Skip to main content

consens

    • Fiecare lider are nevoie de un disident-adjunct, care să-l contrazică

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Oamenii se simt atraşi în mod special de aceia de la care aud reproduse, ca în efectul de ecou, aceleaşi lucruri de tot felul în care ei cred deja. Atunci când le sunt prezentate informaţii care le confirmă credinţele, mulţi oameni trăiesc experienţa unui influx de dopamină, ca şi cum ar mânca ciocolată sau s-ar fi îndrăgostit. Pe Facebook, oamenii dau click pe „unfriend” pentru a se detaşa de cei cu vederi politice diferite de ale lor, iar pe Twitter sunt followeri ai unor oameni care sunt exact ca ei.

    • De ce avem încredere în cine nu trebuie

      Când luăm decizia să avem încredere în cineva, ne gândim ce am face noi în acea situaţie - deşi ştim din experienţă că unii oameni nu se ridică la nivelul aşteptărilor. Un studiu efectuat de Paola Giuliano, profesor la universitatea UCLA, a condus la o teorie numită „falsul consens“. 

Recomandările editorilor