Skip to main content

dedicare

    • Cum se instruiesc oamenii din forţele speciale pentru a atinge nivelul de excelenţă




      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Aproape fiecare organizaţie de talie mondială ia în serios trainingul şi educaţia. Dar Navy SEALs merg cu mult dincolo de acest nivel. (Navy SEALs este denumirea dată membrilor forţelor speciale pentru operaţiuni de război din Marina SUA, care sunt instruiţi să opereze într-un mod neconvenţional în orice tip de mediu – pe apă, în aer sau pe teren – şi sunt supranumiţi SEALs de la acronimul provenit din denumirea acestor medii: Sea, Air, Land, la care se adaugă „s”-ul de la pluralul englezesc, nr.tr. ). Numai că dedicarea lor faţă de trainingul neîncetat şi neobosit şi faţă de pregătirea intensivă este ceva străin pentru majoritatea companiilor din întreaga lume. Atitudinea Navy SEALs este importantă pentru că atingerea nivelului de excelenţă impune mai mult decât dedicarea faţă de scopul de a obţine realizări doar în materie de educaţie.
    • Ghidul care te ajută să vezi cât de dedicați îți sunt angajații

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      S-au făcut o grămadă de studii asupra impactului pe care dedicarea angajaţilor îl are asupra performanţelor companiilor, iar majoritatea oamenilor sunt de acord cu faptul că o dedicare mai mare impulsionează rezultatele: de exemplu, compania specializată în sondaje de opinie şi cercetare de piaţă Gallup sugerează o creştere cu 20% sau chiar mai mult a productivităţii şi profitabilităţii în cazul companiilor care au un înalt nivel de dedicare a angajaţilor. Totuşi, asemenea companii sunt rare: Gallup mai arată că în SUA doar 30% dintre angajaţi, iar la nivel global doar 13% dintre angajaţi, sunt dedicaţi şi cu adevărat implicaţi în joburile lor. 
    • 7 calităţi ale oamenilor care obțin promovarea visată!

      Colegul tău tocmai a obținut o promovare. Deși ați avut rezultate similare în ultima perioadă, totuși el, și nu tu, a pus mâna pe acel job. Ce l-a făcut să se diferențieze în ochii șefilor? Răspunsurile pot varia, dar există o serie de atribute care îți pot crește șansele de a obține o avansare. Iată care sunt acestea:

    • Vrei să schimbi lumea? Fii rezistent la şocuri

      ©  2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Care e diferenţa dintre o persoană care are o idee bună – şi atât – şi o persoană care poate să-şi transforme ideile, prin faptul că le pune în practică, în ceva ce are un impact real şi aduce o schimbare în bine? Pentru a aborda cele mai mari probleme ale lumii, trebuie să fim în stare să-i identificăm şi să-i sprijinim pe oamenii care sunt capabili să producă o schimbare de durată. La Acumen Fund – care este un fond de investiţii global ce foloseşte abordări antreprenoriale pentru a rezolva problemele sărăciei globale –  petrecem foarte mult timp încercând să găsim şi să instruim oameni din întreaga lume care vor să devină lideri sau care sunt deja lideri consacraţi, căutându-i pe cei care au combinaţia potrivită de talent, idei şi pasiune.

    • Cum să-i spui “mulţumesc” angajatului tău fără “să sune a gol”

      © 2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Uită de platitudinile care “sună a gol”. Angajatul tău vedetă nu este “un dar picat din cer” pe care-l iei ca şi cum ţi s-ar cuveni, ci o persoană demnă de apreciere şi respect, care merită să audă mai des din partea ta recunoaşterea a ceea ce face. Când i-ai mulţumit ultima oară  –  dar cu adevărat: sincer şi din suflet?

Recomandările editorilor