Lilia Dicu
-
Câteodată, ne gândim cu nostalgie la momentele în care aveam mai mult timp să facem ceea ce ne place, să stăm cu cei dragi sau poate să plecăm în călătorii neplănuite. Astăzi, task-urile de la birou și atribuțiile de zi cu zi ne ocupă majoritatea timpului și simțim că nu mai avem aceeași calitate a vieții. -
Coachingul – de la tabu, la modă
Înconjuraţi de tehnologie, într-o lume în care schimbările sunt rapide, iar provocările din ce în ce mai mari, uneori simţim că avem nevoie de ajutor. Şi cel mai simplu e să cerem ajutorul unui coach de carieră. Slavă Domnului, avem destui în România, unele voci spun chiar prea mulţi. Iar dacă acum câţiva ani executivii asociau foarte puternic mersul la coach cu mersul la psiholog, pentru a vindeca sau repara ceva la ei şi se ruşinau de asta, acum acest lucru a devenit chiar o modă. Revista CARIERE a stat de vorbă cu Lilia Dicu, Master Certified Coach, despre evoluţia domeniului în România şi despre cele mai noi tendinţe în coaching. -
Adevărurile incomode – cum acceptăm ceea ce ni se pare inacceptabil?
Uneori, viața poate să semene cu un șir de curse, de-a lungul cărora învățăm să privim în față lucruri și adevăruri incomode despre noi. Lecțiile pe care le primim în fiecare zi ne arată că realitatea exterioară este, de fapt, suma percepțiilor noastre. În spatele a ceea ce vedem, se află, de multe ori, judecăți binare de tipul ,,e bine/ nu e bine”, ,,se cade/ nu se cade”. Ce facem, așadar, cu lucrurile pe care le aflăm despre noi și cu care ne este dificil să ne confruntăm, pentru că lovesc în paravanul percepțiilor noastre obișnuite? Cum putem să le acceptăm și la ce ne servesc ele?
-
Învățarea continuă în business
„Tomorrow's illiterate will not be the man who can't read; he will be the man who has not learned how to learn.” (Alvin Toffler).
Lucrurile se aplică, în mare măsură, și în business-urile de astăzi și, mai ales, în cele de mâine. Abilitatea de a învăța continuu este strâns legată de creativitate și inovație în business, iar acestea din urmă propulsează organizațiile și dau valoare adăugată lucrurilor pe care le creează ele.
-
Ce nu spunem atunci când vorbim?
Teama că nu suntem suficient de buni poate deveni soră cu claustrofobia în interacțiunile noastre. Fie că vorbim despre mediul de business, fie că vorbim despre viețile personale, ni se întâmplă uneori să nu spunem exact ceea ce gândim, simțim sau ne dorim.
-
Ne e frică să ne asumăm faptul că am greşit? - Video
Dacă vrem să avem o carieră de top sau dacă optăm să renunţăm la slujbă pentru a sta acasă ...oricare dintre aceste decizii este corectă atâta timp cât asta ne dorim. Am aflat acest aspect din ultima ediţie a Jurnal de Leadership – 10 decembrie, emisiunea care te aduce cu un pas mai aproape de succes realizată de Marius Dobre şi Mirabela Stoica, jurnalişti ai revistei Cariere.
Recomandările editorilor
-
Semnele tăcute care arată că o echipă s-a decuplat de la cultura companiei
O echipă nu se îndepărtează de cultura organizațională peste noapte. De obicei, procesul este lent, aproape invizibil. El începe mult înainte ca performanța să scadă. Primele semne nu apar în rapoarte, ci în... -
EXCLUSIVJason Zickerman, CEO TAB: Fii sincer, arată-te vulnerabil, învață de la ceilalți și vei deveni liderul care îți dorești
După mai bine de 25 de ani de experiență internațională cu The Alternative Board (TAB), Jason Zickerman, CEO-ul global al organizației, privește cu entuziasm și realism intrarea pe piața din România. -
Peste 80% dintre români urmăresc influenceri. Ce așteptări au de la ei | STUDIU
81% dintre adulți urmăresc în continuare influenceri, o cifră stabilă față de anul trecut. Această stagnare indică o piață matură: publicul există în continuare, dar atenția este mai greu de câștigat arată studiul InfluenceMe 2025. -
Cum setezi un sistem de evaluare care nu adaugă muncă inutilă și nici tensiune
Puține procese interne provoacă mai mult stres decât cel de evaluare a performanței. Pentru unii angajați, e momentul în care se simt judecați; pentru unii lideri, e o etapă birocratică în plus.