Lobby
-
Google a cheltuit pentru prima dată mai mult decât orice altă companie în 2017 pentru a influenţa Washingtonul. -
Cine nu primeşte refugiaţi, nu primeşte nici subvenţii
Liderul social-democraților germani, Martin Schulz, a declarat că, dacă va fi ales cancelar, va pleda ca Uniunea Europeană să taie subvențiile țărilor care refuză să primească refugiați, informează Politico.eu. -
Preoţii vor face lobby pentru asociaţiile agricole
Preoţii vor face lobby pentru asociaţiile agricole. Guvernul este chiar pregătit financiar pentru ca reprezentanţii bisericii ortodoxe să convingă agricultorii să intre în asociaţii de producători şi cooperative. -
Roberto Musneci: Piața de advocacy se schimbă,”nu mai merge doar să cunoști pe cineva”
A ținut de la început să mă avertizeze că, deși este de treisprezece ani în Romania, încă mai face greșeli atunci când se exprimă în limba română, iar ceea ce ar declara nu ar vrea să fie înțeles greșit.
După ce a ocupat mulți ani poziții importante în conducerea uneia dintre cele mai mari companii de medicamente din Europa - GlaxoSmithKline (GSK) - italianul Roberto Musneci a decis să își înființeze propria companie de consultanță și lobby. Din noua postură, încearcă să promoveze interesul companiilor în structurile guvernamentale, parlamentare etc. Primul său client a fost chiar GlaxoSmithKline. -
O carieră în care n-ai cum să te plictisești
Face parte dintr-o generaţie de profesionişti care au inventat roata în materie de lobby şi public affairs în România. Laura Florea, preşedintele Asociaţiei Registrului Român de Lobby, a început să practice într-o vreme în care nu exista Internet, iar informaţia globală era greu accesibilă. -
Cine face lobby în marile companii de pe piaţă
Este binecunoscută activitatea profesioniştilor care fac lobby, fie că este vorba despre lobby pentru un business, pentru o ţară, pentru măsuri de natură economică, socială şi politică. Puţină lume ştie însă că orice companie mare are un departament care funcţionează aproape la fel ca un grup de lobby. El se numeşte Departament de Relaţii Instituţionale şi funcţionează ca un liant între diferitele unităţi de business ale firmei şi instituţiile publice locale, naţionale, internaţionale, ONG-uri, asociaţii de business etc. -
Cum să faci carieră în public affairs
Este sau nu lobbying-ul un subiect tabu în România? Ce înseamnă public affairs și cu ce instrumente lucrează? Care sunt actorii din această piață și cine aspiră să se perfecționeze în această meserie? Ce calități trebuie să aibă un aspirant și ce experiență e relevantă? Răspunsurile la aceste întrebări le vom afla luni, 21 iulie, în cadrul unei noi ediții Jurnal de Leadership, emisiunea care te aduce cu un pas mai aproape de succes.
-
Cine face lobby în România
Lobbyistul român are între 36 şi 45 de ani, este femeie şi a acumulat între 1 şi 5 ani de experiență în domeniu. Cele mai multe femei care fac lobby (52,4%) reprezintă organizaţii cu mai puţin de 20 de angajaţi.
-
Termenul de „relatii publice” (PR) discrediteaza profesia
Studiul privind situatia relatiilor publice in 43 de tari (European Communication Monitor 2011) arata o crestere a puterii de influenta si a nivelului salarial; in acelasi timp 42% dintre respondenti considera ca termenul de „relatii publice” (PR) discrediteaza aceasta profesie. Raportul mai arata ca majoritatea specialistilor in comunicare au o gama larga de responsabilitati si acces direct la top management.
-
5 clisee despre lobby
In Romania, sunt inca foarte multi care apreciaza calitatea unei agentii de lobby prin accesul pe care aceasta il are la oamenii politici ai momentului. Or, lobbyul presupune multa munca si integritate profesionala si mai putine dineuri. Necesita temeinice cunostinte juridice, politice, sociologice si de comunicare. In sustinerea unei cauze publice, un bun lobbyst trebuie sa fie riguros si creativ in acelasi timp.
Recomandările editorilor
-
Samir Karia, Citibank: Abilitățile îți deschid ușa, dar caracterul te face indispensabil
Întrebarea fundamentală pe care și-o pun liderii și strategii de HR a rămas, în esență, aceeași de-a lungul anilor: ce anume transformă un bun profesionist într-un talent indispensabil pentru viitorul companiei? -
Liliana Avram, Citibank: Lecția principală în orice schimbare este să arăți micile victorii
Cel mai puternic instrument al unui lider în fața unei transformări organizaționale nu este un plan complex sau o nouă tehnologie, ci capacitatea de a face vizibil progresul. -
Comisia Europeană reacționează după decizia CJUE pe tema salariului minim european
Comisia Europeană (CE) a salutat hotărârea pronunțată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) pe tema Directivei legată de salariul minim european. Instanța a respins cererea Danemarcei, de anulare integrală a actului, cu toate că a anulat două prevederi ale directivei. -
Push sau Pull în Training sau despre strategii de marketing aplicate în HR | ANALIZĂ
În marketing, strategiile push și pull sunt douǎ moduri diferite de a aduce un produs sau un serviciu cǎtre consumator, cǎtre clientul final.