eroare
-
Dacă magazinul nu este pregătit cu stocurile necesare și capacitate logistică suficientă, un vârf de vânzări prost gestionat poate provoca pierderi semnificative, în ciuda vânzărilor ridicate de moment. Dacă apar sincope și erori în livrări, este afectată direct retenția clienților, unde și o scădere de doar 3% este imensă, estimează oficialii Frisbo. -
Ai comis o gafă la job? Fii orientat spre rezolvarea ei, nu spre lamentare
Oameni suntem, greşeli facem, după cum sugerează şi proverbul: ”errare humanum est, persevere autem diabolicum”. Una este să faci greșeli, alta să persiști în ele și cu totul altă afacere este să îți corectezi greșelile sau să știi cum să gestionezi o situație de acest fel. Erorile pe care le facem zi de zi de la muncă sunt un capitol aparte al acestei probleme. O greșeală la muncă îi poate afecta și pe alții, nu doar pe tine. Poți periclita business-uri întregi, poți provoca pierderi însemnate pentru firma ta sau îndepărta iremediabil clienți vechi. -
Cinci greşeli extrem de grave pe care le comit directorii
Ne aşteptăm ca un CEO să greşească. Însă sunt unele erori care, pe termen lung, îl vor face să piardă teren în bătălia relaţiilor cu publicul. Relațiile publice necesită planificare strategică şi creativă, ca orice alt domeniu din zona business. Dar, spre deosebire de finanţe sau de cercetare, ca acest PR să funcţioneze are nevoie de directori carismatici, susţine jurnalista şi specialista în PR Jennifer Maloney într-un articol publicat pe site-ul fastcompany. Ea a alcătuit un inventar al erorilor grave comise de directori – fie ei de startup sau de corporaţie -, erori care i-au făcut să piardă teren în bătălia relaţiilor cu publicul.
-
Cum luăm decizii în mod eficient (II)
Menționasem în prima parte a articolului rolul gândirii intuitive pentru a lua decizii. A lua decizii bazate pe intuiţie înseamnă a folosi în mecanismul de luare a deciziei experienţa noastră anterioară, sentimentele şi experienţa acumulată.
-
Fiecare lider are nevoie de un disident-adjunct, care să-l contrazică
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Oamenii se simt atraşi în mod special de aceia de la care aud reproduse, ca în efectul de ecou, aceleaşi lucruri de tot felul în care ei cred deja. Atunci când le sunt prezentate informaţii care le confirmă credinţele, mulţi oameni trăiesc experienţa unui influx de dopamină, ca şi cum ar mânca ciocolată sau s-ar fi îndrăgostit. Pe Facebook, oamenii dau click pe „unfriend” pentru a se detaşa de cei cu vederi politice diferite de ale lor, iar pe Twitter sunt followeri ai unor oameni care sunt exact ca ei.
-
4 erori de management des întâlnite
Din ce în ce mai mulţi cunoscuţi sunt nemulţumiţi de relaţia pe care o au la serviciu cu şeful. Îi regăsesc în diverse companii şi la diferite niveluri ierarhice. În majoritatea povestirilor la o bere, apare inevitabil subiectul „să vezi cum a reuşit să mă scoată din sărite şeful!” şi încep să curgă motivele care duc la frustrarea acestora. Am constat cu uşurinţă că de la un caz la celălalt situaţiile sunt foarte asemănătoare. M-am hotărât, astfel, să le centralizez pentru a le putea împărtăşi ulterior.
Recomandările editorilor
-
Investiții în comunitate: cele mai performante proiecte CSR din România în 2025
The Azores Sustainability & CSR Services anunță lansarea celei de-a VII-a ediții a Community Index, cel mai complex ranking anual dedicat proiectelor de investiții în comunitățile din România. -
Care sunt cele mai performante orașe din România în 2025
Cluj-Napoca își consolidează și în 2025 poziția de oraș-lider în România, potrivit celei de-a doua ediții CITY INDEX, analiza amplă realizată de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV). -
Studiu Forvis Mazars: 70% din datele vitale ale unui business se află în procesul de payroll
Aproximativ 70% din datele critice pentru funcționarea unei companii trec prin sistemele de payroll, de la salarii și beneficii până la coduri fiscale, pontaje și informații despre centrele de cost, rezultă din noul studiu lansat de Forvis Mazars. -
Peste 80% dintre români urmăresc influenceri. Ce așteptări au de la ei | STUDIU
81% dintre adulți urmăresc în continuare influenceri, o cifră stabilă față de anul trecut. Această stagnare indică o piață matură: publicul există în continuare, dar atenția este mai greu de câștigat arată studiul InfluenceMe 2025.