locul de munca
-
Există tulburări emoționale care îi afectează preponderent pe cei aflați în top și middle management, cu mențiunea că e important de evidențiat diferența dintre cele două categorii. Tot mai multe studii arată că angajații care -
8 cei mai importanți factori ca angajații să fie mai fericiți la locul de muncă
Implicarea și fericirea angajaților trebuie să rămână în permanență o prioritate pentru orice business, indiferent de domeniul de activitate. Deși salariul poate fi foarte determinant în această ecuație, arată un studiu realizat de SAP în -
Lista consumabilelor pentru birou pe care antreprenorii uită frecvent să le cumpere
Începuturile unui business propriu sau primii pași în direcția freelancing-ului fac, din orice antreprenor, „omul bun la toate”. Multitasking e puțin spus: ești nevoit să treci rapid și frecvent de la întâlnirile cu clienții și participările la conferințe, la a te ocupa de cele mai mici detalii logistice și administrative, la birou. -
Românii de peste 40 de ani sunt discriminaţi la angajare
Circa 28% dintre şomerii români de peste 40 de ani se confruntă cu nedreptăţi în momentul angajării, pentru că organizaţiile resping candidaţii de peste 40-50 de ani fără a le mai testa calităţile. Practic, cei aflați la vârsta a doua se confruntă cu situații discriminatorii reale legate de serviciu: sunt forțati să se pensioneze mai devreme, le este refuzată formarea profesională pe motiv că nu reprezintă o investiție pe termen lung sau nu mai sunt reangajați dacă rămân fără locul de muncă. -
Cum reduci stresul angajaţilor? Câteva idei
Nu e de mirare ca joburile care implică stres au consecinţe serioase atât asupra individului, cât şi asupra organizaţiei. Dacă vorbim strict în termeni financiari, companiile din Statele Unite au cheltuieli estimate la 300 de miliarde de dolari anuali pentru a face faţă stresului, arată fastcompany.com, Cum reduci stresul angajaţilor? Câteva idei venite de peste ocean. -
Dorinţa de realizare: ce înseamnă, cum arată la locul de muncă şi cum se dezvoltă
Cele mai multe dintre performanţele noastre ca oameni depind de modul în care ne gestionăm propriile percepţii, sentimente, emoţii şi pe ale celor cu care lucrăm. La locul de muncă, de la colegi avem nevoie să facă echipă, să se adapteze, să nu se demotiveze când rezultatele vin mai greu, să nu se teamă de eşec sau de critică atât de mult încât să evite sarcini noi. -
Noi drepturi la locul de muncă pentru gravide şi mame
Din 25 iunie intră în vigoare legea nr. 154/2015, care stabileşte drepturile gravidelor şi mamelor la locul de muncă. Aceasta clarifică şi actualizează anumite aspecte ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2003, referitoare la protecţia maternităţii la locurile de muncă. Femeile însărcinate au dreptul de avea un program adaptat fără a li se modifica salariul, iar mamele au dreptul la pauze pentru alăptat sau program mai scurt. -
Cum gestionezi comportamentul nepotrivit la job?
Mă provoci? Reacţionez! Cam asta este firul natural al comportamentelor care au loc, zi de zi, la locul de munca. Unii suntem mai greu de provocat, alții au un temperament mai vulcanic și dau un răspuns imediat. Vine întrebarea: cum gestionezi o relație cu un coleg sau cu un șef care are un temperament mai agresiv care izbuncnește la cea mai ușoara provocare? -
Cum să-ți transformi autocritica într-un aliat
E vocea aceea care-ți șoptește că nici nu merită să aplici pentru o poziție de conducere în cadrul fimei. De ce? Pentru că tu crezi că n-o vei obține niciodată. Aceeași voce te paralizează complet în timp ce susțiii o prezentare și nu te lasă niciodată să uiți de greșeala pe care ai făcut-o la ultima ședință. Acea voce este autocritica, acel personaj turmentat dintr-un club de comedie care nu te lasă să-ți duci show-ul până la capăt. Însă... sunt destule metode ca să îmblânzești acest demon și chiar să-l transformi într-un aliat. -
Angajatul Multitasking exista, dar nu e eficient
Cuvantul “multitasking” si-a gasit un loc confortabil in limbajul nostru. Cumva ne place sa putem fi multitasking la munca sau acasa pentru ca ne confera o imagine de “ce tare sunt, uite cate pot sa fac!” E insa discutabil cat de calitativi suntem in actiunile respective din moment ce ne concentram in mai multe directii. -
Sindromul burnout sau epuizarea la locul de munca. Ce este si cum il tratam
Sindromul burnout, cunoscut ca sindromul epuizarii este o problema tot mai actuala in viata persoanelor care lucreaza in domenii care implica interactiuni frecvente cu oamenii. Daca sarcinile pe care le aveti, fie ca sunt la serviciu, fie ca sunt in afara locului de munca, va epuizeaza din punct de vedere emotional sau fizic si aceasta situatie persista pentru mai mult timp, atunci riscul pentru burnout creste foarte mult.
-
11 lucruri pe care angajatii vor sa le auda zilnic de la seful lor
Pentru ca traim in epoca telefonului mobil, a mailului si a convorbirilor pe Skype, sefii, la fel ca si angajatii obisnuiti, sunt oameni foarte ocupati. In valtoarea evenimentelor carora trebuie sa le faca fata zilnic, a informatiilor, a intalnirilor neprevazute, a sedintelor care nu se mai termina si a sarcinilor de tot felul care apar la birou, sefii uita sau nu mai au timp sa-si incurajeze subalternii.
-
Cum iti dovedesti adversarul intr-o negociere
Abilitatile de negociere sunt esentiale la locul de muncă. Oricum, va trebui sa negociezi pentru tot restul vietii tale, asa ca cel mai bine este pentru a afla acum cum se negociaza asa cum trebuie. Asa cum spune Kevin Dutton, in cartea sa "Split-Second Persuasion: The Ancient Art and New Science of Changing Minds", exista cinci tactici simple care va pot ajuta sa-l cuceriti pe adversarul vostru.
Recomandările editorilor
-
Ce rol joacă ambiguitatea în încetinirea proceselor din companie și cum o identifici
Ambiguitatea este unul dintre cele mai puțin vizibile, dar, în același timp, influente blocaje dintr-o organizație. Nu apare sub forma unei erori evidente, nu generează alarme, nu conduce neapărat la conflicte. În schimb... -
Sorana Cîrstea își anunță retragerea din tenis: Când iubești ceva atât de mult, nu e ușor să spui „la revedere”
Românca Sorana Cîrstea a anunțat, într-o postare pe contul său de Instagram, că anul 2026 va fi ultimul său an în circuitul profesionist de tenis. -
Cum adaptezi comunicarea de brand când algoritmul devine actor decizional
O bună parte din vizibilitatea unui brand nu mai este decisă, în prezent, doar de creativitate sau strategia de comunicare, ci și de un actor tăcut, dar extrem de influent: algoritmul. -
Cum detectezi un proces care a fost creat pentru un context care nu mai există în firmă
Unele procese continuă să ruleze în organizații mult după ce motivele pentru care au fost create au dispărut. Contextul se modifică, echipele se schimbă, prioritățile evoluează, însă anumite fluxuri de lucru rămân „agățate” în sistem, ceea ce le face să...