BRAT
-
Interesul românilor faţă de canalele media obişnuite a suferit modificări semnificative în ultimii zece ani. Televiziunea, Radioul şi Presa scrisă se confruntă cu o tendinţă de descreştere a interesului publicului în vreme ce internetul este pe plus. Trei ore petrece populaţia din mediul urban în faţa calculatoarelor potrivit BRAT, la egalitate cu timpul petrecut în faţa televizoarelor. -
BRAT: 7 milioane de vizitatori online, lunar
De câţiva ani asistăm continuu la diversificarea şi sofisticarea modului în care oamenii accesează Internetul, arată o nouă analiză publicată azi de BRAT. Dacă în urmă cu 10 ani regula generală era ca un calculator să fie folosit de mai multe persoane pentru a accesa Internetul, printr-un singur browser, în prezent o persoană utilizează mai multe dispozitive, iar acestea devin din ce în ce mai sofisticate, oferind posibilităţi multiple de accesare a paginilor de Internet sau aplicaţiilor online favorite. Rezultatul acestei schimbări de comportament este generarea a peste 80 de milioane de clienţi unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar. -
BRAT: Internetul a devenit o utilitate
Peste 95% dintre tinerii cu vârste între 14 și 24 ani, din mediul urban, utilizează Internetul, potrivit datelor BRAT. Procentul depăşește 98% în Bucureşti şi în oraşele mari. În mediul rural este ceva mai mic, de 82%, dar cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. -
Investiții de 284 milioane de Euro în publicitate în primele șase luni
Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP) realizată de BRAT arată că investițiile în publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu (presă scrisă, radio, online și OOH) se ridică la aproximativ 284 milioane de Euro (valoare de ratecard), în primele șase luni ale anului. Publicitatea standard și de tip barter a fost în creștere cu 13%, în timp ce mica publicitate a fost în scădere, comparativ cu aceeași perioadă din 2013.
-
Peste 250 de participanţi la Ziua Cercetării Media
Ediţia din acest an a Zilei Cercetării Media organizată de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) marchează o premieră pe piaţa românească: este pentru prima dată când BRAT va face publică o radiografie a online-ului românesc aşa cum a evoluat în ultimii şapte ani. Evenimentul reuneşte practicieni experimentaţi din străinătate şi din ţară, precum şi importanţi reprezentanţi ai companiilor-cheie de pe piaţa românească.
Recomandările editorilor
-
Mediul de afaceri din România solicită eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: 64% dintre companii sunt afectate
În perspectiva discuțiilor cu privire la bugetul de stat pentru 2026, principalele organizații ale mediului de afaceri din România au transmis un apel ferm către autorități pentru eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA). -
Ștefan Raicu, artist vizual: Fiecare om poate să facă ceva creativ, pentru că e o trăsătură naturală
Ștefan Raicu este un artist vizual român în vârstă de 20 de ani stabilit la Barcelona. Crescut în Germania, și-a manifestat prima dată talentul încă din copilărie, când a realizat primele desene pe pereții grădiniței. -
Care sunt orașele cu cele mai multe locuri de muncă disponibile în acest moment
Angajatorii din România au postat în ultima lună peste 22.000 de locuri de muncă pe platforma eJobs.ro, o parte dintre acestea sunt dedicate sezonului de sărbători, când volumul de activități crește semnificativ, -
World Vision cere Academiei Române actualizarea definiției pentru „femeie” din DEX
Cu ocazia Zilei Internaționale pentru Eliminarea Violenței asupra Femeilor, World Vision România atrage atenția asupra unui aspect adesea trecut cu vederea în discuțiile despre prevenirea abuzului: rolul limbajului în modelarea mentalităților sociale.