autostrada
-
Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă autostrada nu e gata, a spus preşedintele director general al Dacia, Nicolas Maure. La aniversarea a zece ani de activitate a Alliance International Logistic Network de la Mioveni, Maure a făcut şi un calcul: în cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total, s-ar câştiga zece ore de transport. -
Un pic altfel - Investiții și... investiții
Mi s-a stricat mașina. Mergeam liniștit pe autostrada A3, în weekend cu familia, când a început să tremure volanul. Am lăsat-o mai ușor căutând un loc în care să opresc (inexistent pe acea autostradă...), dar în mai puțin de un minut s-a auzit o trosnitură puternică și gata. S-a oprit motorul.
-
O noua amânare pentru autostrada Deva-Orăştie
Românii mai au de aşteptat până vor circula pe autostrada Deva - Orăştie (32,5 km). Termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori, cel mai recent avansat de autorităţile locale fiind 10 mai. Însă pentru că nu au fost finalizate, constructorul a obținut o nouă amânare, până pe 10 iunie.
-
Cinci consorții, interesate de construirea în concesiune a Autostrăzii Pitești-Craiova
Cinci consorții au depus oferte pentru construirea, în concesiune, a Autostrăzii Pitești –Craiova, a anunțat premierul Victor Ponta, care a precizat că a primit de la ministrul Dan Șova lista cu cei înscriși în competiția pentru realizarea autostrăzii, fără să furnizeze și numele acestora.
-
Cum se vede din avion tronsonul Lugoj – Deva
O nouă filmare aeriană a tronsonului Lugoj – Deva a fost postată pe internet, finanţată de forumurile skyscrapercity.com și forum.peundemerg.ro. Din noul videoclip se observă că și în acest caz lucrările sunt departe de a fi finalizate. Tronsonul Lugoj – Deva, Lotul 1 (27,42 km), precum şi drumul de legătură cu Lugoj, în lungime de 11,4 km, trebuia finalizat până la 10 aprilie 2013, dar autoritățile au anunțat amânarea termenului cu câteva luni.
-
Cum arată lucrările la tronsonul de autostradă Deva - Sibiu
O companie specializata în furnizarea serviciilor de fotografiere şi filmare aerienă a realizat, saptamana trecuta, o filmare aeriana pe tronsonul de autostrada Deva - Sibiu. Mai multi forumisti de pe skyscrapercity.com si forum.peundemerg.ro au reusit sa stranga bani pentru a finanta filmarile aeriene pentru acest tronson. Din filmari reiese că lucrarile sunt departe de a fi finalizate, desi tronsonul Deva-Orăştie (32,5 km) trebuia finalizat initial la sfarsitul anului 2012, ulterior autoritatile avansand termenul de 10 mai 2013.
-
Lotul Romstrade al Autostrazii Nadlac – Arad, scos din nou la licitatie. Cand ar trebui sa fie finalizat
Lotul 1 al Autostrazii Nadlac – Arad, cu o lungime de 22,2 kilometri, a fost scos din nou la licitatie, dupa ce CNADNR a reziliat, in toamna anului trecut, contractul incheiat cu o asociere al carei lider era Romstrade, firma lui Nelu Iordache, acuzat de deturnare de fonduri europene pentru constructia autostrazii.
-
Cum arata lotul abandonat din Autostrada Nadlac - Arad
CNADNR pregateste scoaterea din nou la licitatie a lotului 1 din Autostrada Nadlac – Arad, dupa ce a reziliat, in noiembrie anul trecut, contractul cu asocierea condusa de Romstrade, firma omului de afaceri Nelu Iordache, acuzat de deturnare de fonduri UE.
-
Peste doar o luna ar trebui finalizati 137 de kilometri de autostrada. Nu se va da in folosinta niciunul
Potrivit contractelor semnate in 2011, in luna aprilie a acestui an ar trebui sa fie finalizati 137 de kilometri de autostrada din cadrul A1, parte a Coridorului IV Paneuropean, respectiv intre Pecica si Arad, intre Lugoj si Dumbrava si intre Orastie si Sibiu, insa toate loturile in lucru sunt in intarziere, astfel ca, peste doua luni nu se va putea circula pe niciunul dintre aceste tronsoane.
-
Magicienii de la drumuri transformă câmpia în deal
În 20 de ani, am plătit 2,1 miliarde de euro pentru realizarea a puţin peste 500 de kilometri de autostradă, inclusiv tronsonul A1 Bucureşti-Piteşti, construit în anii ’70 şi adus la standard aproximativ de autostradă în anii 2000. Două mari neînţelegeri trezeşte însă analiza acestor proiecte. Prima: de ce mergem pe şosele de şes, deşi costul plătit sugerează că ar fi de deal? Şi a doua: cum de am fost prostiţi să plătim pentru o autostradă cu două benzi (pe sens) preţul uneia cu patru benzi?
-
2014 – anul fără niciun kilometru nou de autostradă
Nesemnarea, anul trecut, a niciunui contract de execuție a vreunui tronson de autostradă va face ca anul viitor statul să nu mai aibă ce inaugura. Asta, în contextul în care patru licitații desfășurate în 2012 își așteaptă câștigătorul după 5 luni de la desfăsurare, iar o altă licitație trebuie reanalizată, în urma depunerii unei contestații.
