 
                            
                        atitudini
- 
                     Statutul de „întreprinzător” în comerț sau producție este prezent în cultura urbană românească de la începutul secolului. „Micul Paris” era un oraș în dezvoltare culturală și economică, în care elita era formată din mari oameni de afaceri (Nicolae Malaxa, Ștefan Gugoașa, Dumitru Andronic și mulți alții). Spiritul de antreprenor nu a murit în post-comunism, dar s-au modificat valorile și automat modus operandum. Statutul de „întreprinzător” în comerț sau producție este prezent în cultura urbană românească de la începutul secolului. „Micul Paris” era un oraș în dezvoltare culturală și economică, în care elita era formată din mari oameni de afaceri (Nicolae Malaxa, Ștefan Gugoașa, Dumitru Andronic și mulți alții). Spiritul de antreprenor nu a murit în post-comunism, dar s-au modificat valorile și automat modus operandum.
- 
                      Revista CARIERE lansează o necesară dezbatere despre aptitudini și comportamente antreprenoriale (partea I)Într-o țară cu o cultură antreprenorială deficitară, tributară unor sechele post-comuniste, recuperată cumva din mers, „pe genunchi” și cu mult spirit „descurcăreț”, dar mai ales etern recunoscătoare multinaționalelor care ne-au „educat” la locul de muncă, vă invităm la o necesară dezbatere, în serial, despre aptitudini și comportamente antreprenoriale.
- 
                      Privește întotdeauna partea bună a viețiiImpactul înclinației către negativ în relația omului cu jobul său sabotează eforturile managerilor și ale departamentelor de HR. Din 10 lucruri analizate, dacă unul singur merge prost, doar acela va fi remarcat și reținut, angajații pierzând din vedere toate celelalte nouă elemente pozitive.
- 
                      “Mașinăria” lui Mark Zuckerberg, la frontierele deteriorării culturii democratice și intelectuale din întreaga lume"“Oamenii folosesc Facebook pentru tot felul de lucruri, multe dintre ele inofensive, dar unele dintre ele absolut periculoase”…
- 
                      WOMANITY – Leadershipul viitorului (I)Care este noua paradigmă a valorilor de leadership feminin ce răspund la provocările acestei perioade plină de schimbări și transformări în toate planurile?
 Am invitat câteva doamne reprezentative pentru comunitățile de femei antreprenoare din România pentru a afla care sunt resorturile ce animă noua generație de femei-lider – solidaritatea, autenticitatea, lobby-ul pentru politici publice și antreprenoriale, activarea intuiției în identificarea unor nișe de piață neexploatate până acum.
- 
                      A apărut numărul 247 al Revistei CARIEREÎn ediţia de mai, Revista CARIERE te inspiră cu articole care aduc o nouă perspectivă în analiza felului în care trăiesc românii azi, în anul sărbătoririi Centenarului. Am inițiat o dezbatere despre schimbările de atitudini și mentalități în acest veac de schimbare.
- 
                      “Înţeleg că oamenii sunt intimidaţi de cei puternici, dar pentru ce ne compromitem?”. Sharon Stone, altfel„Sunt în această industrie de mai bine de 40 de ani. Îţi poţi imagina în ce industrie am păşit acum 40 de ani? Arătând în felul acela? Venită de nicăieri din Pennsylvania? Am venit aici fără vreo protecţie. Le-am văzut pe toate“…
- 
                      „Negarea nu e o politică”Aproximativ 30 de femei din forţele armate ale SUA au manifestat luni în faţa Departamentului Apărării din Washington pentru a atrage atenţia asupra agresiunilor hărţuirilor sexuale în mediul militar.
- 
                      Emoţiile, acei magneţi pentru atenţieÎn fiecare moment, ochii noștri sunt bombardați cu o cantitate impresionantă de informații vizuale. În unele cazuri suntem capabili să ne concentrăm doar asupra detaliilor care ne interesează, în alte cazuri asupra tuturor detaliilor sau aspectelor. Dar…
- 
                      De la curaj, la atitudine: Provocările unei femei lider în România„Succesul profesional este rezultatul unei atitudini curajoase, în care cele mai importante roluri le joacă acceptarea provocărilor, deschiderea către nou și perseverența. Toate acestea susținute prin valori morale”, spune Elena Pap, care ocupă funcția de Director General la Up România de peste zece ani.
- 
                      Metehne și capricii ale mediului profesionalM-am întâlnit de curând cu o persoană care își căuta răspunsuri privitoare la parcursul său profesional. Nimic nou până aici, dar trebuie să recunosc că am nutrit sentimente contradictorii încă din primele minute ale întâlnirii…
- 
                      Tânăra generație de angajați româniValori, comportamente, nevoi și atitudini față de muncă
 
 În ultima vreme suntem bombardați de articole/discursuri legate de așa-zișii ”millennials” și modul în care ei se raportează la viață în general și la viața profesională în special. Avem tendința, acolo unde poate nu e confortabil de digerat o anumită informație, să zicem ”mda...americanii și realitatea lor. La noi e altceva, dom’le!”.
- 
                      Spune-mi ce expresii foloseşti ca să-ţi spun cine eşti – II
 
