conflicte
-
Conflictele la locul de muncă sunt adesea percepute ca situații negative, însă realitatea este mai nuanțată. Așa cum explică Corina Neagu, fondator DARE – Development Advice & REsources, trainer și consultant în resurse umane, „conflictele -
În timp ce investițiile străine scad, optimismul persistă în Europa
Investițiile străine directe în Europa au atins în 2024 cel mai redus nivel din ultimii nouă ani. Conform studiului EY, „How can Europe act now to create advantage from adversity?”, numărul proiectelor ISD a scăzut -
Negocierea: o abilitate esențială în viața de zi cu zi. Cum să obții ceea ce vrei fără conflicte
Negocierea eficientă nu presupune confruntare, ci colaborare. Prin ascultare activă, empatie și pregătire temeinică, poți obține ceea ce îți dorești fără să creezi tensiuni. Această abilitate devine esențială în viața profesională și personală și contribuie -
Cum gestionați discuțiile contradictorii la birou: sfaturi practice
Discuțiile contradictorii la locul de muncă sunt inevitabile și pot apărea între colegi sau între angajați și superiori. Gestionarea eficientă a acestor situații este esențială pentru menținerea unui mediu de lucru armonios și productiv.
Identificați -
Nu te teme de conflicte. Acceptă-le, înțelege-le, rezolvă-le și folosește-te de ele!
Leadership-ul și management-ul conflictelor sunt inseparabile. Putem spune că leadership-ul poate fi comparat cu un sport de contact, iar o persoană care nu poate sau nu vrea să rezolve conflictele prin metode eficiente și productive -
Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii – să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. -
Ai un șef de coșmar? Cum să te comporți cu el ca să îți faci jobul mai ușor
Mulți dintre noi s-au confruntat, la un moment dat sau altul, cu un șef care nu știa decât să critice și făcea tot ce-i stătea în putere să-ți transforme locul de muncă într-un iad. Și dacă nu există nicio posibilitate că șeful să plece altundeva... nici tu nu ai motive să-ți dai demisia. Un manager care-ți poartă sâmbetele nu-i motiv suficient să-ți părăsești locul de muncă. În loc să pleci, consideră-ți șeful dificil un trainer personal ce te învăță niște lecții pe care un șef competent niciodată nu ți le va da. Iată ce ai de învățat de la șeful tău de coșmar. -
Cum dai? Cui ceri? Când primești? Ce refuzi?
Asociația Lumină și Claritate te invită joi, 23 mai, între orele 19.00-21.00 , la Salon Inlight , din București, str. Paraschiva Gherghel 14, la un seminar prin care îți vei putea îmbunătăți considerabil comunicarea cu tine însuți și cu cei din jurul tău, învățând să echilibrezi și să armonizezi cei patru vectori relaționali – a da , a cere, a primi, a refuza.
-
Cele patru elemente indispensabile ale unei echipe performante
În vară am început să lucrez cu o echipă de patru creativi, în care se schimbase managementul și care avea nevoie să se organizeze clar și să primească direcții ferme, în contextul unui volum de muncă mare, cu activități strânse ciorchine până spre finalul fiecărei zile.
-
De ce am scris despre asertivitate în numărul trecut
Pentru că este o temă până acum prea puţin „atacată“. Pentru că noi, românii, nu prea suntem dispuşi să tratăm problemele, diferenţele de opinie sau conflictele cu cărţile pe masă şi într-o manieră care nu lasă loc de interpretare. Pentru că este o chestiune de exerciţiu, dar şi de atitudine. Pentru că este importantă!
-
Comportamente "problema" ale angajatilor si cum sa le abordezi
Comportamentele problema afecteaza pe toata lumea la locul de munca. Nu numai pe cei care sunt “victimele” acestor comportamente, dar si pe cei din jur, climatul intregii echipe fiind dezechilibrat. Ce faci, ca manager, in aceste situatii?
-
7 pasi in gestionarea conflictelor
Relatiile interumane sunt descrise de doua dimensiuni ireductibile, care le asigura dinamica si specificitatea: cooperare si concurenta.
-
Cum supravietuiesti unui conflict la locul de munca?
Conflictele, mai ales cele toxice, au ca obiect schimbarea rangurilor in cadrul colectivului, de exemplu intre liderul formal si cel informal. Cum „navigam” cu succes prin apele tulburi ale unui conflict?
-
Cum introduci rombul in cerc
A vorbi este ca si cum ai juca golf sau ai conduce o masina - cu cat practici mai mult, cu atat devii mai bun si incepe sa iti placa mai mult. Asa se transforma talentul in maiestrie.
Luciano Pavarotti s-a nascut cu o voce magnifica.
Dar nu a incetat niciodata sa ia lectii de canto.
Recomandările editorilor
-
Holcim obține finanțare pentru captarea și stocarea în subteran a dioxidului de carbon din producția de ciment și var
Compania Holcim anunță că proiectul CCS Holcim România – Carbon Hub CPT01 a fost selectat pentru finanțare de către Fondul de Inovare al Uniunii Europene. -
Cum alegi o singură prioritate într-o săptămână cu 14 direcții
E mijlocul săptămânii și lista de sarcini nu s-a micșorat, ci s-a extins. Proiectele urgente s-au înmulțit, termenele s-au apropiat, iar calendarul arată mai plin decât la începutul săptămânii. În teorie, totul e sub control. -
Black Friday 2025: 1 din 7 români pregătește bugete de peste 5.000 de lei. Care va fi cel mai căutat produs
Black Friday rămâne unul dintre cele mai așteptate evenimente comerciale din România, cu o notorietate de peste 90%, arată studiul realizat de Kantar România în perioada premergătoare ediției 2025. -
Analiză cu prea multe date: Cum decizi ce scoți din dashboard, nu ce mai adaugi
Dashboard-urile de raportare au devenit un reflex în aproape orice companie. Toată lumea vrea „vizibilitate”, „claritate” și „date în timp real”. Și nu e un lucru rău. Problema apare când acestea devin tot mai aglomerate.