-
Autostrăzi construite pe banii constructorilor. CNADNR le datorează aproape 1 miliard de lei
Majoritatea autostrăzilor finalizate în acest an, dar și unele drumuri naționale, au fost construite, în mare parte, pe banii constructorilor, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) înregistrând către aceștia, la 26 noiembrie, datorii totale de 963,4 milioane lei.
-
Autostrada Soarelui, finalizată după 30 de ani
Autostrada Soarelui A2 București – Constanța va fi deschisă complet circulației joi, 29 noiembrie, după ce și pe ultimul tronson aflat până acum în lucru, Cernavoda – Medgidia, cu o lungime de 20 de kilometri, se va putea circula pe ambele sensuri.
-
Cum au schimbat Polonia autostrăzile construite cu fonduri UE
Polonia a reușit să atragă de la UE 6 miliarde de euro fonduri nerambursabile pentru construirea de autostrăzi, care au ajutat economia țării și au contribuit la reducerea decalajului față de economiile occidentale. Polonia a fost cel mai mare beneficiar al fondurilor structurale și de coeziune, în perioada 2007-2013, cu alocari de 67,3 miliarde de euro, astfel că se opune oricărei reduceri a viitorului buget al UE.
-
Autostrada Arad - Nadlac se va opri înainte de graniță. Posibilă reziliere a contractului pentru lotul 1
Proiectul de constructie a unui lot din cadrul autostrăzii Arad-Nadlac, parte a A1, finanțată cu 85% de Uniunea Europeana, prin POS – Transport, a fost licitat în condiții considerate de CE ca fiind greșite.
-
Restricția de viteză de 100 km/h de pe Autostrada București – Ploiești, ridicată parțial
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat vineri că restricția de viteză de 100 km/h impusă pe Autostrada A3 București – Ploiești a fost ridicată, dar numai pentru tronsonul Moara Vlăsiei – Ploiești.
-
Romania va fi legata de Europa printr-o autostrada abia din septembrie 2014
O autostrada care sa lege Romania de Ungaria si implicit de restul Europei va exista, cel mai deveme, din toamna anului 2014, atunci cand ar trebui sa fie finalizata atat autostrada romaneasca spre granita cu Ungaria, cat si cea ungureasca spre granita cu tara noastra.
-
Val de oferte pentru constructia autostrazilor Timisoara - Lugoj si Gilau - Nadaselu
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a primit 10 oferte, din partea unor companii si consortii de companii din Romania si strainatate, pentru constructia lotului 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj (A1), si alte 13 pentru sectiunea Gilau - Nadaselu din Autostrada Transilvania (A3) au venit cu oferte 13 firme si asocieri.
-
Unul dintre constructorii autostrăzii Nădlac - Arad lot 1 respinge ideea de fraudă la acest proiect
Compania portugheză MonteAdriano respinge ideea unei fraude în privința contractului de execuție a lotului 1 din Autostrada Nădlac – Arad, pe care l-a câștigat în asociere cu firmele românești Romstrade și Donrep Construct SRL, și consideră că o asemenea suspiciune dăuneazăimaginii companiei. În plus, societatea dă asigurări că va continua proiectul și își va realiza obligațiile contractuale.
-
Autostrada București – Ploiești, între perfecțiune și ridicol – FOTOREPORTAJ
A fost așteptată timp de 10 ani, proiectul fiind lansat în anul 2002. A fost inaugurată pe 19 iulie 2012, dupa ce termenul de deschidere fusese de 4 ori amânat. A costat – pânp acum – 450 de milioane de euro. În total are 62 de km, dar se poate circula pe 55,5 km – între centurile București și Ploiești, restul de 6,5 km fiind încă în lucru, între zona Petricani din Capitală și centură.
Recomandările editorilor
-
Este tehnologia un factor decisiv în retenția Generației Z? Adrian Popescu, TotalSoft: Dacă brandul tău e atractiv, oamenii vin. Dar dacă aplicația prin care interacționează este greoaie și învechită, nu rămân
Generația Z nu mai privește aplicațiile de la birou ca pe simple instrumente de lucru, ci ca pe o extensie a culturii instituției, iar experiența digitală poate înclina decisiv balanța între a accepta sau a refuza un job. -
Cum arată transformarea unei organizații cu 8.000 de oameni care țin România în mișcare: cazul FAN Courier
Cum duci mai departe spiritul unei organizații antreprenoriale, lider de piațǎ, cu o istorie de peste 27 de ani şi peste 8.000 de angajați şi colaboratori. -
Când paralelele se întâlnesc… și liderii sfidează infinitul! | EDITORIAL
Imaginați-vă o sală de concert într-o seară rece de toamnă. Lumina se așază blând peste instrumente, foșnetul publicului se domolește. Dirijorul urcă pe scenă, ridică bagheta și, pentru o clipă, privește spre sală. -
Energia schimbării. Cum transformă Distribuție Oltenia organizația pentru viitorul sustenabil
Transformarea energetică de azi nu se măsoară doar în megawați sau tehnologii inteligente. Se vede mai ales în oameni, în felul în care se adaptează, învață și duc mai departe energia schimbării.