 Ştiam că nu sunt singura care sesizează şi respinge violenţa subliminală a anumitor atitudini verbale care ne populează viaţa personală şi profesională. Dar chiar nu mă aşteptam la o asemenea avalanşă de exemple. Vă mulţumesc mult. Tuturor.
- 
                      Star TEAM – conceptul de cultură organizațională creat de şi pentru echipa Class ITPoate că vă întrebaţi cum arată primul site românesc dedicate culturii organizaţionale... Class IT Outsourcing, companie ce activează pe piaţa de servicii de suport IT din 2001, a lansat un concept inedit pentru cultura sa organizațională, în premieră în România, concept care, pe lângă definirea esenţei şi standardelor sistemului colectiv de credinţe şi valori, a atitudinilor şi convingerilor existente în interiorul instituţiei a creat şi un astfel de canal interesant de comunicare. 
- 
                      Să ducem ascultarea în service“The road to the heart is the ear.” Voltaire Am decis să începem o serie de articole despre comunicare. Banal, ar spune unii, s-a scris despre comunicare câte în lună și în stele, găsești sute de articole pe internet, ca să nu mai spunem că există reviste, cărți și tratate întregi despre comunicare. Ce am mai putea spune nou? 
- 
                      Află care sunt principale atitudini ale angajaților români față de muncăAngajații români manifestă o atitudine de obediență față de superiori și încearcă să aibă o relație stânsă cu un singur manager, care să îi protejeze la locul de muncă, evitându-se astfelexprimarea opiniilor, care sunt diferite de cele ale superiorilor, reiese din cea de-a treia ediție a Raportului de Țară „Overview on the Romanian Business Environment” realizat de consultanți de la AIMS. 
- 
                      Cinci atitudini ale noului managerContinuăm cu câteva idei, tot despre proaspătul manager. Cum spuneam în postările trecute, un manager și-a cam pierdut unele dintre drepturile pe care le avea ca simplu angajat, are și noi task-uri în descrierea postului, însă o atitudine corespunzătoare legată de echipă, job și chiar de el însuși ar fi mai mult decât bine-venită! 
- 
                      In fata incertitudinii, domina prudentaCriza financiara din SUA si intrarea in recesiune a Danemarcei ingrijoreaza chiar si cele mai competitive dintre economiile occidentale. In Romania, guvernatorul Bancii Centrale, Mugur Isarescu, a cerut bancilor sa ia in calcul o temperare a cresterii economice in viitor si le-a cerut bancherilor sa manifeste prudenta. La randul sau, Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Ghetea afirma ca nu exista probleme in acest moment privind lichiditatile, dar ca bancile sunt mai prudente in acordarea creditelor. Cum se traduce indemnul la prudenta pe intelesul comunitatii de afaceri? Se spune ca prudenta isi intra in drepturi odata cu maturitatea profesionala. Profesionistii cu vechime in meserie pierd din exuberanta, dar castiga in intelepciune. Delibereaza cu precautie, dar actioneaza cu fermitate, pare sa fie principiul dupa care se ghideaza ei. Se pot aduce argumente in sprijinul prudentei manifestate adesea de oamenii cu experienta si intr-atat de detestate de tinerii aflati la inceput de cariera? Ce forme poate imbraca prudenta in managementul unui business si in ce situatii se regaseste? 
- 
                      Avem nevoie sau nu de mentori?Alexandru cel Mare l-a avut ca mentor pe Aristotel, Mozart pe Bach, Oliver Stone pe Martin Scorsese, Richard Branson pe Freddie Laker. Le-am propus top managerilor sa faca un exercitiu de memorie cu scopul de a-si identifica propriii mentori si de a evoca imprejurarile in care acestia au avut o influenta semnificativa asupra dezvoltarii lor. Am vrut sa stabilim daca valorile personale si profesionale, pe care mentorii lor le-au transmis la un moment dat, mai sunt compatibile cu valorile mediului profesional in care activeaza in prezent sau daca acestea coincid sau nu cu valorile organizatiilor pe care le conduc. Am vrut sa aflam daca mentoratul mai este de actualitate in epoca informatiei si daca individul modern sau societatea mai au nevoie de mentori. In fine, am vrut sa stim daca mentorii pentru natiune reprezinta sau nu o necesitate in momente de criza. 
- 
                      CONSENSUL, numitorul comun al opiniilor individualePresupunem ca intr-o organizatie moderna toti angajatii sunt liberi sa-si exprime punctul de vedere, fara sa se teama de sanctiuni, iar mijlocul de a ajunge la un acord cu acestia este consensul. El poate aparea spontan, printr-o coincidenta de sentimente, idei sau intentii ale unor persoane care impartasesc aceleasi principii de cooperare si care au conceptii comune asupra unor chestiuni. In acest caz, deciziile se iau pe baza unui "consensus omnium", optandu-se pentru solutia cea mai adecvata cu ceea ce stim si ceea ce credem. 
Recomandările editorilor
- 
                      BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnoutPe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
- 
                      Salim Touma, Grand Hotel Bucharest: Îmi place să rezolv probleme. Dacă nu apar provocări operaționale, mă plictisescCu peste 25 de ani de experiență internațională în industria ospitalității, Salim Touma a reușit, în ultimii trei ani, să conducă un proces complet de rebranding, să reducă cu 32% costurile și să scadă fluctuația de personal cu 40%.
- 
                      Giorgiana Matei, Airbus Aerostructures România: Oamenii nu caută doar muncă, ci și sens. Vor să contribuie la comunitatea în care trăiescNu poți fi sub nivelul pieței, dar nici un salariu peste medie nu garantează retenția, susține cu realism Giorgiana Matei, HR Manager la Airbus Aerostructures România.
- 
                      Energia schimbării. Cum transformă Distribuție Oltenia organizația pentru viitorul sustenabilTransformarea energetică de azi nu se măsoară doar în megawați sau tehnologii inteligente. Se vede mai ales în oameni, în felul în care se adaptează, învață și duc mai departe energia schimbării.