijă față de oameni, protejarea planetei și obținerea unui profit într-un mod etic și sustenabil.
În cea mai recentă ediție a revistei, CARIERE nr. 292, vă invităm să explorați împreună cu noi conceptul celor trei P – People, Planet, Profit – și să descoperiți cum acesta poate redefini performanța și succesul unei companii.
CARIERE 292
Planeta și noi. O linguriță de responsabilitate este titlul editorialului, un text care militează pentru implicare și care explică de ce, pentru o cauză bună, nu avem nevoie de gesturi grandioase sau sacrificii uriașe, ci doar de consecvență, responsabilitate și încredere că fiecare gest, oricât ar fi de mic, într-un final contează.
Primul articol, cel care a dat și coperta ediției, aduce sub lumina reflectoarelor un exemplu de excelență prin integrarea diversității în cultura organizațională. Cu titlul Femei lideri în MedTech, articolul este o discuție deschisă cu cinci dintre femeile din echipa de management a Siemens Healthineers România: Claudia Oanea, Managing Director Siemens Healthineers România, Elena Dragu, CFO, Cătălina Popa, Sales & Marketing Head, Irina Istrate, CS Operations Manager și Ana Prisacariu, Head of PM.
Tot despre echipe echilibrate, dar și cum pot companiile sprijini femeile pentru a atinge potențialul maxim la locul de muncă, vorbim și în cel de al doilea articol cu ILIE GĂGEATU, General Manager Mars Romania.
Work Life Choices – o poveste despre nemurire țesută cu fir de borangic
O poveste despre nemurire țesută cu fir de borangic. Asta vă invităm să cititți în rubrica Work Life Choices, interviuri speciale cu oameni speciali, un proiect susținut de Ascendis și Revista CARIERE. Eroina acestei povești și păstrătoarea unui străvechi meșteșug, cel al războaielor de țesut este Cristina Niculescu, maestră artizan, designer şi ţesătoare, creatoarea brandului Borangic Niculescu. Familia Niculescu este singura din România care duce mai departe și o îndeletnicire rară, ale cărei rădăcini se pierd adânc, în istorie – creșterea viermilor de mătase. De aceea, povestea Cristinei este una despre nemurire, oferită cu generozitate celor care care iubesc autenticitatea și frumosul, celor care înțeleg că, odată cu fiecare ie, ștergar sau cămașă, primesc în dar nu doar un obiect, ci și o fărâmă de trecut.
Rămânem la povești, de data aceasta la povestea unui brand de angajator, spusă cu răbdare de IOANA ARDELEAN, Head of Country HR Communications Continental Romania.
Cover Story – People, Planet, Profit
Cum poate conceptul celor trei P redefini performanța și succesul unei companii, integrând armonios bunăstarea umană, protejarea mediului și prosperitatea economică într-un model holistic de dezvoltare durabilă? Cum poate acest model să creeze un ecosistem sănătos, stabilind noi standarde pentru succes prin echilibrarea deciziilor financiare cu responsabilitatea socială și de mediu? Acestea sunt aspectele-cheie pe care le -am dezbut în acest Cover Story, fără a ignora însă impactul profund pe care o astfel de abordare îl poate avea asupra comunităților în care muncim și trăim, orașelor în care locuim și, nu în ultimul rând, asupra vieții noastre de zi cu zi. Am trecut totul prin sita sustenabilității împreună cu invitații mei: doi experți de la Forvis Mazars în România, ambii având o vastă experiență în integrarea principiilor ESG în strategiile de afaceri – Răzvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader, și Laura Negrișoiu, Sustainability Director; Raluca Fișer, Managing Partner Green Report, principalul vector de comunicare al Asociaţiei Green Revolution; și Cori Cimpoca, Fondator MKOR, agenție de Market Opportunity Research.
Succesul organizațional și provocările momentului
Ca de fiecare dată, și în CARIERE 292 alocăm spațiu generos organizațiilor și liderilor lor. Despre succesul organizațional, provocările sustenabilității, conexiuni umane, leadership cu impact, cultura învățării, inovație ori voluntariat am stat de vorbă cu: MĂDĂLINA COZMA, HR Director în cadrul fabricii Bosch din Blaj; GEORGETA ELISEI, Director de Resurse Umane la PENNY România; ROXANA GHIOCA, Director General Austrotherm; IOANA BOTEZATU, Head of CSR – SG GSC și ROXANA PĂTRAȘCU, Head of Communication & Citizenship – Societe Generale Global Solution Centre; MIKI OPRESCU, Regional Head of Planning & Business Intelligence, Americas and Europe Region, BAT; MIHAI NEAGU, CEO Perla Harghitei și Apemin Tușnad; IONUȚ ANDREI, CEO și fondator v8; MARIANA VAIDA, General Manager BIA; BEATRICE CHIȘ, International Executive Marketing Director la ETi European Food Industries; DR. OUSSAMA JABRI, General Manager MERCK România si RALUCA STOICEA, HR Business Partner România, Croația și Slovenia; și IRINA KUBINSCHI, People, Culture & Organization Tribe Lead, Raiffeisen Bank
Între aspirații și nevoi
La confluența dintre tendințe, aspirații, nevoi planetare, idealism și realitatea cruntă dezvbatem cum ar putea deveni „People – Planet – Profit”un nou standard de excelență în afaceri. Madi Rădulescu, Lavinia Rașcă, Dan Stănescu, Lavinia Țânculescu Popa și Georgeta Dendrino focalizează pe elementele acestei triade, analizând impactul asupra oamenilor, organizațiilor și mediului de afaceri.
Brain Story – orchestra biologică
Vară- toamnă- iarnă- primăvară- vară, oră de vară- oră de iarnă, cald- rece și lumină-întuneric sunt variații la care corpul și mintea noastră trebuie să se adapteze. Adaptarea la schimbările de temperatură dintre anotimpuri implică numeroase sisteme biologice, într-un mecanism complex care presupune termoreglare, metabolism și răspunsuri hormonale. Toate acestea sunt orchestrate, în principal, de hipotalamus, o regiune din creier. Ca un termostat, hipotalamusul menține temperatura corpului constantă, la aproximativ 37 grade Celsius, cu numeroase implicații. Despre creierul și “workaround-ul” biologic sezonier, precum și despre costurile cognitive în adaptarea fizică la anotimpuri, explică în rubrica Brain Story, Gabriela-Paula Florea, medic, doctor în filosofie, terapeut și specialist în metacogniție.
Aceasta este ediția cu numărul 292 a Revistei CARIERE.
La bună citire!